După Afaceri

Samsung mizează pe sustenabilitate prin inovaţie odată cu lansarea Innovation Report 2022

30 ian 2023 147 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

Transformarea modului în care trăim, a modului în care producem şi cumpărăm, cu scopul de a reduce impactul negativ pe care îl avem asupra planetei şi de a obţine dezvoltare durabilă pe termen lung reprezintă o misiune pe care trebuie să ne-o asumăm fiecare dintre noi, fie că suntem companii sau indivizi.

Unul dintre cele mai mari avantaje pe care le putem folosi pentru a determina această schimbare necesară şi pentru a lupta cu efectele crizei climatice stă în capacitatea omenirii de a inova şi de a depăşi bariere, mai ales cu ajutorul tehnologiei.

„Inovaţia este motorul care face lumea să meargă mai departe, în toate domeniile. Un lucru perfect valabil inclusiv atunci când vorbim despre unul dintre cele mai populare şi mai arzătoare subiecte ale ultimilor ani: sustenabilitatea”, se arată în catalogul digital Innovation Report 2022, realizat de Samsung Electronics.

Astăzi, sustenabilitatea nu este doar o tendinţă, ci o schimbare categorică a paradigmei de lifestyle şi de business. Sustenabilitatea ca stil de viaţă reprezintă convingerea că modul în care operăm şi dezvoltăm în continuare poate fi unul care să ţină mai mult cont de mediu şi de bunăstarea socială.

Un procent de 60% dintre consumatori consideră sustenabilitatea un factor în evaluarea unei achiziţii, conform Innovation Report. Totodată, 70% dintre europeni declară că sunt dispuşi să accepte un preţ mai mare pentru alimentele care provin din surse durabile, iar 48% dintre tinerii din Generaţia Z acordă prioritate acţiunilor de combatere a schimbărilor climatice.

Piaţa de fashion este una dintre cele care reflectă cel mai bine schimbarea de atitudine atunci când ne uităm la orientarea spre economie circulară care se formează la nivelul acesteia. Raportul Samsung arată că segmentul second-hand creşte în mod accelerat, iar perspectiva sustenabilităţii a înlăturat stimatul care exista anterior.

Luxul şi sustenabilitatea merg şi ele mână în mână, iar un studiu realizat de Boton Consulting Group şi Vestiaire Collective arată că segmentul de lux al pieţei second-hand de fashion este estimat la 100-120 de miliarde de dolari, după ce s-a triplat în ultimii trei ani.

Economia circulară este o prioritate şi pentru Samsung, precum şi pentru întregul sector de electronice. Livrările de smartphone-uri recondiţionate a ajuns la nivel global la 251 de milioane de unităţi în 2021 şi ar putea creşte până la peste 351 de milioane de unităţi în 2024.

„De-a lungul anilor, s-a perpetuat mitul potrivit căruia un comportament <<verde>> este costisitor şi reprezintă mai curând un avantaj al celor puţini şi privilegiaţi. Dar studii şi cercetări complexe ne-au demonstrat în tot acest timp că a neglija implicaţiile asupra mediului este un cost mult prea mare, pe care nu ni-l mai permitem fără să punem ireversibil în pericol viitorul planetei”, notează Victor Armăşelu VP & head of Consumer Electronics Samsung România & Bulgaria, în catalogul Innovation Report 2022.

El a explicat că Samsung a început încă din 2004 transformarea proceselor de proiectare şi producţie astfel încât să ţină cont de impactul fiecărui produs asupra mediului înconjurător, decizie pentru care a fost recunoscută internaţional prin certificarea Carbon Trust.

Pentru că schimbarea începe de la fiecare dintre noi, compania a decis să se uite cu atenţie pe întreg ciclul de viaţă al unui produs şi să vină cu abordări specifice pentru mediu. Astfel, 30% din plasticul utilizat pentru un monitor Samsung provine din materiale reciclate.

Mai mult, producătorul a utilizat 500 de tone de materiale plastice reciclate până acum şi vrea să ajungă la 500.000 de tone până în 2030. De asemenea, Samsung vrea să colecteze 7,5 milioane de tone de produse ajunse la finalul ciclului de viaţă, până la sfârşitul deceniului.

Puterea tehnologiei

Samsung crede într-o lume în care inovaţia şi tehnologia ne oferă instrumentele pentru a ne transforma şi pentru a obţine astfel un viitor mai bun pentru fiecare dintre noi. De aceea, ediţia din acest an a raportului de inovaţie este dedicată sustenabilităţii.

Cele trei capitole ale Innovation Report 2022 detaliază şi definesc mai multe concepte: paradigma de ESG (Environmental Social Governance) şi sustenabilitate; Green Consumer Experience (Re:Boot, ReBuild); tehnologia în educaţie.

Educaţia este o piatră de temelie atunci când vorbim de societăţile viitorului şi de modul în care vom reuşi să inovăm pentru a schimba lumea, iar dezvoltarea unui sistem de educaţie inclusiv, cu ajutorul tehnologiei, devine din ce în ce mai importantă.

„Procesul educaţional, cu toate etapele lui, e acela care formează următoarele generaţii de oameni de ştiinţă, lideri şi artişti. Iar tehnologia s-a integrat deja atât de mult în percepţia oamenilor, încât cele două nu mai pot fi disociate atunci când ne gândim la felul în care vor arăta ele în viitor ― separat, dar mai ales împreună. Tehnologia este prezentă în fiecare aspect al societăţii moderne şi va fi pentru mult timp de acum încolo, alături de toţi ceilalţi factori şi actori care fac ca lumea noastră să meargă mai departe”, a declarat Simona Panait, Marketing Director Samsung România & Bulgaria.

Nevoia de tehnologie şi conectivitate în educaţie a devenit cu atât mai evidentă în 2020, moment în care piaţa tehnologiilor educaţionale a început să crească accelerat. Se stimează că aceasta va ajune la o valoare totală de 404 miliarde de dolari până în 2025, comparativ cu o valoare de 76,4 miliarde de dolari în 2019.

„Este un adevăr incontestabil că omenirea nu poate progresa în absenţa educaţiei. În martie 2020, acest progres a fost frânat brusc atunci când, o dată cu izbucnirea pandemiei, şcolile s-au închis pentru 1,6 miliarde de elevi şi studenţi din întreaga lume. Din fericire, tehnologia cât şi dedicarea profesorilor au ajutat o mare parte dintre copii să rămână conectaţi la şcoală şi învăţare”, a declarat Simona Panait, director de Marketing & Online Samsung România & Bulgaria.

Dincolo de modul în care elevii şi studenţii s-au orientat forţat spre şcoala online în ultimii ani, utilizarea tehnologiei în procesul de predare poate aduce un strat suplimentar de valoare adăugată în educaţie.

„Noile tehnologii fac învăţarea mai plăcută, cu atât mai mult cu cât generaţiile tinere sunt native digital. 1 din 2 elevi din întreaga lume şi-ar dori ca educatorii să le permită utilizarea de dispozitive în clasă şi chiar şi profesorii sunt de acord, într-un procent semnificativ, că adoptarea tehnologiei în sălile de curs facilitează implicarea elevilor în procesul de învăţare”, adaugă Panait.

Ca parte a propriilor eforturi de responsabilitate socială, compania a dezvoltat în şcolile şi liceele din România patru centre educaţionale – Samsung Smart Classrooms – la nivelul anului 2022.

O altă iniţiativă pentru educaţie marca Samsung este şi Solve for Tomorrow, o competiţie unică prin care se încurajează gândirea inovatoare, munca în echipă şi dezvoltarea unor proiecte de inovare socială care să rezolve cele mai urgente probleme ale comunităţii. În România au fost înscrise 325 de proiecte la ediţia din 2022 a competiţiei.

La nivel global, competiţia Solve for Tomorrow organizată de Samsung a reuşti să atragă în total 1,8 milioane de participanţi din 2010 până în 2022, ceea ce arată o implicare sporită pentru schimbare, atât din partea mediului de business, cât şi din partea oamenilor.