Style

Tips & Tricks. Am întrebat mai mulţi oameni din business ce iniţiative sustenabile admiră, susţin şi încurajează şi am primit câteva idei care să ne fie surse de inspiraţie

14 iun 2022 222 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

„Să-ţi vând un pont!“ este, probabil, una dintre expresiile - folosite în business şi nu numai - specifice culturilor din toată lumea. Cele mai bune surse de inspiraţie sunt, de cele mai multe ori, oamenii de lângă noi, aşa că După Afaceri Premium dă sfară-n ţară şi pune reprezentanţii din lumea businessului în faţa unor provocări mai puţin stresante decât cele din viaţa de zi cu zi a afacerilor.

Deja nimeni nu mai poate spune că nu are ce îi trebuie pentru a fi sustenabil, într-o epocă în care variantele pentru a recicla, a nu mai polua (sau a o face mai puţin), a „înverzi“ lumea înconjurătoare sunt la tot pasul.

Şi totuşi, pentru o mână în plus de ajutor, am cerut câteva ponturi de la oamenii din business. Ei ne-au dat câteva exemple de iniţiative care ne pot face mai sustenabili, idei perfecte ca să ne fie surse de inspiraţie.

Aşa că, e clar, nu mai avem nicio scuză!

 

Anca Dobrescu, managing partner al agenţiei de marketing online peprimapagina.ro:

„Inclusiv când sunt departe de casă, în natură, mă simt mereu acasă. Cred că doar în natură poţi să observi echilibrul absolut şi cum adaptarea la cele mai aprige condiţii poate aduce nişte beneficii excepţionale. Pe de altă parte, când vine vorba de cauzele de mediu, consider că este de bun-simţ să-ţi alegi una apropiată nu doar sufleteşte, ci şi fizic. Mai ales că, de cele mai multe ori, oamenii nu apreciază lucrurile pe care le au acolo, lângă ei, în spatele casei. Am lucrat trei ani  într-o organiza­ţie de mediu şi am avut ocazia să văd natura în toată splendoarea ei. Am văzut şi efectul distructiv produs de ignoranţa umană, dar şi cum acţiunile concrete ale unor oameni dedicaţi pot transforma lucrurile în mai bine chiar şi atunci când situaţia pare fără speranţă. Astfel, am ales să susţin următoarele iniţiative care protejează şi conservă frumuseţile naturale ale României, începând cu Marea Neagră - Mare Nostrum, biodiversitatea unică a Deltei - Asociaţia Ivan Patzaichin – Mila 23, pădurile neatinse din Carpaţi - The European Nature Trust, Fundaţia Conservation Carpathia şi, nu în ultimul rând, Parcul Natural Văcăreşti, prin asociaţia cu acelaşi nume.“

 

Andreea Moldovan, fondatoarea cofetăriei Love you Choux by Livrez Fericire de pe Calea Victoriei din Bucureşti:

„Tocmai am semnat un parteneriat cu aplicaţia bonapp, care combate risipa alimentară. Astfel, ceea ce se depreciază la final de zi, adică produse valabile încă, dar pe care alegem să nu le mai vindem, le punem în aplicaţie. Oamenii se pot bucura aşadar de ele la nişte preţuri mult mai accesibile. Produsele se vând mereu în pachete de trei, şase sau nouă piese. Până la colaborarea cu bonapp.eco, dar probabil şi în continuare, când se întâmplă să ne rămână multe prăjituri la final de program, ne-am orientat către câteva case de copii. Este tot un act de sustenabilitate, în sensul în care nu aruncăm produsele, ci le lăsăm în circuit, fiind bune pentru consum. Chiar şi când facem o donaţie, suntem sustenabili.“

 

Evelina Necula, cofondatoare a platformei de comunicare şi management pentru grădiniţe şi şcoli Kinderpedia:

„Unul dintre proiectele cele mai dragi mie este Şcoala Remedială AER, un proiect al Alianţei pentru Educaţie Remedială. Alianţa s-a născut din dorinţa iniţiatorilor ei - Kinderpedia, Brio.ro, Livresq şi Marcel Bartic, profesor de istorie - de a oferi o alternativă sustenabilă pentru recuperarea decalajelor de învăţare ale elevilor din ciclul primar şi gimnazial, cu ajutorul tehnologiei. Când nu transformăm educaţia, încercăm să avem grijă de natură. Ne ajută aici prietenii de la Viitor Plus, cu ale lor proiecte Recicleta şi Adoptă un Copac, la care participăm cu mult, mult drag.“

 

Daniel Gross, CEO al reţelei de magazine Penny România:

„O iniţiativă mai nouă, dragă mie, căreia mă bucur că ne-am alăturat în calitate de partener, este bonapp.eco, o aplicaţie cu ajutorul căreia consumatorii economisesc la achiziţia produselor alimentare pe care le cumpără din magazinele noastre şi nu numai. Aplicaţia mobilă are ca scop combaterea risipei alimentare, prin conectarea consumatorilor cu retailerii ale căror alimente se apropie de data de expirare, dar care sunt încă bune de consumat.

Atât eu, cât şi echipa extinsă depunem eforturi sus­ţinute pentru a reduce cantitatea de alimente care pot deveni deşeuri. Printre cele mai importante strategii folosite în mod activ se numără administrarea eficientă a stocurilor din magazine şi depozite logistice, sistemul de reduceri oferit în magazine, colaborările cu băncile de alimente, precum şi încercarea de a identifica alternative, pentru a evita ca alimentele care nu mai sunt potrivite consumului uman să ajungă în depozitele de deşeuri.“