Style

BRAND STORY: Inspirându-se din patrimoniul cultural universal, parfumierii şi fondatorii brandului Liquides Imaginaires aruncă o lumină contemporană asupra simbolurilor ancestrale. „Lunatique este un parfum inspirat de cele două feţe ale lunii"

23 dec 2024 33 afişări
Din aceeaşi categorie

Inspirându-se din patrimoniul cultural universal, parfumierii şi fondatorii brandului Liquides Imaginaires aruncă, prin fiecare nouă creaţie, o lumină contemporană asupra simbolurilor ancestrale, a personajelor sau evenimentelor încă prezente în subconştientul colectiv. Astfel, marca este responsabilă pentru ieşirea din rutina olfactivă şi intrarea într-un teritoriu fantastic. În acest context, prin ce surprinde cea mai nouă creaţie a casei?

„Lunatique este un parfum inspirat de cele două feţe ale lunii. O faţă este în permanenţă luminată, iar cealaltă în umbră“, spune Philippe di Méo, cofondatorul Liquides Imaginaires. În opinia sa, luna cea misterioasă este un simbol al renaşterii, dar şi al dualităţii. Astfel, şi cea mai nouă creaţie a casei, Lunatique, se găseşte la graniţa dintre întuneric şi lumină, dintre lumea interioară şi cea exterioară, dintre Yin şi Yang. Această dualitate olfactivă este construită pe baza a câteva ingrediente-cheie, precum ienupăr, piper Sichuan, iris, neroli, oud, ambergris şi vetiver. Rezultatul este unul magnetic, un parfum ce poate fi purtat la fel de bine şi ziua, şi noaptea.

„Fiecare nouă creaţie a noastră începe cu o poveste aflată la graniţa dintre realitate şi imaginaţie“, spune Philippe di Méo. El adaugă că fiecare lansare trebuie privită ca un nou episod, ca un nou capitol al unei cărţi, el având rolul de a îmbunătăţi sau de a îmbogăţi povestea în ansamblul său.

„Noi nu lansăm parfumuri din obligaţie, pentru că trebuie.“

Casa este cunoscută pentru că lansează parfumuri sub formă de trilogii, iar cofondatorul brandului afirmă că în acest fel poate scrie poveşti olfactive complete, dat fiind că fiecare creaţie reprezintă un capitol de sine stătător, dar care totuşi are o legătură profundă cu celelalte.

„Aceste trilogii trebuie privite ca nişte poveşti. Ele se termină atunci când există o concluzie olfactivă. Orice început are şi un sfârşit. Doar că trebuie să există o încheiere armonioasă a acestor naraţiuni.“

Brandul Liquides Imaginaires a luat naştere în mintea lui Philippe di Méo după ce a vizitat o expoziţie de artă în timpul Paris Design Week. Această idee nu avea să devină însă un brand până când antreprenorul nu l-a cunoscut pe partenerul său – David Frossard, care avea o experienţă vastă în domeniul parfumeriei de nişă.

„El mi-a sugerat să ne asociem. Şi astfel, Liquides Imaginaires a luat naştere, fiind conceput ca un omagiu adus inepuizabilei mitologii a parfrumului.“

Ce a rezultat apoi, de-a lungul anilor? Toate creaţiile ce poartă brandul Liquides Imaginaires alcătuiesc un univers înmiresmat coerent, menit să spună poveşti atât purtătorilor, cât şi întregii lumi.

„Parfumul este ceva enigmatic. El este totodată o experienţă pentru cel care îl poartă, permiţându-i acestuia să se conecteze cu sinele“, povesteşte Philippe di Méo, cel care a pornit de la o simplă idee pentru ca apoi să construiască un brand distribuit la nivel mondial.

În România, Liquides Imaginaires este prezent de câţiva ani, marca aflându-se în portofoliul parfumeriilor Beautik, unul dintre cei mai importanţi actori din parfumeria de nişă şi un deschizător de drumuri pe piaţa locală de profil.

„România este o piaţă vibrantă, este o piaţă care se dezvoltă şi creşte, fapt care o face să fie destinaţia ideală pentru brandul nostru. Con­sumatorii sunt tot mai interesaţi de parfumurile de nişă, oamenii căutând arome speciale şi produse de calitate.“

Portofoliul casei este alcătuit astăzi din 25 de parfumuri, unite în nouă trilogii.

Philippe di Méo e de părere că o creaţie olfactivă memorabilă este aceea care apare în piaţă la momentul potrivit pentru a deservi o nevoie, dar care reuşeşte totodată să fie suficient de inovatoare pentru a trece testul timpului.

„Pentru mine, parfumul este ceva volatil, el putând fi asemănat unui personaj invizibil. E ca un prieten imaginar, cu puteri magice.“

Cofondatorul Liquides Imaginaires spune că în această călătorie a simţurilor el a mers pe drumul său. Nu s-a inspirat din modul de lucru al altor branduri, nu a urmat trendurile.

„Am creat propriul nostru univers, iar audienţa apreciază această originalitate.“

Philippe di Méo afirmă despre sine că este un designer olfactiv. El nu doar că lucrează cu materiile prime, ci creionează de fiecare dată o poveste. De fapt, aşa începe totul.

„Când vine vorba de un ingredient sau de o aromă, pe mine mă interesează în primul rând povestea din spate. Acesta e criteriul pe baza căruia aleg un ingredient pe care apoi, parfumierul nostru îl aşază în centrul fiecărei creaţii.“ Aşa s-a întâmplat cu tămâia, elementul-cheie din Sancti, cu oud-ul din Fortis, cu lemnul de santal din Tumultu sau cu pielea din Buveur de Vent.

„Iubesc răşinile, tămâia, lemnul ars. Iubesc notele înconjurate de mister, de fum“, adaugă Philippe di Méo.

Născut la Marsilia, el se descrie drept un artizan al hedonismului. După ce a studiat artele frumoase la Aix-en-Provence, a mers la şcoala de design din Paris, iar apoi şi-a creat propria sa agenţie Resodesignband.

„Totuşi, încă de atunci îmi doream ceva mai mult decât «doar» design, deşi în asta mă specializasem prin studiile pe care le-am urmat.“ În 2002, a deschis un restaurant în Paris - R’Aliment, pe care îl descrie mai degrabă drept o cantină creativă. După aceea, s-a afundat în lumea creaţiei cu tot ce înseamnă ea. A lucrat în industria băuturilor, pentru nume emblematice precum Moët & Chandon, Dom Pérignon sau Château Mouton Rothschild, încer­când să creeze experienţe memorabile pentru oamenii care merg la restaurant. Şi-a continuat pentru o vreme incursiunea în lumea gastronomiei, alături de chefi cu greutate.

Iar de acolo, până la Liquides Imaginaires a mai fost doar un pas. Asta se întâmpla în 2011. De atunci, povestea continuă să se scrie.

„În orice am făcut, creativitatea a fost elementul comun“, conchide el.