Style

BRAND STORY: Cum miroase Fifty Four, parfum care nu doar poartă numele celebrului club new-yorkez Studio 54, ci şi readuce în prim-plan, cu ajutorul miresmelor, ceva din atmosfera şi din farmecul acelui loc şi acelor vremuri?

20 dec 2024 67 afişări
Din aceeaşi categorie

Jusbox, o parfumerie de nişă a cărei poveste se împleteşte armonios cu cea a lumii muzicale, a lansat recent o nouă aromă – Fifty Four, care nu doar poartă numele celebrului club new-yorkez Studio 54, ci şi readuce în prim-plan, cu ajutorul miresmelor, ceva din atmosfera şi din farmecul acelui loc şi acelor vremuri. Parfumul, dar şi brandul, se găsesc în exclusivitate la Beautik Haute Parfumerie.

„Acest proiect este diferit, este unic. În timpul unui eveniment ce a avut loc în San Francisco, m-am întâlnit cu Sebastian Jara, cunoscut şi ca The Perfume Guy, un creator de conţinut care a lucrat mulţi ani în lumea muzicală. Dintr-o vorbă în alta, destul de spontan, am decis să lucrăm la un proiect special împreună şi, după câteva luni, el ne-a propus, mie şi Chiarei, un concept cu totul nou pentru Jusbox“, spune Andrea Valdo.

Împreună cu sora sa, Chiara, el a pus bazele Jusbox, o parfumerie la temelia căreia stă muzica, după cum o sugerează atât numele, cât şi grafica ambalajelor, dopul sticlelor având forma unui disc de vinil.

Parfumul Fifty Four este diferit de celelalte din portofoliul casei pentru că inspiraţia din spatele acestuia nu este reprezentată de un gen muzical sau de o personalitate din această lume. La baza conceptului stă, de fapt, Studio 54, unul dintre cele mai cunoscute şi exclusiviste cluburi din lume, a cărui poveste a făcut înconjurul globului. Şi nu doar atât, deşi clubul este închis deja de multă vreme, renumele său îl ţine în continuare viu.

„Fifty Four vine să completeze portofoliul nostru. Este un parfum puternic, unic. Ca de obicei, noi lucrăm cu parfumieri de top, iar Julien Rasquinet a fost alegerea în cazul acestui proiect. Împreună, am ales materii prime aparte, scumpe, care ne-au permis să creăm trenduri mai degrabă decât să le urmăm“, adaugă Andrea Valdo.

El descrie această nouă aromă drept sexy, exclusivistă, puternică, profundă şi care creează dependenţă. Cu note de bază de tutun, rom, răşină de vanile şi lemn de santal, cu note de mijloc de şofran şi scorţişoară şi cu un vârf de cardamom şi pina colada, Fifty Four este memorabil.

„Parfumurile sunt precum muzica, depinde de starea în care te afli, nu de momentul din zi. Aşadar, Fifty Four poate fi purtat oricând, la orice oră, în orice anotimp.“

În medie, fondatorii Jusbox – alături de parfumierii cu care colaborează – lucrează un an şi jumătate pentru a veni cu ceva nou.

„De obicei, pornim de la o ideea care are legătură cu muzica. Pornim de la ceva ce noi iubim, care pe noi ne inspiră.“ Mai departe, Andrea şi Chiara creionează un moodboard, pe care apoi îl împărtăşesc cu unul sau mai mulţi parfumieri.

„Moodboard-ul este foarte important.“ De regulă, acesta e alcătuit din poze, versuri, culori, ingrediente şi indicii privind familia olfactivă care poate descrie cel mai bine conceptul. „Mai departe, lucrăm cu parfumierul pentru a crea ceea ce noi ne-am imaginat.“

Jusbox, o parfumerie de nişă fondată în urmă cu opt ani, a fost menită să îi aducă pe oameni mai aproape de această industrie. Andrea Valdo e de părere că parfumeria artistică poate părea, pentru necunoscători, complicată, tehnică, străină.

„Ideea de la care am pornit a fost să combinăm două lumi similare şi să vorbim despre parfum prin muzică. Utilizarea unui limbaj familiar oamenilor face ca parfumul să fie mai uşor de înţeles.“

Aşadar, combinaţia dintre lumea muzicii şi cea a mirosurilor a fost alegerea potrivită, Jusbox lansându-se în 2016, la Selfridges în Londra. Acum, brandul este prezent în magazine specializate din 25 de ţări, iar în România se găseşte în cadrul parfumeriilor Beautik, unul dintre cei mai importanţi actori din parfumeria de nişă şi un deschizător de drumuri pe piaţa locală de profil.

Pentru Andrea şi Chiara, Jusbox nu a fost prima incursiune în această lume a frumuseţii, familia lor lucrând în industria cosmetică. Mai mult, părinţii lor s-au cunoscut într-o parfumerie. Ei au crescut aşadar înconjuraţi de parfumuri, iar visul lor, încă din copilărie, a fost acela de a-şi dezvolta propriul brand. De altfel, au şi lucrat 15 ani în domeniu, înainte de a face pasul către un business propriu, Andrea fiind inginer chimist, iar Chiara specializată în marketing şi comunicare.

„Un parfum este o poţiune magică“, spune Andrea Valdo. El adaugă că un parfum trebuie să fie şi de bună calitate, dar şi creativ ca să poată să aibă puterea de a seduce clienţii. Astfel, şi ingredientele trebuie să fie de calitate şi adaptate conceptului.

„Cel mai bun parfum e acela care combină ingredientele naturale cu cele sintetice.“

Astăzi, portofoliul casei cuprinde 17 arome, toate inspirate din lumea muzicală. Iar asta se vede de la comunicare şi ambalaje, la arome în sine.

„E important să vii cu nou­tăţi pentru a atrage atenţia cumpărătorilor şi  clienţilor brandului. Ca şi în modă, şi în parfumerie, un produs de succes poate crea un trend şi multiple copii. Nouă nu ne place asta, noi credem în parfumeria artistică şi de aceea considerăm că fiecare aromă trebuie să fie unică, diferită, specială.“

Şi trebuie să vorbească pentru fiecare consumator în parte.

„Parfumul e ceva foarte personal pentru că e direct conectat la amintirile şi sentimentele noastre“, conchide el.