Articol cu conţinut publicitar.
Pe o piaţă a vinului românesc tot mai efervescentă şi în plină dezvoltare, un jucător nou – Domaine DUMETRIER – vine cu un model de business diferit, care vizează aducerea consumatorului şi a iubitorului de vin la cramă, pentru a descoperi direct la sursă acest univers complex.
Proiectul, ale cărui baze au fost puse încă de acum un deceniu, va fi finalizat în următorii doi ani, urmând a cuprinde o cramă, un hotel, un restaurant, un spa şi o fermă proprie. Prima parte a complexului – unitatea de producţie de vin – este deja funcţională, vinurile ce poartă brandul Domaine DUMETRIER fiind gata să fie degustate de iubitori, cunoscători şi curioşi. Astfel, portofoliul cuprinde astăzi opt etichete.
Universul Domaine DUMETRIER se află în Dobrogea, pe malul Dunării, între comunele Cochirleni şi Rasova. Aici, în anul 2011, a fost plantată via ce acoperă două dealuri şi care se întinde pe o suprafaţă de 73 de hectare.
„Ne-am dorit, în primul rând, să favorizăm interacţiunea dintre plantă, sol şi mediul înconjurător, pentru a asigura obţinerea unui vin care să reprezinte cât mai fidel tipicitatea terroir-ului pe care l-am ales“, spune Adrian Dumetrier, fondatorul proiectului.
Nu s-a intervenit asupra terroir-ului, pentru a limita la maximum modificarea caracteristicilor fizico-chimice ale solului. Au fost folosite doar îngrăşăminte organice naturale, care, puţin câte puţin, se vor integra în structura şi compoziţia actuală a acestuia.
„Am considerat că activitatea microbiană a solului este o componentă importantă a personalităţii şi caracterului său. De aceea, am privilegiat folosirea îngrăşămintelor naturale organice, sub formă de bălegar, activator al faunei şi al microbiologiei solului.“
Astfel, statutul de produs ecologic a rezultat în mod natural din această abordare a îngrijirii viei.
„Viţa-de-vie va trebui să se integreze în acest mediu ecologic echilibrat şi să-l colonizeze, fără fenomene concurenţiale prea puternice.“
Fondatorul Domaine DUMETRIER afirmă că un loc propice culturii viţei-de-vie nu este un mediu în care toţi parametrii ating nivelul optim cerut de necesităţile acestei plante. El preferă ca viţa-de-vie să se plieze şi să se acomodeze condiţiilor mediului său înconjurător, mai degrabă decât să aducă mediul la condiţii mai favorabile culturii acesteia.
„Este ceea ce regăsim, de exemplu, în plantaţiile de viţă-de-vie de la Châteauneuf du Pape (Franţa) sau în regiunea Duero (Spania), unde criteriile agronomice de cultură nu sunt niciodată atinse şi unde, în acelaşi timp, se produc vinuri de excepţie.“
În acest mediu ecologic echilibrat, Adrian Dumetrier a integrat o serie de soiuri mai puţin plantate în România, precum Malbec, Mourvèdre şi Semillon, având curajul să planteze chiar şi Negru de Drăgăşani. Acestora li se adaugă însă şi alte soiuri clasice, precum Chardonnay, Sauvignon Blanc, Merlot, Cabernet Sauvignon şi Syrah.
Dincolo de vinul în sine, producătorul vine şi cu un model diferit de distribuţie.
„Totul a plecat de la întrebarea «cum vom vinde vinul». A trebuit să găsim un răspuns, iar acesta a fost evident: numai cineva care va fi oaspetele nostru, care ne va cunoaşte, va putea să aprecieze la justa lui valoare vinul şi va deveni astfel un client fidel.“
De aici s-a născut proiectul integrat care cuprinde crama, hotelul, restaurantul şi spa-ul. În cadrul hotelului va exista un bar şi o sală de conferinţe, iar spa-ul va cuprinde două saune, două săli de masaj, o baie turcească, o piscină încălzită interioară şi exterioară.
„Dorim să creăm un univers armonios şi durabil în jurul acestui proiect, în care să oferim oaspeţilor noştri o experienţă unică, ce reuneşte vinul, gastronomia, natura, arhitectura, oamenii, arta şi cultura. Am acordat o atenţie deosebită arhitecturii, astfel încât crama şi restul complexului care se întind pe două hectare să se integreze în mod natural în acest peisaj“, mai spune Adrian Dumetrier.
Construcţia cramei va fi finalizată la sfârşitul anului 2022, iar hotelul, restaurantul şi spa-ul îşi vor deschide porţile pentru oaspeţi la mijlocul anului 2024. Până acum, în acest proiect, fondatorul a investit 11,2 milioane de euro, dintr-un total estimat la 16,5 milioane de euro.
„Cu cât te diferenţiezi mai mult, cu atât ai şansa să creezi mai multă plusvaloare“, afirmă Adrian Dumetrier.
El este un om de afaceri cu experienţă în domeniu, fiind alături de producătorii de vin din Europa Centrală şi de Est încă din anul 1993, prin compania Sodinal, care oferă o gamă completă de produse, servicii şi echipamente de calitate pentru industria viniviticolă.
Sodinal este un business prezent deja în România, Bulgaria, Moldova şi Macedonia, ţări în care are un rol principal în implementarea enologiei moderne şi în promovarea ultimelor inovaţii din domeniu, compania fiind unul din furnizorii principali ai cramelor din aceste ţări.
„Probabil că această apropiere de producătorii de vin m-a determinat să adaug Domaine DUMETRIER pe harta cramelor din România“, spune Adrian Dumetrier.
Lansarea oficială a proiectului a avut loc la finalul anului trecut la Hotel Athénée Palace Hilton din Bucureşti, sala Le Diplomate, ocazie cu care a fost prezentat şi degustat vinul Domaine DUMETRIER Composition Roze 2020.
„Consider că succesul acestui proiect nu poate fi asigurat decât prin obţinerea unor vinuri de calitate haut de gamme.“
Reţeta Domaine DUMETRIER este un mix între calitatea excepţională a vinurilor, arhitectura deosebită a complexului, promovarea foarte ţintită şi, nu în ultimul rând, calitatea umană a tuturor celor care participă la proiect.
Fiecare vin Domaine DUMETRIER exprimă puritatea soiului, naturaleţea fructului, expresia terroir-ului şi trece printr-o selecţie internă riguroasă. Tocmai de aceea, pentru ca vinul să ajungă în condiţii optime la clienţii domeniului, vânzarea se va realiza prin comenzi pe e-mail, telefonice sau direct la cramă pentru cei care o vizitează. Livrarea se face gratuit, direct la client, doar cu mijloace de transport proprii sub control de temperatură.
„Dacă pentru a obţine un vin de calitate investiţia în echipamente este rezonabilă şi este făcută o dată, pentru promovarea lui ea este recurentă şi în scurt timp poate deveni cheltuiala principală. Ce nu este reamintit se uită.“
Adrian Dumetrier spune că vrea ca universul Domaine DUMETRIER să fie cunoscut şi recunoscut atât în România, cât şi în afara ei. El mizează pe enoturismul de 4 sau 5 stele la standard vest-european.
Clientul care este oaspetele Domaine DUMETRIER, în afară de vizita la cramă, de degustare şi descoperirea abecedarului aprecierii vinului, va putea să se plimbe cu căruţa sau calul în vie, va putea lua dejunul sau cina în vie, se va putea plimba cu barca tradiţională din lemn pe Dunăre, va putea vâna sau pescui, face echitaţie sau se va relaxa la spa. Astfel, restaurantul, spa-ul şi hotelul s-au impus de la sine ca nişte componente principale ale conceptului.
Restaurantul va fi dedicat în principal oaspeţilor hotelului, având o capacitate de maximum 60 de persoane. Meniul va fi diferit de la o zi la alta, fiind format din feluri de mâncare obţinute din produse ecologice proaspete, provenite doar de la ferma proprie, din pescuitul din Dunăre sau din vânat. Hotelul cuprinde 14 pavilioane, fiecare cu câte două camere complet separate. Camerele au o terasă la nivelul solului, cu acces direct în parcul proprietăţii.
„Accesul din Bucureşti se face în regim de autostradă, timpul petrecut pe drum fiind de circa o oră şi 45 de minute, crama fiind situată pe ruta Bucureşti – Constanţa, extrem de circulată din luna mai până în septembrie. Calitatea vinului şi a serviciilor, peisajul, natura, proximitatea Dunării, locaţia înconjurată de vii şi posibilitatea de închiriere exclusivă a complexului, fapt ce conferă condiţii de discreţie totală, sunt argumentele care vor recomanda vizitarea domeniului“, conchide Adrian Dumetrier.