Arts & Design

Pe timp de criza, manufacturi noi

08 oct 2009 129 afişări
Din aceeaşi categorie

Chiar daca discursurile sunt la fel de increzatoare, colectiile (de cele mai multe ori) la fel de frumoase, iar materialele de presa la fel de poetice, criza economica a afectat si brandurile haute horlogerie, care mai reduc din numarul de ore de lucru sau de ucenici.

In aceste condittii dificile, e imbucurator cand auzi ca unele branduri nu dau inapoi cand vine vorba de planurile de extindere concepute inainte de criza. Jaeger-LeCoultre de pilda, a continuat lucrarile de extindere a manufacturii din Le Sentier, a carei suprafata de 16.000 de metri patrati va spori cu o noua arie de productie ce se va intinde pe 9.000 de metri patrati. Noua cladire va fi inaugurata pe 1 decembrie. "Mentinerea si valorificarea traditiei, a mostenirii si a caracteristicilor brandului Jaeger-LeCoultre sunt cruciale pentru asigurarea dezvoltarii si succesului marcii", a spus pentru Dupa Afaceri Jerome Lambert, CEO Jaeger-LeCoultre. "Calitatea produselor e prioritatea numarul unu, astfel incat vom continua sa investim in cresterea pe termen lung, pentru a mentine creativitatea si excelenta care definesc bunurile de lux".

Jaeger-LeCoultre a fost printre primele branduri orologere care s-au preocupat de aspectul ecologic al manufacturilor lor, astfel incat nu e surprinzator ca noua cladire va primi doua atestate foarte importante in domeniu: Minergie (pentru cladirile cu un inalt nivel de confort si un consum scazut de energie) si eticheta "hydrolocale", care garanteaza ca energia e furnizata din surse locale (in acest caz lacul Joux).

Noua structura este acoperita cu un strat protector care evita pierderile de caldura sau incalzirea excesiva. De asemenea, chiar daca productia a crescut, procedeele aplicate au condus la o scadere a consumului de apa. Datorita panourilor solare cu care e dotata, noua cladire va produce apoximativ o treime din necesarul sau de energie si isi va acoperi in intregime consumul de apa calda. Atelierul construit de Antoine LeCoultre in 1833 a mai fost extins in 1866, 1888, 1912, 1946, 1972 si 1996.

La randul sau, gigantul Rolex a demarat lucrarile pentru o extindere de proportii a manufacturii sale din Bienne - Manufacture des Montres Rolex. Cele doua unitati din Bienne, Rolex 4/6 (cu un volum total de 170.000mc) vor fi legate de un nou complex (patru etaje deasupra solului si trei etaje la subsol), cu un volum de 230.000mc, unde se va afla un imens sistem automatizat de stocare si distributie, care va asigura transportul (complet robotizat) al pieselor si produselor finisate catre atelierele de productie.

Aspectul futurist al manufacturii nu-si va pierde deloc din impact, avand in vedere ca noul corp va respecta, la randul sau, conceptul vizual al celor trei locatii Rolex din Geneva (adica fatade de sticla cu structura metalica).

Si noua constructie Rolex va respecta standardele Minergie, mai ales in ceea ce priveste sursele de energie si proiectarea atelierelor. Panza freatica va fi folosita ca sursa de incalzire si racire, iar brandul are in vedere si instalarea unor celule fotovoltaice pe acoperis. De asemenea, cladirea va fi dotata cu un invelis termic de inalta performanta. Rolex preconizeaza ca lucrarile se vor incheia in 2012.