Arts & Design

Homedit, brandul care a transformat funcţionalul în memorabil

14 iul 2025 41 afişări
Din aceeaşi categorie

Lemnul, piatra şi fibrele naturale sunt elemente prezente în toate colecţiile Homedit, brand românesc de mobilier şi decoraţiuni premium care anul acesta a făcut pasul din online şi către offline, deschizând primul său showroom într-o casă interbelică – Casa cu Bambuşi, de pe strada Dumbrava Roşie, din inima Bucureştiului. De altfel, alegerea materialelor pentru produsele Homedit nu este deloc întâmplătoare, acestea oferind trăinicie şi emoţie fiecărui obiect. Iar conceptul Homedit este construit în jurul acestor materiale nobile, al designului sofisticat, dar şi al preţurilor corecte. Cum s-a transformat Homedit în cei nouă ani de la lansare şi ce urmează pentru brandul românesc?

 

Homedit este un brand creat de antreprenorii Andra Manea şi Cristian Manea în 2016 şi a pornit ca un magazin online cu mobilier şi decoraţiuni, ca un răspuns direct la nevoile industriei HoReCa, restaurante, hoteluri şi pensiuni care aveau nevoie de mobilier durabil, cu design plăcut, funcţional şi uşor de integrat în spaţii comerciale.

„Am pornit de la această provocare, cu o viziune simplă: să livrăm produse care adaugă valoare estetică fără să compromită utilitatea. Numele Homedit s-a născut din convingerea că orice spaţiu merită o editare atentă, dar decisivă, care transformă funcţionalul în memorabil şi anonimul în personal. În timp, brandul a crescut natural, odată cu cererea pieţei“, povesteşte Andra Manea, fondatoarea Homedit. Practic, de la HoReCa, brandul s-a extins spre retailul premium, a început colaborări directe cu designeri şi arhitecţi, iar astăzi brandul oferă soluţii complete şi personalizate pentru orice tip de client, de la spaţii rezidenţiale până la proiecte comerciale de anvergură. În plus,  Homedit a deschis recent un showroom pe strada Dumbrava Roşie nr. 3, în centrul Bucureştiului.

Homedit a început cu produse esenţiale şi versatile, dedicate iniţial industriei HoReCa – mese, scaune, canapele, produse de decor – alături de o selecţie atentă de obiecte home-deco cu utilitate clară: soluţii inteligente de depozitare, organizatoare pentru birou, accesorii pentru sertare etc. Fiecare piesă era gândită să aducă funcţionalitate, dar şi o notă discretă de estetică.

De atunci, portofoliul brandului a evoluat organic, reflectând exigenţele unui public din ce în ce mai rafinat. Astăzi, Homedit propune colecţii complete de mobilier pentru living, dining şi dormitor, alături de corpuri de iluminat decorative şi piese de accent care conturează armonia unui spaţiu în întregul său.

Practic, Homedit oferă peste 300 de modele de mobilier premium în stoc, livrabile rapid, disponibile în diverse combinaţii de finisaje, dimensiuni şi culori, dar şi aproximativ 2.500 de modele disponibile la precomandă, provenind din colaborările cu furnizori internaţionali şi fabrici artizanale cu reputaţie solidă. Iar această triplă flflexibilitate – stoc, precomandă şi custom – îi permite brandului să personalizeze fiecare proiect.

În plus, brandul oferă servicii custom made, prin care se pot crea piese adaptate specificaţiilor exacte ale clientului – de la dimensiuni şi materiale până la detalii de execuţie. De altfel, consultanţa de design şi amenajare reprezintă una dintre direcţiile fundamentale ale viziunii Homedit, antreprenorii considerând că adevărata valoare a unui produs de mobilier nu stă doar în estetică sau material, ci şi în felul în care este integrat într-un spaţiu coerent, care reflectă stilul de viaţă al clientului.

În prezent, Homedit lucrează cu aproximativ 16 fabrici, fiecare cu propria expertiză şi metodă de lucru.

„Lemnul masiv, piatra – toate adaugă autenticitate, sustenabilitate şi emoţie. Lemnul trăieşte, piatra transmite, fibrele naturale respiră. Ne dorim piese care îmbătrânesc frumos.“ De altfel, spre deosebire de brandurile care pun accentul doar pe imagine sau doar pe preţ, Homedit livrează estetică, calitate şi funcţionalitate, toate împreună.

Iar în showroomul recent deschis în Bucureşti, clienţii pot găsi o selecţie atent curată de piese care combină estetica sofisticată cu funcţionalitatea reală – exact aşa cum ar trebui să arate o casă în care vrei să trăieşti, nu doar să expui. Printre aceste piese se află scaune confortabile, mese rotunde, mese extensibile, mese de cafea şi mese de dining sculpturale, inclusiv cu sisteme inovatoare care transformă spaţiul cu un singur gest.

De asemenea, în showroom clienţii pot testa şi canapelele modulare, dar şi paturi cu detalii elegante, create pentru cei care vor să beneficieze nu doar de frumos, ci şi de un confort real.

Iar cei doi antreprenori nu se opresc aici. În strategia lor de dezvoltare pe termen mediu şi lung se află extinderea reţelei de showroomuri. Astfel, ei vor lansa înce­pând din 2026 sistemul de franciză, dedicat antreprenorilor din România şi din marile capitale europene care doresc să dezvolte un business în segmentul mobilierului premium, sub o identitate vizuală şi operaţională deja populară. De asemenea, pe termen scurt, Homedit va lansa servicii de consultanţă 1-la-1, cu simulări 3D şi sugestii de produse adaptate spaţiului clientului, dar dezvoltă şi programe de colaborare cu studiouri de arhitectură, oferindu-le acces preferenţial la produse, mostre şi suport logistic. Iar pe termen mediu, planul este să creeze un set de colecţii vizuale – imagini, moodboarduri, propuneri de mobilier Ă decor – organizate pe stiluri de design interior. În plus, fondatorii Homedit vor să integreze în showroomuri experienţe imersive de design asistat, pentru ca fiecare vizitator să simtă că locuieşte deja în spaţiul pe care urmează să-l creeze.

„Clienţii pot vedea amenajări reale sau simulate, pentru a înţelege exact proporţiile, combinaţiile şi impactul fiecărei piese. Astfel, vizitatorul nu mai trebuie să-şi imagineze cum ar arăta acasă, ci va putea trăi stilul dorit direct în showroom“, a conchis Andra Manea.