Style

I-am întrebat pe antreprenorii şi executivii locali să ne spună ce îşi doresc să găsească în ziua de Crăciun sub brad. Ce ne-au răspuns?

26 dec 2020 350 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

„Să-ţi vând un pont!“ este, probabil, una dintre expresiile - folosite în business şi nu numai - specifice culturilor din toată lumea. Cele mai bune surse de inspiraţie sunt, de cele mai multe ori, oamenii de lângă noi, aşa că După Afaceri Premium dă sfoară-n ţară şi pune reprezentanţii din lumea businessului în faţa unor provocări mai puţin stresante decât cele din viaţa de zi cu zi a afacerilor.

Sentimente mai amestecate legate de sărbătorile de iarnă decât anul acesta nu ştiu să fi avut. Pe de o parte, le aşteptăm cu nerăbdare, pe de alta ştim că nu vor aduce atmosfera cu care eram obişnuiţi. Şi totuşi, de un strop de magie tot avem nevoie, acum, când veştile rele par că nu vor să se spele şi nici cele bune nu vor să se-adune. Despre ce cadouri, veşti şi poveşti vor să găsească sub brad anul acesta am vorbit cu mai mulţi oameni din

mediul de business. Cei mai mulţi sunt optimişti, aşa că sperăm că această energie pozitivă se concretizează în veşti bune până la urmă. Între timp, aruncaţi un ochi sub brazii celor care ne-au răspuns.

 

Andrei Creţu, fondatorul reţelei 7card, de acces la sălile de fitness şi iniţiatorul platformei Pluria, cu locuri pentru lucrul remote:

„În mod paradoxal, deşi am doi copii, în ultimii ani mă cam îndepărtasem personal de ideea de Crăciun, începusem să tratez sărbătoarea oarecum superficial, ca pe ceva din «to do list». Un lucru cu care, evident, nu mă mândresc.

Marea schimbare pentru anul acesta este că, fiind mult mai mult timp acasă, aproape de familie, simt că redescopăr anumite momente şi aspecte ale vieţii de familie şi că, poate o concluzie un pic ciudată, pandemia ne-a apropiat şi ne-a făcut să ne bucurăm mai mult de lucrurile mărunte.

Aşa că, fără să-mi doresc să găsesc nimic special sub brad, abia aştept să-l împodobim împreună în seara de ajun - acesta va fi, în mod cert, cel mai frumos cadou.“

 

Florin Rădulescu, fondatorul furnizorului de sisteme de climatizare AVI Compact:

„Sărbătorile din acest an vor fi diferite. Cu mai multă linişte, cu răgaz să reflectăm la ceea ce este de fapt esenţial în business şi în viaţa noastră, dar şi un alt moment în care trebuie să punem pe primul loc siguranţa noastră şi a celor dragi. A fost un an greu, care mi-a arătat că dincolo de cadouri şi de toate pregătirile din alţi ani, acum alte lucruri sunt esenţiale. Am văzut de curând un spot al unui brand cunoscut care spunea la final «This Christmas give something that only you can give». Cred că de asta avem nevoie acum: sănătatea, solidaritatea, înţelegerea şi comunicarea. Să fim în siguranţă noi şi cei dragi!“

 

Emil Ionescu, managing partner al platformei iabilet.ro şi al BestMusic:

„După un an aşa de complicat, nu cred că-mi doresc altceva din punctul de vedere al businessului decât să găsesc sub brad trei cutii frumos împachetate: prima cu un vaccin eficient, a doua cu o doză de empatie şi a treia cu un buton mare (roşu, de ce nu?). Vaccinul cred că ştim cu toţii pentru ce e, iar doza de empatie ar trebui să fie una atât de mare încât să ne ajungă tuturor, pentru că în ultimele luni am dus lipsă cu toţii de ceva care ne defineşte ca oameni: apropierea prietenilor, a familiei extinse - lucruri care ne aduc cu picioarele pe pământ şi ne reamintesc de ce trăim de fapt. Acestea generează empatie, de care am cam dus lipsă în ultima vreme, fie din partea noastră, fie din partea celor din jur. Cutia cu numărul 3 e cea mai interesantă totuşi: e un buton de «mai bagă o fisă!». Dacă primele două pachete nu funcţionează, apăsăm acest frumos buton, mare, roşu şi ajungem din nou pe 1 ianuarie 2020 şi încercăm să abordăm situaţia diferit.“

 

Măriuca Cristea, chief strategy officer în cadrul grupului APX Hotels:

„Bradul, pentru mine, nu o să fie diferit anul acesta. Deşi lucrurile s-au schimbat, noi tot alături de familie şi prietenii apropiaţi suntem. Cel puţin pentru mine, Crăciunul înseamnă fetiţa mea, cu bucuria şi inocenţa ei. Iar eu îmi doresc să găsesc sub brad linişte, înţelegere, încredere (din toate punctele de vedere şi aici mă refer şi la încrederea oamenilor în viitor de a călători şi a relua activităţile uzuale într-un mod normal) şi forţă de muncă, pentru a dezvolta ceea ce fac într-un mod cât mai frumos, ca oaspeţii care ne vizitează să se simtă minunat în hotelurile de care mă ocup.“

 

Diana Popescu, proprietarul hotelului de cinci stele Epoque din zona Cişmigiu din Bucureşti:

„Anul acesta sărbătorile vor fi puţin altfel, însă Crăciunul rămâne totdeauna o poveste de familie, este despre a te bucura şi a fi recunoscător pentru ceea ce ai şi despre a face bucurii celor dragi. Sigur că ne dorim cu toţii ca în dimineaţa de Crăciun să aflăm că pandemia s-a sfârşit dintr-odată, ca prin farmec. Asta cred că e o dorinţă pusă pe lista pentru Moş Crăciun de copii şi adulţi deopotrivă.

Noi, la fel ca în ultimii zece ani, avem doi brazi speciali cu care sărbătorim Crăciunul - acasă şi la Epoque. Anul acesta vom decora din nou cu multă dragoste bradul de la Epoque, bucurându-ne de bunătăţile de sezon pregătite de chef Bogdan Alexandrescu, tocmai pentru a nu lăsa pandemia să-şi pună amprenta asupra spiritului nostru festiv, care anii trecuţi se manifesta din plin în această perioadă, prin numeroasele evenimente şi petreceri tematice. Oaspeţii de astăzi trebuie să regăsească aceeaşi atmosferă festivă - cu respectarea tuturor măsurilor de siguranţă, desigur - deoarece Crăciunul e numai unul.

Acasă vor fi cadouri sub brad, dar cele mai aşteptate şi dorite vor fi, cu siguranţă, biletele pentru vacanţa de anul viitor.

Cred că nerăbdarea de a călători, de a explora, de a ne reîntoarce la aventură şi descoperiri este uriaşă şi cel mai bun cadou acum este o rezervare într-un loc frumos, entuziasmul de a face planuri de călătorie către destinaţiile dorite.“