Nu plănuisem să scriu despre cum a fost la Veneţia de Carnaval. Nu acum, cel puţin. Voiam să povestesc despre farmecele Vietnamului şi despre cum l-am redescoperit, cu tot ce are el mai bun şi mai frumos, în frunte cu mâncarea. Doar că nu am avut timp să trec prin miile de poze şi să aleg câteva zeci (de fapt sute) pentru editare, aşa că, deşi s-a împlinit un an de când ne-am întors acasă, tot n-am apucat să fac asta.
În schimb, am povestit în ediţia aceasta a După Afaceri Premium despre o experienţă mult mai recentă - de la început de februarie 2024, şi anume Carnavalul de la Veneţia, care m-a determinat să merg pentru a treia oară în oraşul unde apa este o binecuvântare şi un blestem totodată.
Similar, colega mea Roxana urma să scrie în această ediţie despre o tendinţă tot mai vizibilă în designul de interior, şi anume designul cu aspect neterminat. Un soi de dezordine studiată, dar la alt nivel. Întâmplarea a făcut însă ca un subiect de „mai mare“ actualitate să îi atragă atenţia, şi pe bun motiv. E vorba despre Bienala de Artă de la Veneţia (Biennale Arte 2024), unde România va participa cu proiectul semnat What Work Is / Ce este munca al pictorului Şerban Savu. Opera artistului va fi expusă în Pavilionul României din Giardini della Biennale şi în Noua Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia în perioada 20 aprilie - 24 noiembrie 2024.
Şi, deşi cred că nu ai nevoie de motive speciale pentru a ajunge la Veneţia, există uneori motive suplimentare care să te determine să mergi. Carnavalul este unul dintre ele. Bienala de Artă e un altul.
Şi tot apropo de coerenţă editorială - întâmplătoare sau nu -, tot în ediţia de aprilie a După Afaceri Premium, am mai remarcat un nume care se repetă (în afară de Venezia), de această dată de trei ori. Şi în niciunul dintre cazuri nu este personajul principal al poveştii. E vorba despre magazinul Rafia din Constanţa, un butic ce aduce împreună branduri româneşti şi poveşti artistice locale. În portofoliul magazinului îşi găsesc loc nume precum Iulia Lavu - Knots Designer, Doriana Mărăşoiu (arhitectă, designer grafic şi ilustratoare) şi Empé Jewelry (brand construit de Maria Puşcaş), ale căror poveşti le puteţi descoperi chiar în acest număr.
Aceste întâmplări, cred eu, dincolo de orice altceva, sunt o dovadă a coerenţei editoriale de care După Afaceri Premium a dat dovadă în mai bine de deceniu şi de care dă dovadă în continuare.
Nu trebuie să mă credeţi însă pe cuvânt, vă invit la lectură şi vă aştept cu păreri, impresii, dar şi sugestii pe cristina.rosca@zf.ro.
Lectură plăcută!
P.S. Poza e de la prima mea vizită la Veneţia, de acum 14 ani!