După Afaceri

Ce şi-au cumpărat oamenii de afaceri în pandemie? Cei mai mulţi au optat pentru multe cărţi, echipamente electroIT, haine sau vouchere. Sunt şi excepţii. "Principala achiziţie au fost patru raţe"

13 iul 2020 532 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

„Să-ţi vând un pont!“ este, probabil, una dintre expresiile - folosite în business, dar nu numai - specifice culturilor din toată lumea. Cele mai bune surse de inspiraţie sunt, de cele mai multe ori, oamenii de lângă noi, aşa că După Afaceri Premium dă sfoară-n ţară şi pune reprezentanţii din lumea businessului în faţa unor provocări mai puţin stresante decât cele din viaţa de zi cu zi a afacerilor. Că sunt cărţi sau gadgeturi, că sunt echipamente sportive sau, de ce nu, animale noi de companie, fiecare dintre noi a găsit ceva de cumpărat care să ne facă izolarea mai uşoară. Reţelele sociale au gemut de pâini şi de prăjituri atent migălite în bucătărie, iar clipurile live cu tot soiul de exerciţii fizice au strâns milioane de vizualizări. Pentru toate este însă nevoie de instrumente. Care au fost coronaachiziţiile oamenilor din business?

 

Iulia-Victoria Neagoe, antreprenoare, fondatoarea brandului de parfumuri Luviane:

Am făcut, în primul rând, multe achiziţii pentru business pentru că am profitat de pauza cu publicul şi am amenajat de la zero o încăpere. În plus, nu aveam aparatura necesară pentru a muta o parte din activitate în online (întâlniri pe zoom şi pe alte platforme) şi am achiziţionat echipamente necesare: microfon, lumini etc.

În zona personală, am făcut şi eu achiziţii în vreme de izolare pe care în mod normal nu le aveam în plan. Cele mai multe au fost pentru copil. În afara cărţilor şi jocurilor cu care am exagerat în mod cert, am achiziţionat şi două lucruri importante care mi-au oferit puţină linişte.

Când am realizat că vom petrece mult timp împreună, timp în care eu va trebui să şi lucrez, iar fetiţa mea va trebui să stea doar în casă, m-am gândit că ar fi bine să îi creez un spaţiu mai intim. Aşa că am achiziţionat o căsuţă din carton pentru ca astfel să putem avea spaţii separate în aceeaşi zonă. În plus, fetiţa mea a fost foarte preocupată să îşi aranjeze acest spaţiu doar al ei şi mi-a mai lăsat timp să mă ocup de afacere.

Tot în această perioadă am achiziţionat şi o tabletă pentru copii în scop educativ. Am observat că oricât încercăm noi părinţii să ţinem copiii departe de tablete (sigur, depinde mult şi cum sunt folosite aceste gadgeturi), generaţiile actuale învaţă mult mai bine cu ajutorul tehnologiei. Mi se părea că activităţile ei sunt mult limitate, mediul obişnuit se schimbase şi văzând abordarea diferită din sistemul de învăţământ am considerat că e mai bine să se obişnuiască şi ea pentru ca în toamnă să ne fie uşor în cazul în care nu se revine la varianta de offline în învăţământ.

Surpriza cea mai mare a fost legată de dorinţele mele, pentru că imediat ce au început restricţiile, am simţit nevoia să achiziţionez produse de make-up şi în special rujuri. Există explicaţii desigur. Eu port mască şi mănuşi în laborator, iar când le port nu mă dau cu ruj şi în principiu oja obişnuită se descompune mai repede. Asta mi-am asumat-o, însă pe măsură ce înţelegeam că măsurile de protecţie din laborator se extind şi în afara acestuia, m-a cuprins panica şi cumva aceste achiziţii au fost o reacţie. Şi vopseaua de păr a fost o prioritate şi le sunt recunoscătoare celor de la salon pentru toate sfaturile.

 

Luiza Moraru, head of property management CEE în cadrul companiei de consultanţă imobiliară CBRE:

Evadarea mea în perioada de izolare a fost lumea cărţilor. Am cumpărat cărţi atât pentru mine, cât şi pentru copii şi am ales din nou cărţi de hârtie, cred că nimic nu poate înlocui mirosul specific şi plăcerea simplă de a da pagina sau de a aşeza semnul de carte atunci când faci o pauză de la lectură. Printre cărţile cumpărate în perioada de izolare se numără trilogia „Atlas Shrugged“ (sau „Revolta lui Atlas“) de Ayn Rand, o carte foarte puternică şi actuală, precum şi câteva dintre volumele lui Chimamanda Ngozi Adichie, citisem deja două dintre cărţile sale şi mi-au plăcut mult. Ca notă amuzantă, am descoperit că toate cărţile cumpărate în această perioadă au fost scrise de femei, deşi nu mi-am propus asta. Prefer cărţile de beletristică în general, care te invită la introspecţie, care descriu relaţiile dintre oameni şi ilustrează puterea deciziilor. O altă cale de evadare, pentru că nu doar mintea are nevoie de antrenament, a fost şi este în continuare alergatul în aer liber. Pentru asta însă nu mi-am cumpărat nimic recent, deşi am putea spune că la baza acestei nevoi de mişcare a fost şi pofta de acţiune alimentată de cărţi.

Vlad Craioveanu, managing partner şi cofondator al spaţiilor de coworking Impact Hub România:

Perioada petrecută acasă a fost una intensă, însă a avut şi multe puncte pozitive. În mod special, din punct de vedere personal. Am avut ocazia să petrec foarte mult timp în familie, ceea ce a fost un lucru excelent, pentru a dezvolta relaţia între noi, ca pă­rinţi, şi fetiţa noastră.

Ne-am bucurat de multe ore petrecute îm­pre­ună, de noi jocuri şi poveşti.

Practic, nu­mărul de jocuri de familie şi de cărţi de poveşti s-a du­blat în această perioadă.

Pe de altă parte, alte lucruri pe care le-am cumpărat în această perioadă au fost legate de muncă şi de a face munca mai uşoară acasă - am extins abonamentul de internet, am mai luat un monitor, laptop, căşti şi microfon, pentru că toată familia avea conversaţii virtuale prin internet - fie pentru noi şi echipă sau clienţi, fie pentru copil şi colegii de la grădiniţă.

 

Ioana Borza, director de marketing în cadrul grupului TeraPlast, producător de materiale de construcţii:

Am profitat de această perioadă pentru a face lucruri simple, dar foarte frumoase. M-am bucurat de mai mult timp petrecut cu copiii, mi-am redescoperit pasiunea pentru pictură, am cumpărat şi citit foarte multe cărţi. Iubesc psihologia, iar perioada de distanţare socială a fost un bun exerciţiu de a transmite siguranţă într-un context plin de incertitudine. Inteli­genţa emo­ţională a jucat un rol foarte important în ceea ce priveşte atât comunicarea personală, cât şi cea profesională.

 

Dragoş Militaru, general manager al Kandia Dulce, cel mai mare producător de ciocolată de pe plan local:

Principala achiziţie au fost patru raţe. Pe lângă animale de curte, în cazul nostru patru raţe, am achiziţionat un abonament nou la Netflix pentru mai multe dispozitive, haine online, mai multă mâncare gătită decât de obicei, corpuri de iluminat şi multe articole de bricolat prin casă, curte etc. Am mai luat ceva foarte important pentru hobby-ul meu: un voucher cu o reducere de 30% pentru închiriat veliere de agrement în sezonul 2020-2021.