Info

(P) Cum ajută plăţile digitale IMM-urile să crească vânzările şi să reducă costurile

04 nov 2025 29 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

Mediul economic ne arată că se transformă continuu, iar dinamica este uluitoare. Întreprinderile mici şi mijlocii din România sunt nevoite să identifice modalităţi de a deveni mai eficiente, mai rapide şi trebuie să se adapteze la nevoilor clienţilor pentru a rămâne competitive. Integrarea sistemelor pentru plăţi digitale nu mai este un atu, este o necesitate şi obligativitate reglementată prin lege.

Pentru IMM-uri şi clienţii lor sistemele de plăţi digitale asigură rapiditate, siguranţă şi urmărire facilă a tranzacţiilor, iar asta ajută la creşterea vânzărilor şi la diminuarea costurilor operaţionale. Plăţile digitale asigură confort; clienţii fac achiziţii mai uşor dacă nu sunt condiţionaţi de cash, iar asta se traduce prin vânzări mai mari pentru companii şi experienţe de cumpărare fluide pentru cumpărători. Dacă ne gândim că o tranzacţie digitală durează mai puţin de 5 secunde, faţă de 60 de secunde necesare pentru o plată în numerar, înţelegem care este dinamica oferită de sistemele de plăţi online şi terminale POS.

Securitatea înseamnă stabilitate financiară pentru afacerii, iar când tranzacţiile sunt înregistrată automat şi poate fi urmărite electronic, riscurile de orice natură scad. Pistele de audit digitale oferă transparenţă, iar acest avantaj este valoros în faţa partenerilor financiari, a contabililor sau a inspectorilor de control fiscal.

Mai multe opţiuni de plată înseamnă mai multe vânzări finalizate

Clienţii caută flexibilitate şi confort, iar o afacere care acceptă mai multe metode de plată, fie ele carduri contactless, portofele digitale sau plăţi online, este competitivă. Dacă ne gândim că în 2023, peste 80 la sută dintre consumatorii din România care au făcut achiziţii online au plătit cu cardul sau alte sisteme digitale ne dăm seama că impactul lor este major.

Pentru IMM-uri, această preferinţă un volum mai mare de vânzări şi un ROI mai bun. Cu un număr mai mic de coşuri abandonate şi cu o valoare mai mare a comenzilor, platformele de e-commerce şi cele de servicii digitale cresc. Creştere a vânzărilor, favorizată de confortul oferit de plăţile digitale se observă în toate domeniile: alimente, preparate artizanale, servicii, abonamente, bunuri de larg consum, produse specializate, etc.

Se reduc costurilor prin eficientizarea fluxurilor de numerar

Folosirea de bani numerarul vine cu costuri suplimentare pentru IMM-uri. Vorbim de timpul petrecut pentru numărarea banilor sau gestionarea restului de casiere, de deplasări la bancă sau de riscuri legate de furt şi pierderi. Implementarea plăţilor digitale reduce aceste neajunsuri, iar angajaţii pot fi redirecţionaţi către activităţi care aduc valoare afacerii.

Antreprenorii care folosesc plăţi digitale cunosc situaţia veniturilor în timp real, ceea ce îi ajută să planifice corect investiţiile şi cheltuielile. La businessurile care funcţionează astfel se observă o capacitate mai bună de adaptare la nevoile clienţilor.

Există o tehnologie potrivită pentru orice afacere

Tehnologia ţine pasul cu digitalizarea, iar în cazul antreprenorilor este un lucru important. Un magazin de cartier sau o cafenea îţi va desfăşura activitatea confortabil având un terminal POS fix sau mobil. Ambele variante sunt simplu de utilizat şi sunt rapide.

Mulţi antreprenori aleg pentru plăţi rapide telefonul ca POS, soluţia este relativ recentă însă este foarte eficientă. Prin această variantă smartphone-ul se transformă în dispozitiv de plată contactless, iar acest mod de funcţionare reduce costurile de infrastructură.

Vedem că integrarea plăţilor digitale direct în site-ul sau aplicaţia magazinului permite o experienţă de cumpărare fără întreruperi. Clienţii pot plăti direct cu cardul, prin portofele electronice sau chiar prin linkuri de plată trimise pe email sau SMS. Toate aceste opţiuni aduc nu doar mai mult confort, ci şi o probabilitate mai mare ca o comandă să fie finalizată.