Eveniment

Silaghi l-a demis pe şeful companiei de aeroporturi, dar problema taximetriştilor tot nu a fost rezolvată

06 sep 2012 495 afişări de Mirabela Tiron
Din aceeaşi categorie

Cornel Poteraşu (35 de ani), di­rectorul general al Companiei Na­ţionale de Aeroporturi Bu­cureşti (CNAB), care preluase atribuţiile de conducere pe 12 iunie anul acesta, a fost demis din funcţie de către Ovidiu Silaghi, ministrul transporturilor şi infra­struc­turii.

"Schimbarea survine ca o primă măsură luată de ministerul transporturilor şi infrastruc­turii (MTI) în urma şedinţei comune a repre­zentanţilor MTI cu cei ai Ministerului Admi­nistraţiei şi Internelor, SRI, CNAB şi ai asociaţiilor profesionale ale taximetriştilor din 31 august (şedinţă în care s-au discutat măsuri pentru siguranţa pasagerilor din aeroport - n. red.)", potrivit oficialilor MTI.

Decizia vine la aproape trei săptămâni după incidentul nefericit cu studenta japoneză, ucisă de un tânăr, după ce a fost acostată chiar în incinta aeroportului.

Oficialii MTI au mai transmis că primul obiectiv al noului director, Cristinel Smadu, este aplicarea mă­surilor privind colaborarea cu instituţiile abi­litate ale statului pentru asi­gurarea liniştii şi ordinii publice în terminalele de pasageri ale Aero­portului Henri Coandă, eliminarea taximetriştilor piraţi, a cărăuşilor şi a celorlalte persoane care încalcă legea, precum şi identificarea unor noi măsuri şi imple­mentarea acestora.

Cornel Poteraşu va rămâne în CNAB pe funcţia de director financiar pe care a ocupat-o înainte. El, care a ocupat doar două luni şi jumătate poziţia de director general al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucu­reşti, apare în declaraţia de avere, cu un salariu de bază de 3.740 de lei pe lună. Poteraşu l-a înlocuit la conducerea Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucu­reşti pe Tudor Jidav, cel care s-a ocupat de administrarea aeroportului Henri Coandă în ultimii ani. Săptămână trecută, Jidav, care rămăsese doar la conducerea aero­portului Otopeni, a fost demis şi numit la con­ducerea aeroportului Aurel Vlaicu (Băneasa).

Aceste demiteri nu rezolvă însă şi aspecte precum lipsa unei staţii speciale pentru taxiurile chemate de pasageri la comandă. În continuare pasagerii trebuie să iasă în stradă pentru a aştepta taxiul solicitat. De asemenea, rămâne de rezolvat şi problema signalisticii precare din aeroport şi găsirea unei soluţii pentru informarea cât mai bună a turiştilor străini ce ajung pentru prima dată în aeroport şi care se simt dezorientaţi. Cel mai mare aeroport din ţară şi principala poartă de intrare în România este şi o carte de vizită a României, turiştii îşi fac în aeroport prima impresie. Siguranţa publică şi ordinea din aeroport sunt în responsabilitatea Poliţiei de Trans­porturi Aeriene, al cărei şef este Valeriu Surduleac. Poliţia nu a transmis încă un răspuns la solicitarea ZF privind măsurile pentru siguranţa pasagerilor.

Până să aibă loc tragedia în urma căreia o studentă japoneză venită în România să predea japoneza a fost ucisă de un tânăr care a acostat-o chiar din incinta aeroportului şi a dus-o la un taxi (15 august), în fiecare zi, în sala de sosiri internaţionale a aeroportului Henri Coandă (Otopeni) din Bucureşti, zeci de taximetrişti "piraţi" abordau pasageri cu oferte dubioase. Deşi această activitate nu este una nouă, autorităţile nu au reuşit să eradicheze acest fenomen.

Ce spun cititorii

Marius (5 septembrie): "Suntem de toată jena! Plătim taxe de aeroport foarte mari şi primim servicii de 2 lei. După părerea mea ar trebui schimbaţi toti cei responsabili de la Otopeni în frunte cu Directorul General"

Florin (4 septembrie): "Ar trebui ca toate companiile serioase de taxiuri, care operează pe Otopeni, să aibă un birou sau câte un reprezentant serios, pe aeroport, care să ofere servicii de taximetrie. Acest reprezentant va însoţi persoana la taxi şi se va asigura că are toate bagajele în portbagaj şi comanda dată. Important este să ştii cum să trezeşti interesul, încrederea şi respectul călătorilor. Acest sistem se practică atât în Canada, cât şi SUA. Nu este complicat şi poate duce la o creştere semnificativă a operaţiunilor de taximetrie pentru companie. Dacă companiile de taximetrie nu se vor ocupa de această problemă, statul nici atât"

Alina (4 septembrie): "Dacă spargeţi monopolul taxiurilor de la Otopeni, o să intraţi în istorie"

Mr. B (3 septembrie): "Hai să facem un infopoint cu hărţi şi informaţii, se oferă vreo firmă să sponsorizeze ?.(...) Cei din aeroport nu par să fi auzit de PR, comunicare sau marketing. Cât despre securitate am văzut de ieri marea implementare... şi promisiunile pompieristice ale autorităţilor"

Citeşte şi: