Cu 1,2 milioane de pasageri anual, aeroportul internaţional Traian Vuia din Timişoara a acreditat 30 de taximetrişti pentru serviciile de transfer, care au un tarif de 2,59 de lei pe kilometru, faţă de 1,69 de lei pe kilometru al taximetriştilor din oraş. Maşinile care ajung însă la comandă, care au un tarif mai mic, sunt lăsate să staţioneze în faţa aeroportului circa 15 minute pentru a aştepta clientul, spre comparaţie cu situaţia de la aeroportul Henri Coandă (Otopeni), unde taxiurile la comandă nu au o staţie amenajată în care să staţioneze, ci aşteaptă în plină stradă, la câteva zeci de metri depărtare de aeroport.
"În momentul de faţă, activitatea de taximetrie este reglementată şi gestionată de Direcţia de Securitate din cadrul Aeroportului Internaţional Timişoara, în colaborare cu Poliţia de Frontieră şi Poliţia Transporturilor. Taximetriştii sunt bine organizaţi, supravegheaţi şi verificaţi în permanenţă de agenţii de securitate", a transmis Nicoleta Trifan, purtătorul de cuvânt al aeroportului internaţional Traian Vuia (Timişoara).
Pe acest aeroport aterizează curse ale companiilor aeriene Carpatair, Tarom, Austrian Airlines, Lufthansa şi Wizz Air.
Ea a mai spus că în total sunt 30 de persoane acreditate să facă transport în regim de taxi pe aeroport, acesta fiind şi numărul maxim admis de conducerea aeroportului.
"Aceştia au dosarele depuse la Direcţia de Securitate, direcţie care îi şi supraveghează. Aeroportul nu a impus în prezent un tarif maximal, însă taximetriştii sunt obligaţi să îşi afişeze tarifele pe maşină, astfel pasagerii să poată alege în cunoştinţă de cauză", a mai spus ea.
Nicoleta Trifan a precizat că aeroportul nu s-a confruntat cu probleme legate de acostarea pasagerilor, existând riscul ca aceia care o fac să îşi piardă acreditarea.
Ea mai spune că problemele cu taximetriştii pirat au fost rezolvate prin controale repetate, dar şi cu sprijinul taximetriştilor acreditaţi, care au anunţat imediat agenţii de securitate.
"Dacă vreţi un taxi la aeroport cu tarif de 1,69 lei pe kilometru, vine şi vă aşteaptă chiar la ieşirea din aeroport", a spus un reprezentant de la Radio Taxi din Timişoara.
Maria Grapini, preşedintele Federaţiei Patronale a Industriei Uşoare din România (FEPAIUS), spune că niciodată nu ia taxiul de la aeroport în România.
"Cred că ar trebui să fie o exigenţă mai mare în ceea ce priveşte taxiurile pentru a ne simţi în siguranţă. În SUA, de exemplu, activitatea de taxi este foarte bine organizată, nimeni nu te refuză, nimeni nu te întreabă în avans unde trebuie să ajungi şi nimeni nu vorbeşte necuviincios", a spus ea.
Elena Hîrţă, directorul economic al companiei Unita Turism din Timişoara, care are mai multe hoteluri în ţară, spune că a călătorit cu avionul atât de pe aeroportul din Timişoara, cât şi de pe cel din Bucureşti, dar se simte mai în siguranţă pe aeroportul din Timişoara, care este mult mai mic.
Zeci de pasageri care aterizează zilnic pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni) sunt nevoiţi să tragă de bagaje pentru a ajunge în stradă, într-o zonă din apropierea parcării aeroportului, unde pot urca în taxiul pe care l-au comandat.