Într-o parte a lumii, Anul Nou vine abia primăvara şi dacă stai bine să te gândeşti poate că este o decizie mai înţeleaptă. Iar dacă Anul Nou vine puţin mai târziu, atunci el se sărbătoreşte pe măsura aşteptărilor, cu şapte feluri de mâncare, fiecare făcută din câte şapte ingrediente pentru fiecare zi a săptămânii. Aşa este tradiţia în Kazahstan, spune Azamat Zhangulov, senior vice president al KMG International, fostul Rompetrol Group, al doilea cel mai mare jucător din piaţa petrolieră locală şi cea mai importantă investiţie făcută de statul kazah în afara vastelor sale graniţe.
"În această perioadă, în Kazahstan sărbătorim Anul Nou. Este unul dintre cele mai aşteptate momente pe tot parcursul anului şi toată lumea, indiferent de religie, se bucură de această sărbătoare. Împodobim bradul, împărţim cadouri celor apropiaţi. Copiii îl aşteaptă pe Moş Crăciun - Ded Moroz (nume folosit în ţările ex-sovietice). Îmi petrec Anul Nou cu familia şi rudele, este o plăcere să-mi revăd prietenii, obiceiurile sunt la fel ca în toate ţările“, spune Azamat Zhangulov.
Dar adevărata noutate faţă de sărbătorile întâlnite în majoritatea colţurilor lumii este următoarea:
„Conform tradiţiilor străvechi, kazahii sărbătoresc şi Nauryz - Anul Nou conform calendarului solar pe 22 martie, ziua echinocţiului de primăvară. Nauryz înseamnă „zi nouă“ şi simbolizează bunătate, bogăţie, fericire, dragoste şi prietenie. De Anul Nou, sunt preparate multe feluri de mâncare, care să fie suficiente mai multe zile. În kazahă, această masă festivă se numeşte „dastarkhan“ şi, conform tradiţiei, oamenii fac economii în timpul anului pentru a se bucura de această masă bogată, împreună cu cei dragi. Printre multe preparate delicioase, Beshbarmak, mâncarea naţională kazahă, este întotdeauna în meniu şi este preparată din carne şi aluat, după o reţetă specială. Pentru Nauryz, pregătirea mesei festive are ca temă centrală numărul 7, care reprezintă cele şapte zile ale săptămânii. Toate preparatele conţin 7 ingrediente şi o masă include 7 porţii“, explică reprezentantul Rompetrol.
Deşi în ultimii doi ani, Azamat Zhangulov a fost de fiecare dată în Kazahstan de sărbători, anul acesta lucrurile s-au schimbat un pic.
„În ultimii 2 ani, am fost în Kazahstan să-mi revăd prietenii şi rudele. Anul acesta nu vom putea călători, deoarece avem un nou membru în familie şi nu este foarte uşor cu deplasarea în Kazahstan. Aşadar, anul acesta vom sărbători acasă, păstrând spiritul acestei sărbători.“
Managerul spune că are obiceiul de a-şi stabili obiective clare pe termen lung şi că de asemenea are exerciţiul de a-şi face bilanţuri la final de an să vadă câte din cele propuse s-au îndeplinit.
„Anul acesta, de exemplu, unul din obiectivele personale a fost să am un program de alergare consecvent şi chiar am obţinut rezultate în acest sens, nu cele mai bune, dar sunt foarte mulţumit, am alergat primul meu semimaraton. Anul viitor, voi continua să fiu un susţinător al unui stil de viaţă sănătos. Voi continua, de asemenea, să promovez această direcţie în cadrul companiei. Anul acesta am organizat primul eveniment intern de alergare, în care am strâns şi fonduri pentru o cauză aleasă de angajaţi. La nivel profesional, mă voi implica în continuare în planurile de dezvoltare ale KMG International, vom „ajunge mai departe“, precum spune noul nostru slogan în ultima campanie de imagine.“