Style

Rutină, dar în sensul bun: Ce produse trebuie să folosim pentru a avea grijă de ten în sezonul rece? "Iarna, pielea pierde mai uşor apă, are nevoie de o îngrijire mai atentă şi de o hidratare intensă"

12 dec 2021 100 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Pandemia a schimbat multe lucruri în rău, dar există şi unele obiceiuri pe care le-am căpătat în acest ultim an şi jumătate care, dacă se vor împământeni, vor avea beneficii pe termen mediu şi lung. Un astfel de exemplu îl reprezintă atenţia tot mai mare acordată îngrijirii tenului de către români într-o perioadă în care timpul petrecut în propria locuinţă a crescut exponenţial, astfel că machiajul a căzut de pe lista de priorităţi după ce până în 2019, inclusiv, era al doilea cel mai important segment din piaţa de înfrumuseţare, după parfumerie şi înaintea îngrijirii tenului. Acum, lucrurile par că încep să se schimbe după modelul din pieţele mai dezvoltate, unde îngrijirea e prioritară. Şi pentru că ştim cât de important e un ten sănătos, am întrebat specialiştii care e rutina în sezonul rece.

„Rutina de îngrijire a tenului trebuie să fie una adaptată pe tot parcursul anului. Produsele care nu trebuie să lipsească niciodată din ritualuri sunt cele de curăţare, hidratare şi cele cu factor de protecţie solară“, explică Diana Jora, brand manager Eau Thermale Avène, brand distribuit local exclusiv de MagnaPharm Marketing & Sales România.

Indiferent de sezon, SPF-ul trebuie să fie aplicat mai ales pe ten, dar şi pe restul zonelor expuse la razele solare cum sunt mâinile, gâtul şi decolteul.

Ce facem iarna mai mult decât vara este să ne hidratăm tenul, dar şi extremităţile, adaugă ea.

„În sezonul rece, e importantă o cremă de mâini, o cremă mult mai hidratantă pentru ten, dar şi un balsam de buze ce trebuie să se găsească mereu în buzunar.“

Vara acordăm mai multă atenţie corpului, adică folosim produse de protecţie solară, de hidratare, dar şi apa termală care ne calmează şi răcoreşte atunci când temperaturile sunt ridicate.

Iarna, pielea pierde mai uşor apă, are nevoie de o îngrijire mai atentă şi de o hidratare intensă, completează Rucsandra Hure­zeanu, fondatorarea Ivatherm, cel mai puternic brand românesc de dermatocosmetice. Pielea deshidratată se resimte „întinsă“, inconfortabilă, are un aspect tern, e aspră, descuamată sau înroşită.

„Cu produsele potrivite însă, aceasta poate deveni din nou hidratată, fină şi sănătoasă. Ivatherm a fost printre primele companii care au utilizat Aquaphyline, un inductor de hidratare extrem de eficient, care are la bază descoperirea aquaporinelor, canale membranare de apă, pentru care cercetătorii au fost recompensaţi cu Premiul Nobel pentru Chimie.“

Aquaphyline, acest extract din Viola Tricolor sau Panseluţa Sălbatică, creşte numărul aquaporinelor, adică a canalelor de apă din piele, îmbunătăţeşte circulaţia apei dinspre derm către epiderm şi stimulează sinteza acidului hialuronic în piele. Pe scurt, este un ingredient extrem de eficient pentru pielea uscată, deshidratată, hidratând intens pe termen lung.

„Pielea este cel mai mare organ ce ne protejează şi este implicată în multe procese şi funcţionalităţi. În timpul vremii aspre de iarnă şi al provocărilor care vin cu aceasta, este important să ne ajutăm pielea, să o protejăm şi să o ajutăm să se recupereze“, explică Natalia Syericova, director general divizia Cosmetică Activă, L’Oréal România, divizie ce are în portofoliu brandurile de dermatocosmetice Vichy, LaRochePosay şi Cerave, cu un total de peste 200 de produse.

Ea adaugă că, în primul rând, este recomandat să limităm expunerea pielii la vânt, îngheţ şi la lumina soarelui. Este esenţial să ne adaptăm rutina la condiţiile meteorologice şi la nevoile individuale ale pielii şi să folosim produse de curăţare mai blânde, adaptate pentru pielea sensibilă, şi creme hidratante cu texturi mai bogate - pentru hrănire şi hidratare suplimentară.

„Chiar dacă este iarnă, este important să nu uităm să folosim protecţia solară zilnic, mai ales în zilele însorite, cele cu ninsoare sau la schi, deoarece zăpada reflectă razele UV chiar mai mult decât apa.“ De asemenea, pentru protecţia ochilor şi a zonei din jurul ochilor, este indicat să purtăm ochelari de soare.

„Pentru menţinerea pielii hidratate este recomandat să facem duşuri scurte, nu foarte calde. Şi să dormim bine, să reducem stresul şi să purtăm haine călduroase“, adaugă executivul L’Oreal.

Ultimii ani au adus schimbări importante în ponderea categoriilor în piaţa cosmeticelor. Dacă până în 2019 vedeam o creştere explozivă a produselor de machiaj şi o atenţie crescută pe rutina de îngrijire a tenului, anul 2020 a schimbat priorităţile consumatorilor şi, odată cu ele, accentul a fost pus pe diverse categorii.

„Produsele de îngrijire şi de hidratare a pielii s-au mutat în focus, ceea ce a făcut ca întreaga categorie să crească peste estimări. Însă reluarea activităţilor şi a vieţii sociale a impulsionat vânzările de machiaj şi vedem acum o revenire pe trend puternic ascendent a categoriei.“

Totuşi, este important de ţi-nut minte că îngrijirea tenului este o misiune importantă timp de 365 de zile pe an, 7 zile din 7, 24 de ore din 24, explică Rucsandra Hure­zeanu, fondatoarea Ivatherm. „Dacă ai grijă de pielea ta şi o îngrijeşti cu produsele potrivite, aceasta te va răsplăti la maturitate.“

Este ştiut faptul că 90% din simptomele îmbătrânirii premature a pielii sunt cauzate de expunerea neprotejată la soare, iar dacă vara ne protejăm în mod intuitiv, iarna tindem să nu mai fim la fel de disciplinate, adaugă antreprenoarea. Ea recomandă folosirea protecţiei solare şi iarna, precum şi reaplicarea frecventă în cazul expunerii prelungite la soare.

Tot iarna, din cauza vremii reci şi a vântului, anumite afecţiuni, cum ar fi rozaceea sau dermatita atopică se pot agrava şi din acest motiv este recomandată folosirea în mod consecvent a produselor special create pentru tratarea lor, explică fondatoarea Ivatherm.

„Rutina ideală este un lucru atât de personal, încât pentru fiecare dintre noi poate să difere. În final, dacă alegem varianta adaptată tenului nostru, beneficiile nu vor întârzia şi nu vor înceta să apară. Cel mai important lucru este să ne identificăm nevoile şi apoi doar să urmăm nişte paşi esenţiali atât dimineaţa, cât şi seara“, spune Diana Jora.

În zilele noastre, informaţiile la care avem acces sunt numeroase, dar selecţia şi aplicarea lor sunt de bază. Dacă avem predispoziţii la diverşi factori interni sau externi, medicul dermatolog este cel care poate să indice o rutină ideală.

Un exemplu concret pentru un ten normal, fără probleme, în ceea ce priveşte rutina de dimineaţă, poate fi următorul: curăţăm tenul cu un gel de curăţare pentru piele sensiblă, îndepărtăm impurităţile rămase cu o dischetă îmbibată în loţiune micelară, pulverizăm un strat fin de apă termală, aplicăm o cremă de hidratare, apoi un strat generos de cremă cu SPF (în cazul în care crema de la pasul anterior nu conţine SPF) şi ulterior continuăm cu restul produselor de machiaj de uz zilnic.

Rutina de seară presupune curăţarea tenului cu un gel de curăţare pentru piele sensibilă, îndepărtarea impurităţilor rămase cu o dischetă îmbibată în loţiune micelară, pulverizarea unui strat fin de apă termală şi aplicarea unei creme de hidratare cu ingrediente împotriva îmbătrânirii cutanate, explică brand managerul Eau Thermale Avène. Brandul de produse dermatocosmetice, parte a grupului francez Pierre Fabre din Franţa, se găseşte local în portofoliul MagnaPharm, o companie de marketing & sales fondată în 1994 în România şi care până în 2019 a activat sub numele de A&D Pharma Marketing & Sales, ca parte a grupului A&D Pharma. Portofoliul companiei cuprinde mai multe produse, incusiv medicamente, dispozitive medicale, suplimente alimentare şi alimente cu destinaţie medicală specială.

„Pandemia, ca în multe dintre situaţii, a fost o perioadă provocatoare. A fost şi o perioadă în care am învăţat multe lucruri noi şi ne-am adaptat momentului.

Într-adevăr observăm o schimbare în comportamentul de consum“, spune Diana Jora.

Piaţa de produse dermatocosmetice înregistrează o evoluţie atât la nivel de valoare, cât şi la nivel de unităţi. Faţă de ianuarie spre exemplu, în luna august a anului curent se înregistrează o creştere de 18% în valoare pentru toate categoriile din piaţa de profil, adaugă ea.

„Putem să spunem că atenţia asupra îngrijirii personale a crescut în această perioadă, dar şi că românii acordă o atenţie mai mare şi o cercetare mai amănunţită produselor pe care le folosesc zilnic.“ Faptul că achiziţiile de produse dermatocosmetice, care se găsesc exclusiv în farmacii offline sau online, au crescut semnificativ este un semn de evoluţie constantă, completează Diana Jora.

„Vedem totodată acum mai mulţi paşi în rutina de îngrijire şi vedem că românii înţeleg cât de important este sfatul profesionist pentru alegerea unei rutine adaptate individual. Observăm, de asemenea, o creştere a gradului de conştientizare a sensibilităţii pielii, a nevoilor speciale de tratament pentru pielea predispusă la acnee şi o utilizare sporită a cremelor de protecţie solară“, adaugă Natalia Syericova, director general divizia Cosmetică Activă, L’Oréal România.

Totuşi, în timpul perioadei de pandemie consumatorii s-au confruntat cu noi probleme ale pielii, cum ar fi mâini prea des spălate, acnee cauzată de măşti, sensibilitate crescută a pielii. Au existat însă soluţii pentru fiecare problemă în parte.

Ce mai rămâne e ca pandemia să se termine şi rutina să revină la normal, doar că un nou normal, upgraded.