Style

Retail O’Clock. Povestea brandului de beauty Rituals: Fondatorul companiei a fost inspirat de călătoriile sale prin Asia şi şi-a dorit ca oamenii să redescopere bucuria micilor rutine zilnice. "În Asia, mindfulness nu e doar un termen, e o stare de spirit“

25 iul 2025 98 afişări
Din aceeaşi categorie

Povestea brandului de beauty Rituals a început să se scrie în anul 2000, după ce Raymond Cloosterman, fondatorul mărcii, inspirat de călătoriile sale prin Asia, şi-a dorit să creeze un univers unde oamenii pot să redescopere bucuria micilor rutine zilnice. Ce a urmat? Ne spune chiar el.

„În Asia, am descoperit o cu totul altă lume. Acolo, viaţa se desfăşoară după alte ritmuri. Tradiţiile sunt onorate, iar mindfulness nu e doar un termen, e o stare de spirit“, spune Raymond Cloosterman, founder & CEO al Rituals Cosmetics.

Iar ce şi-a dorit el a fost să poată transmite această esenţă. Şi cum altfel, decât transpunând-o într-un brand care poate ajuta oamenii să redescopere bucuria micilor rutine zilnice.

„Împreună cu o echipă globală de experţi, inclusiv antropologi şi parfumieri de top, am creat Rituals, un brand care transformă produsele de uz curent în experienţe memorabile.“

Astăzi, compania operează peste 1.300 de magazine independente (standalone), prezente în 42 de ţări din lume. Dincolo de asta, produsele ce poartă brandul Rituals se găsesc şi în alte 4.200 de shop-in shop-uri şi în anumite aeroporturi.

„Retailul din aeroporturi este parte din strategia noastră omnichannel. Aceasta ne permite să intrăm în contact cu consumatori din toată lumea, ei descoperind astfel mini sanctuare amplasate în zona de tranzit.“

Dincolo de aeroporturi, compania are parteneriate cu retaileri premium, care permit astfel brandului să se extindă, fără a renunţa sau a se abate de la ADN-ul său.

„Avem mai multe formate de magazine. Avem spaţiile individuale, independente, dar avem şi shop-in-shop-uri. Suntem prezenţi şi în spa-uri, dar şi în spaţiile de retail din aeroporturi.“ Compania îşi adaptează strategia de expansiune de la piaţă la piaţă. Însă, mallurile – unde brandul beneficiază de trafic constant – sunt alegerea naturală pentru Rituals, spune Raymond Cloosterman.

„Ele ne oferă vizibilitate şi accesibilitate. În pieţele mature, avem şi magazine fanion în spaţii stradale. Indiferent de alegerea pe care o facem când vine vorba de spaţii, punem accent pe experienţe imersive. Magazinele noastre sunt adevărate sanctuare, nu doar spaţii de retail.“

Regiunea Europei Centrale şi de Est, adaugă antreprenorul, l-a intrigat dintotdeauna, iar dezvoltarea rapidă a ţărilor din zonă, precum şi apetitul publicului pentru concepte inovatoare de retail şi pentru branduri care oferă experienţe l-au determinat să pună aceste pieţe pe harta Rituals.

„Oficial, am pus regiunea pe harta noastră acum câţiva ani, când am recunoscut potenţialul Europei Centrale şi de Est şi când am crezut că publicul de aici are dorinţa de a îmbrăţişa filosofia noastră despre bunăstare şi un stil de viaţă conştient.“

Consumatorii din zonă sunt moderni şi dornici să exploreze noutăţile. Sunt interesaţi de inovaţie şi tradiţie totodată, aşadar sunt clienţii ideali pentru Rituals. Clienţii din România sunt curioşi, informaţi şi apreciază autenticitatea, adaugă antreprenorul. Sunt deschişi să exploreze noi modalităţi de a-şi îmbunătăţi bunăstarea. Aşadar, tind să caute produse de calitate, produse sustenabile.

„Totodată, ei apreciază experienţa pe care o oferim în magazine, alături de produsele pe care le avem în portofoliu. În fiecare zi, tot mai mulţi clienţi ne desco-peră.“

Momentan, Rituals are trei magazine în Bucureşti şi un altul în Iaşi. Cea de-a treia unitate din Capitală a fost deschisă recent – pe 18 iunie - în mallul Promenada, din portofoliul NEPI Rockcastle.

„Abia aşteptăm să vedem cum merg lucrurile pentru a putea să ne extindem în continuare pe plan local. În România, am început să deschidem magazine de tip fanion pentru a le permite consumatorilor să descopere întregul nostru univers. Acest format ne permite să oferim servicii precum masaj pentru mâini sau discuţii personali-zate.“

Piaţa de retail din România este vibrantă şi dinamică, iar consumatorii sunt dornici să descopere noutăţi, completează el.

„De peste cinci ani suntem prezenţi pe piaţă şi, iniţial, am intrat în contact cu clienţii prin intermediul partenerilor noştri distribuitori. Aşadar, pasul natural pentru noi a fost să deschidem şi propriile magazine. România e o piaţă strategică în regiune şi vedem potenţial pentru a creşte în continuare aici.“

Primul magazin propriu a fost deschis în centrul comercial Mega Mall din Bucureşti, parte din portofoliul NEPI Rockcastle.

„A fost alegerea perfectă pentru a prezenta portofoliul nostru şi pentru a ilustra experienţa Rituals. Combinaţia de trafic, mix premium de chiriaşi şi infrastructură excelentă ne-a convins că este destinaţia ideală.“

Răspunsul din partea clienţilor a fost peste aşteptări, iar elementele emblematice ale brandului precum Sakura tree şi Water Island au jucat un rol important în acest sens, explică Raymond Cloosterman.

Crede că ce face Rituals să se remarce e armonia. Toate elementele definitorii pentru brand sunt în armonie unele cu altele.

„Povestea din spatele fiecărei colecţii, amintirile pe care le evocă parfumurile noastre, atenţia la detalii când vine vorba de

design, dar şi faptul că ne întoarcem cu faţa către tradiţii şi către trecut, totul contează. Rituals se află la intersecţia dintre mindfulness şi lux. Este un brand care transformă rutinele zilnice în momente memorabile.“

În medie, fiecare magazin are la vânzare sute de SKU-uri. Majoritatea dintre ele fac parte din colecţia permanentă, în timp ce restul sunt sezoniere, ele fiind schimbate în funcţie de anotimp, dar şi de preferinţele clienţilor. În fiecare an, Rituals lansează două colecţii în ediţie limitată. Una este dedicată lunilor mai reci, iar o alta sezonului mai cald.

„Prin aceste lansări, invităm clienţii să exploreze noi texturi şi arome şi să se bucure de ele.“

Spumele pentru duş sunt cel mai bine vândute produse Rituals la nivel mondial.

„Ele sunt cunoscute pentru textura lor fină şi pentru aromele captivante.“

The Ritual of Sakura este una dintre colecţiile de referinţă ale brandului la nivel global.

„Este colecţia noastră emblematică, cunoscută pentru parfumurile calmante şi pentru simbolistica din spatele florilor de cireş - ele simbolizează renaşterea şi frumuseţea.“

Cea mai recentă lansare, The Dream Collection, esta una în ediţie limitată, menită să îi invite pe clienţii la visare, la o călătorie imersivă.

„Folosim ingrediente rare precum margareta albastră şi moonstone şi mizăm pe un parfum cald, floral-lemnos. Astfel, produse precum cremele catifelate, uleiurile strălucitoare şi gloss-urile luminoase înnobilează ritualul de îngrijire personală.“

Creatorii produselor au fost inspiraţi de ideea de vis ce prinde contur în realitate, iar colecţia evocă dimineţile timpurii de primăvară şi primele raze de soare ce mângâie roua, prin texturi îndrăzneţe şi un design minimalist.

„Cele mai importante direcţii în industria de beauty sunt clean beauty (produse curate, fără elemente considerate nesigure sau nesănătoase), bunăstare şi retail imersiv. Noi ne adaptăm. Spre exemplu, ne propunem ca cel puţin 90% dintre formule să fie de ori-gine naturală. Totodată, investim în ambalaje sustenabile. Explorăm, de asemenea, noi teritorii, dincolo de retailul tradiţional, prin rutine digitale şi spaţii dedicate bunăstării“, conchide Raymond Cloosterman.

Totul pentru a transforma ritualurile zilnice în experienţe memorabile.


„Retail O’Clock“ este o rubrică editorială lansată anul trecut, care urmăreşte să surprindă pulsul industriei de retail real-estate. Dacă în prima ediţie au fost aduse în prim-plan vocile unora dintre cei mai importanţi chiriaşi din spaţiile comerciale deţinute de NEPI Rockcastle (Cărtureşti, GRID, B&B-Kultho), în 2025, seria continuă cu o nouă direcţie: punem accentul pe brandurile în premieră şi pe conceptele exclusive aduse în România şi în regiune de către cel mai mare dezvoltator de centre comerciale din CEE – cu 57 de proprietăţi comerciale, în 8 ţări, şi cu o valoare a portofoliului de aproape 8 miliarde de euro.