Călina Bilţ este de profesie medic stomatolog. De altfel, şi profesează în această industrie, unde deţine şi un cabinet propriu. Dar, spune ea, la un moment dat a simţit nevoia să îşi exploreze şi mai mult creativitatea, iar asta i-a purtat paşii către lumea modei, unde, în urmă cu circa un an, a pus bazele brandului de genţi Muselline.
„Povestea brandului Muselline a început să se scrie în primăvara anului 2023. Deşi activez în domeniul stomatologic, unde creativitatea, consider eu, e parte integrantă a procesului, am simţit nevoia de mai mult. Aşa că am căutat un mediu mai expansiv, unde să-mi pot explora creativitatea într-un mod mai liber şi mai amplu“, spune Călina Bilţ.
Şi aşa a apărut Muselline.
Este doar unul dintre cele mai noi nume dintr-un val de branduri tinere care încearcă să pătrundă pe piaţa genţilor premium şi de lux, piaţă dominată de mărci cu greutate, de regulă internaţionale. Lui Muselline îi stau alături branduri precum ATELIERTAGLI, Maestoso şi Onocan, toate dezvoltate de tineri antreprenori autohtoni care vor să îşi scrie propria poveste în industria modei.
Deşi mai competitiv decât oricând, acest domeniu este şi mai democratizat decât în orice moment din istoria sa. Asta face ca publicul să aibă acces la un număr tot mai mare de mărci, iar mărcile să aibă acces la un public dispus să caute dincolo de numele consacrate. Pentru a putea rezista însă în „cursă“, trebuie să vii cu ceva nou, cu ceva dife-rit.
„Piesele noastre se remarcă prin designul simplu şi prin lipsa accesoriilor metalice vizibile, facili-tând astfel funcţionalitatea şi versatilitatea produselor“, spune fondatoarea mărcii Muselline, care are o experienţă de şase ani în stomatologie, sector unde ope-rează propriul cabinet.
Colecţia Muselline cuprinde şase modele de genţi, dar şi o serie de accesorii cum ar fi portcarduri, portofele, brelocuri şi huse pentru paşaport. Acestea sunt modelele cu care brandul a pornit la drum în urmă cu circa un an.
„Toate piesele noastre sunt lucrate în proporţie de 90% manual. Ne mândrim cu echipa noastră de meşteşugari, care are în spate experienţa a trei generaţii, un talent şi o viziune extraordinare, dar mai mult decât atât, deschidere pentru tot ceea ce este nou, dorinţă nemărginită de muncă şi multă pasiune.“
Produsele ce poartă brandul Muselline sunt realizate din piele naturală, în prima colecţie predominând pielea naturală texturată.
„Pentru unul dintre modele am folosit şi inserţii de piele naturală netedă plisată, pentru a adăuga un element de design deosebit. De asemenea, primul nostru produs, geanta Muse L, este o combinaţie elegantă între catifea şi piele naturală netedă.“
Această poşetă se remarcă datorită baretei principale în formă de fundă, care se află la graniţa dintre funcţionalitate şi estetică. Bareta secundară, aparent o curea clasică, a fost gândită în aşa fel încât să ofere un spectru larg de opţiuni de purtare - pe umăr, în mână sau cross-body. Ea poate fi însă purtată şi fără baretă.
Toate creaţiile brandului Muselline se remarcă prin faptul că sunt simple şi atemporale, estetica geometrică şi liniile curate fiind elementul care le leagă. Fiecare model este disponibil în mai multe culori, de la negru la vişiniu, camel, ivory, olive sau bej. La fel ca la design, şi când vine vorba de culori, acestea sunt clasice, naturale, uşor de asortat şi de purtat.
Fiecare dintre cele şase modele de genţi poartă în denumire cuvântul „Muse“ (în traducere muză), căruia îi stă alături o literă. Astfel, avem Muse L, Muse M sau Muse E.
Aceeaşi „muză“ poate fi regăsită şi în numele brandului.
Şi apropo de muze, cine poartă aceste creaţii?
„Femeile care aleg produsele noastre nu sunt doar consumatoare de modă, sunt poveşti de succes, sunt mame, sunt lideri, sunt artiste, sunt orice îşi propun să fie. Brandul nostru este o destinaţie pentru femeile care înţeleg că puterea vine în multe forme“, spune Călina Bilţ.
Genţile Muselline sunt momentan disponibile pentru a fi achiziţionate doar pe site-ul propriu, unde ele au preţuri ce pornesc de la 940 de lei şi urcă la 1.440 de lei, în funcţie de model şi de dimensiuni.
Dar până să ajungă la client, produsul trebuie să traverseze o serie de etape.
„Primul pas este crearea designului“, spune fondatoarea mărcii. Ulterior, se stabilesc detaliile tehnice şi se realizează prototipul. Acesta este testat, analizat, iar în cazul în care este necesar, i se aduc îmbunătăţiri. Ulterior, modelul intră în producţie. Odată finalizat procesul, se efectuează procedura de control al calităţii, iar apoi piesa finită este livrată spre depozit.
„Odată ajunse la depozit, creaţiile noastre sunt atent ambalate şi livrate clienţilor.“
Şi abia apoi începe cu adevărat viaţa unei genţi.
Unii o văd ca pe o necesitate, ca pe un obiect funcţional în primul rând. Alţii o folosesc pentru a exprima ceva, pentru a spune o poveste. Pentru ei, e un statement. Indiferent de rolul pe care i-l alocă fiecare, geanta este o piesă nelipsită din garderobă şi din ţinutele de zi cu zi.