Style

Goana (din timp) după cadouri

13 dec 2012 338 afişări de Roxana Petrescu, Roxana Pricop
Din aceeaşi categorie

Pentru un cadou altfel trebuie să cunoşti bine destinatarul, mai ales când e vorba de personalizarea unui obiect, mai exact a unui parfum. Hip-Nose a deschis recent în Bucureşti primul laborator de creaţie de parfumuri personalizate, inspirat din conceptul de "bespoke perfumeryî lansat mai întâi în Statele Unite în magazinele Henri Bendel din New York şi Fred Segal din Los Angeles. Laboratorul din Calea Dorobanţilor nr. 157 este singurul din Europa şi foloseşte aromele exclusiviste Memoire Liquide.

Un mixologist special pregătit în Statele Unite ale Americii amestecă esenţele şi cristalizează gusturile şi personalitatea clientului astfel încât parfumul final să fie un ID-olfactiv. Şedinţa de creaţie durează aproximativ o oră. La început, clientului îi sunt adresate întrebări despre istoricul olfactiv. Anotimpul, culoarea sau destinaţia de vacanţă preferate ale clientului sunt indicii pe care mai târziu mixologistul le va folosi pentru perso­nalizarea parfumului. După conturarea profilului olfactiv, clientul este invitat să participe la crearea parfumului-pereche, putând testa şi ghida după propriile gusturi fiecare etapă de creaţie. La fel cum un croitor măsoară, retuşează până costumul devine "ca turnat", la fel şi parfu­mierul dimen­sionează esenţele după personali­tatea clientului.

Formula finală a parfumului este certificată, fiind garantată confidenţialitatea mixului. Clientul este cel care decide ce nume va purta parfumul, iar reţeta este arhivată astfel încât parfumul să poată fi reprodus în viitor sau transmis peste generaţii. Preţul unui parfum personalizat este cuprins între 490 şi 590 lei.

Un alt cadou numai bun de pus sub brad pentru un împătimit al pescuitului sunt undiţele Oyster. Este adevărat, site-ul Oyster nu spune multe lu­cruri, dar când ai promotori ca fostul preşedinte al SUA Jimmy Carter, singurul preşedinte american care a primit un premiu Nobel pentru pace după ce a părăsit biroul oval, marketingul lucrează de la sine.

Fiecare piesă este lucrată manual de către Bill Oyster, patronul afacerii, iar din micuţul magazin din Georgia nu ies anual mai mult de 65 de astfel de instrumente de pescuit. Potrivit unui articol publicat de suplimentul de lifestyle al Financial Times, la fel ca în cazul parfumului personalizat, o undiţă Oyster nu poate fi făcută fără a avea un bagaj generos de cunoştinţe despre viitorul proprietar. Unde va fi folosită această undiţă, cât de des, pentru ce fel de captură? Trebuie să ştiţi în ce ape vă scăldaţi, la propriu, pentru că fără aceste detalii artizanii de la Oyster nu se pot apuca de treabă, iar undiţa fermecată nu prea mai are cum să ajungă sub bradul de Crăciun.

"Fiecare undiţă necesită între 40 şi 100 de ore de muncă, iar finalizarea ei durează cam şase luni de zile, în funcţie de complexitatea şi de nivelul detaliilor. Dincolo de comenzile personalizate sunt şi câteva modele făcute înainte pentru vânzare, dar de obicei acestea se epuizează imediat", scrie FT.

Pe site-ul deloc primitor al creatorilor de undiţe se pot vedea trei colecţii de instrumente de pescuit: Master Series, Signature Series, Epic Series şi 2012 Select Series. În ordinea enumerării de mai sus, preţul de pornire este de 4.600 de dolari, 2.390 de dolari, 9.050 de do­lari, respectiv 2.790 de dolari. În mod evident, cea mai scumpă undiţă are şi cele mai preţioase detalii. Dincolo de achiziţia unei astfel de piese, Oyster pune la dispoziţia clienţilor săi şi cursuri conduse chiar de către Bill Oyster. Cursurile costă cam 1.600 de dolari, durează şase zile, iar la final veţi putea pleca împreună cu propria undiţă legendară.

Pentru întârziaţi mai există şi opţiunea unui cadou cumpărat la licitaţie. Fie că e vorba de o lucrare de artă sau de un manuscris antic, Artmark organizează pe 19 decembrie licitaţia de iarnă, ultima în acest an. "Noi nu dezvăluim obiectele care urmează să fie scoase la licitaţie acum pentru că ne dorim ca de fiecare dată clienţii noştri să se concentreze pe licitaţiile în curs", a spus Valeriu Sângeorzan, head of business development, PR şi comunicare din cadrul Artmark. Însă site-ul Artmark dă destule indicii despre posibilităţile puse la dispoziţia căutătorilor de daruri. De exemplu, din licitaţiile anterioare se puteau achiziţiona manuscrise sau cărţi rare, dar şi un set de cărţi de tarot de mai bine de 100 de ani.

Un cadou inedit este şi un ceas cu cuc, din lemn, fabricat manual, de artizani cu tradiţie în domeniu de peste 300 de ani. Trei producători de ceasuri cu cuc din Germania s-au reunit în Asociaţia "Black Forest" şi livrează în toată lumea astfel de piese unicat. Ceasurile au ajuns şi în România şi pot fi cumpărate de pe site-ul www.e365.ro/ceasuri-cu-cuc. Modelele variază în funcţie de complexitate şi costă de la 150 de lei la peste 4.500 de lei pentru un ceas complex, denumit "Cabana cu cuplu care se sărută şi cheflii în mişcare". Ceasurile mecanice fabri­cate în întregime din lemn (cu exceptia pieselor dinamice) şi cu toate componentele esenţiale produse în Pădurea Neagră sunt livrate cu un certificat de autenticitate "Black Forest Clock Association".