Style

Stiţi geanta roşie în formă de fluture, care apare purtată de personajul principal din serialul Emily în Paris? Un antreprenor român din Sibiu a lucrat la acest proiect

27 iun 2025 57 afişări de Miruna Diaconu
Din aceeaşi categorie

După ani în care a lucrat pentru branduri de lux sau a colaborat cu acestea, Lucian Sopa a pornit propriul său business în domeniul modei, proiect prin care ţinteşte ca eticheta „Made in Romania“ să devină tot mai cunoscută în industria marochinăriei, astfel încât să se alăture celor precum „Made in Italy“ şi „Made in France“, care se mândresc cu renumele şi prestigiul câştigate în timp. „Cum putem promova «Made in Romania» altfel decât convingând branduri de renume internaţional să dezvolte şi să producă în atelierul nostru?“ Aceasta este provocarea pe care şi-a lansat-o Lucian Sopa atunci când a pornit pe drumul antreprenoriatului. Ce răspuns a găsit?

„Made in Romania“  este „legea“ după care se ghidează Lucian Sopa în cariera sa construită în industria marochinăriei. Tocmai de aceea, el a ajuns să colaboreze cu branduri de lux doar cu condiţia ca pe eticheta pieselor să stea scris acest lucru – „Made in Romania“.

Şi le-a convins. A colaborat cu nume mari din domeniul modei de lux, precum Louis Vuitton, Versace şi Givenchy.

Mai mult, unul dintre proiectele la care a lucrat a fost (şi este în continuare) apreciat de milioane de oameni, este vorba de geanta roşie în formă de fluture, care apare purtată de personajul principal din serialul Emily în Paris, una dintre cele mai populare serii de pe platforma de streaming Netflix. Geanta poartă semnătura lui Peter Nitz, unul dintre colaboratorii lui Lucian Sopa.

Povestea antreprenorului român în domeniul marochinăriei începe să se contureze încă din copilărie, când a descoperit industria în atelierul părinţilor săi, acolo unde a şi fost iniţiat.

„A fost un univers care m-a fascinat încă de mic, chiar dacă abia mai târziu am conştientizat cât de profund m-a influenţat. Pot spune că mă învârt în jurul acestei industrii de mai bine de 30 de ani - un parcurs care a început firesc, în familie şi care a devenit în timp o adevărată vocaţie.“ Aşa îşi descrie pe scurt parcursul Lucian Sopa.

El a lucrat timp de 11 ani pentru grupul de modă de lux Prada, unde a coordonat activităţile de industrializare, dezvoltare tehnică şi control al calităţii în România. Brandul are acum o fabrică proprie în Sibiu, iar anterior a avut parteneri locali în producţie.

Ulterior, a fost timp de patru ani country manager pentru Furla, unde a gestionat operaţiunile locale şi a contribuit la dezvoltarea strategică a brandului în regiune.

După experienţa acumulată în cadrul unor mari companii din industria modei, a hotărât să meargă pe propriul drum şi a pornit activitatea antreprenorială în marochinărie, prin firma de consultanţă tehnică Sopa Consulting.

„La început, am ales drumul antreprenoriatului dintr-o necesitate practică - colaborările mele erau direct cu firmele-mamă din Italia, iar cum acestea nu aveau sedii în România, singura formă legală viabilă era un contract între două entităţi juridice.“

Ulterior însă, a realizat că acesta este, de fapt, mediul în care se simte cel mai bine: îi oferă libertate, flexibilitate şi oportunitatea reală de a se dezvolta în direcţia pe care o alege el. „Probabil a existat şi o influenţă inconştientă din partea tatălui meu, care, după Revoluţie, a fost printre primii oameni din fosta fabrică de marochinărie de stat care au decis să plece şi să pornească pe cont propriu. Se pare că e adevărat ce se spune - aşchia nu sare departe de trunchi“, explică el.

Însă, şi-a dorit mai mult de atât, a vrut să creeze, să inoveze şi să construiască ceva al său. Acest proiect a prins contur în 2016, când a fondat împreună cu fratele său, Ovidiu, o a doua companie, prin care a oferit servicii de optimizare şi industrializare de produs pentru multe dintre cele mai renumite branduri din industria fashion de lux. Această etapă a însemnat o aprofundare a expertizei lor tehnice şi un pas important spre antreprenoriat şi dezvoltare creativă, după cum spune chiar el.

Odată cu încheierea colaborării sale cu Furla, Lucian Sopa a făcut primii paşi reali în direcţia propriului atelier, lucru care se întâmpla în 2020, moment în care a decis să se dedice în totalitate proiectelor personale.

Atelierul în care lucrează şi astăzi nu a fost gândit doar ca un spaţiu de lucru, ci ca locul în care ideile şi viziunile sale despre marochinărie prind viaţă.

„Diferenţa majoră pe care atelierul meu o aduce este că aici nu vorbim doar despre un produs, ci despre o experienţă autentică. Oricine ne trece pragul simte pasiunea şi efortul pe care le punem în tot ce facem, în dorinţa noastră de a atinge perfecţiunea.“

Crede că, de multe ori, emoţia şi experienţa sunt mai importante decât produsul în sine - mai ales când nu vorbim despre un obiect de strictă necesitate, ci despre ceva ce ne dorim cu adevărat, care ne oferă bucurie sau ne recompensează într-un mod subtil.

„Fie că îl achiziţionăm pentru noi, fie că îl oferim cuiva drag, produsul capătă o valoare emoţională, iar aceasta este esenţa a ceea ce mi-am propus să construiesc“, explică Lucian.

După ani în care a acumulat experienţă lucrând pentru branduri mari de lux sau colaborând cu acestea, el a decis să îşi concentreze atenţia pe mărcile de nişă, care nu doar să respecte calitatea şi clientul, ci şi furnizorul. Una dintre „legile“ care îi guvernează actualul parcurs în antreprenoriat este aceea că atelierul său din Sibiu trebuie să fie recunoscut la nivel internaţional. El vrea ca toată lumea să afle că „Made in Romania“ poate fi o etichetă la fel de valoroasă ca şi „Made in Italy“.

„Am ales să colaborez cu anumite branduri de nişă pentru că am simţit că aceste proiecte nu au apărut întâmplător. Au venit cu un scop clar: acela de a oferi atelierului nostru vizibilitate internaţională, dar mai ales şansa reală de a crea produse de lux unice, cu marcajul «Made in Romania» - un detaliu care pentru noi are o încărcătură profundă.“

Unul dintre lucrurile esenţiale pentru sine este acela că, împreună cu colaboratorii atelierului, reuşeşte să creeze modele deosebite – „unice, aş putea spune“ – care poartă cu mândrie eticheta „Made in Romania“.

„Acest lucru întăreşte ideea cu care am pornit la drum: cum putem promova «Made in Romania» altfel decât convingând branduri de renume internaţional să dezvolte şi să producă în atelierul nostru?“, spune Lucian Sopa.

Astăzi, el colaborează cu Peter Nitz (brand de lux elveţiano-american, cunoscut pentru produsele sale artizanale, atent manufacturate), pentru care dezvoltă linia prêt-à-porter – pornind de la o schiţă şi un scurt brief tehnic şi ajungând până la realizarea produsului.

Un alt brand cu care lucrează este Peter and James, brand creat de Peter Nitz împreună cu Adam Shulman, actor şi cofondator al James Banks, pentru care dezvoltă obiecte cu o identitate estetică aparte. O altă colaborare este cu Thaden, marcă de fashion de lux.

Până acum, Lucian şi-a concentrat atenţia pe dezvoltare de produs şi prototipare, oferind servicii personalizate pentru branduri. Pe viitor, îşi doreşte lansarea propriei linii de produse, făcând deja paşi în această direcţie.

„Planul cel mai important este lansarea brandului propriu, EQUUE, care va reflecta nu doar viziunea mea profesională, ci şi parcursul personal din ultimii 25 de ani.“

Atelierul Equue Studio este locul în care ia naştere acest proiect, un spaţiu creat special pentru a putea dezvolta produse la cele mai înalte standarde de calitate, cu respect pentru meşteşug şi cu mândria că sunt realizate în România, explică el.

„EQUUE va fi, de fapt, povestea mea în marochinărie - un rezultat firesc al tuturor provocărilor şi experienţelor care m-au format şi care mi-au definit această dorinţă de a crea un brand autentic, profund şi durabil“, descrie el noul proiect.

Brandul ar urma să fie lansat în a doua parte a acestui an, iar toate produsele vor fi realizate în propriul atelier. Ceea ce îşi doreşte Lucian Sopa este să ducă „Made in Romania“ la un nivel comparabil cu cel al „Made in Italy“ sau „Made in France“, adică vrea ca sintagma să fie un reper de excelenţă în marochinăria premium. De altfel, brandul lui va fi poziţionat în segmentul de top.

„Cred cu tărie în potenţialul meşteşugului românesc şi îmi doresc ca fiecare produs EQUUE să reflecte nu doar rafinament, ci şi respectul pentru origini şi autenticitate. Ne dorim să fim foarte transparenţi cu fiecare detaliu care ţine de produsele noastre, iar «Made in România» nu este doar o etichetă - este o parte esenţială din identitatea brandului. Este motivul pentru care EQUUE s-a născut şi acel «ceva» care ne face să fim mândri de ceea ce am realizat“, mai spune Lucian Sopa.

Antreprenorul îşi doreşte ca dezvoltarea mărcii să fie organică, cu paşi bine calculaţi. Primul obiectiv îl reprezintă extinderea echipei pentru a putea susţine atât producţia pentru propriul brand, cât şi pentru colaborările existente. Pe termen mediu, vrea să contruiască o comunitate în jurul brandului, dar şi să amenajeze o zonă de prezentare, care să reflecte întregul univers al EQUUE, dar şi al lui Lucian Sopa.