Style

Fragrance du Bois şi-a început povestea în 2013 la Londra, creându-şi „reţeta“ businessului în jurul unui element principal – oudul, o esenţă obţinută din lemnul de agar, unul dintre cele mai preţioase şi mai greu de extras ingrediente din parfumerie. Ce s-a schimbat de-a lungul anilor?

11 apr 2023 193 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

„Românii sunt sofisticaţi, sunt un popor minunat pentru un creator de parfumuri, pentru că acesta poate exploata multe gusturi, aici oamenii sunt foarte preocupaţi de ceea ce poartă în materie de parfum.“ Este ceea ce spunea, la scurt timp după venirea în Bucureşti şi la mai mult timp de când începuse să analizeze piaţa locală, Veronica Vercesi, international sales manager la Fragrance du Bois, unul dintre cele mai noi nume din „familia“ Obsentum.

Fragrance du Bois şi-a început povestea în 2013 la Londra, creându-şi „reţeta“ businessului în jurul unui element principal – oudul, o esenţă obţinută din lemnul de agar, unul dintre cele mai preţioase şi mai greu de extras ingrediente din parfumerie. Accesul la ingrediente premium, fără constrângeri, este, de altfel, unul dintre elementele care îi atrag în primul rând pe parfumierii care ajung să lucreze cu brandul londonez. Strategia casei este ca aspecte precum forme sau culori din lumea înconjurătoare să fie cumva transpuse, reinterpretate şi reimaginate sub forma esenţelor cuibărite în sticluţe.

„Fiecare parfum este ca o bijuterie, pentru că punem atenţie în fiecare detaliu. Un singur miligram în plus sau în minus dintr-un ingredient poate schimba totul. E o călătorie a simţurilor de la început până la sfârşit“, a spus Veronica Vercesi într-un interviu acordat revistei ZF După Afaceri Premium la mijlocul lunii februarie, când a venit la Bucureşti, cu ocazia lansării brandului în magazinul Obsentum din Băneasa Shopping City.

În prezent, Obsentum este activ cu patru spaţii în Bucureşti – în aeroportul Otopeni, în mallurile Băneasa Shopping City şi AFI Cotroceni şi în zona de nord a Capitalei – şi cu câte un butic în Constanţa şi Braşov, la care se adaugă alte două magazine în reţeaua Iulius, în Iulius Town Timişoara şi Iulius Mall Cluj. Anul acesta, brandul se extinde cu un magazin şi în Palas Mall din Iaşi.

Fragrance du Bois nu ţinteşte o singură categorie de public, pornind de la crezul că orice amator de parfumuri se poate regăsi în una dintre creaţiile casei, care nu sunt deloc puţine. Brandul a lansat până acum cinci colecţii, fiecare cu specificul ei. „Shades du Bois“, de pildă, transmite, în şapte parfumuri diferite, variaţiuni pe tema oud-ului, cu nume care indică o paletă largă de culori – Oud Bleu, Oud Jaune, Oud Vert şi altele. În colecţia „Privé“, casa a făcut tranziţia şi către alte arome-cheie, punând pe piaţă Amber Intense, Heritage, Parisian şi Sahraa.

Despre bogăţiile din mediul înconjurător, Fragrance du Bois vorbeşte în colecţia „Nature’s treasures“, urmată de o serie inedită de patru parfumuri dedicate capitalelor modei („Fashion capitals“), pornind de la Londra şi ajungând până la New York. Pentru îndrăgostiţi, Fragrance du Bois a creat Cavort şi Secret Tryst. Cu o gamă atât de mare şi variată, este într-adevăr greu să nu găseşti combinaţia care să ţi se potrivească.

„Ceea ce se întâmplă pe piele este o magie, ceea ce oricine îşi doreşte. În plus, nu vorbim despre parfumuri pe care oricine să le recunoască pe stradă, ci despre o doză de unicitate.“

Într-o epocă în care graniţele dintre feminin şi masculin sunt din ce în ce mai estompate, parfumurile Fragrance du Bois sunt unisex. Ca un paradox, cei mai mulţi cumpărători ai Oud Rose, de pildă, sunt bărbaţi, deşi s-ar crede că trandafirul este un magnet mai degrabă pentru nasul femeilor. Totul stă, crede Veronica Vercesi, în modul în care parfumul poate să se dezvolte pe piele, în funcţie de pH-ul şi de particularităţile ei. În timp însă.

„Parfumeria de nişă nu înseamnă grabă, ci dimpotrivă. Trebuie să ai răbdare, să laşi să treacă timpul.“

Iar adresarea tuturor esenţelor în egală măsură femeilor şi bărbaţilor este o strategie care datează încă de la începuturile brandului, care a reuşit să fie mereu înaintea vremurilor. Până acum, 25 de parfumieri şi-au pus semnătura pe combinaţiile de arome ce stau în spatele etichetelor care compun cele cinci colecţii. Între ei şi-au făcut loc Christian Provenzano, Olivier Pescheux, Nathalie Cetto şi Pierre-Constantin Gueros.

„Lucrăm cu mai mulţi parfumieri, nu doar cu unu, pentru că vrem să lucrăm cu creativitatea fiecăruia. Avem sesiuni de brainstorming împreună cu ei, până ajungem la formula finală, fiecare vine cu idei şi toată lumea din companie este implicată“, dezvăluie Veronica Vercesi.

Uneori poate dura o săptămână până când totul este pus la punct, alteori se ajunge şi la câteva luni. Ce e cert este că niciodată nu se poate şti de la început traseul. Lucrurile nu se întâmplă ca în poveşti, cu o formulă perfectă care îi vine parfumierului în minte într-o dimineaţă, dar cu siguranţă experienţele zilnice sunt foarte importante.

Ambalajele nu sunt nici ele lăsate la o parte când vine vorba de truda creativă, astfel că sticlele în care se află esenţele Fragrance du Bois sunt faţetate, pentru ca experienţa tactilă să fie perfectă. Mai mult, faţetele fac ca lumina să fie reflectată la fel ca în cazul unui diamant. Numele brandului este embosat în mai multe locuri pe recipient, iar fiecare sticluţă poartă, ca pe o coroană, capacul pe care este incrustat un cristal Swarovski. Parfumul vine de asemenea într-o cutie căptuşită cu o catifea menită să desfete simţul tactil, înainte de a-l delecta şi pe cel olfactiv.

Revenind la arome însă, Veronica Vercesi le numeşte pe cele de oud, condimentate, lemnoase, orientale ca fiind „vedete“ în preferinţele românilor. Adevărata provocare în lumea parfumurilor însă este identificarea acelor arome care să-şi găsească „adepţi“ şi în Europa, şi în America, şi în Asia, şi în Africa. Nu e totdeauna uşor, dar e o provocare asumată şi, întotdeauna, frumoasă.

Mai departe, Fragrance du Bois nu se opreşte aici. Urmează noi lansări de arome în mai şi în septembrie 2023, fiind pregătite proiecte speciale în acest an în care brandul împlineşte zece ani de existenţă.

„Urmărim trendurile. Sunt ani în care anumite ingrediente sunt mai mult preferate în faţa altora. Acum nouă-zece ani, de exemplu, combinaţia dintre oud şi trandafir era foarte populară. În alţi ani, oamenii au ales cu precădere notele de citrice, de fructe. Lucrurile se schimbă.“

Inclusiv gusturile aceleiaşi persoane se schimbă de-a lungul vieţii ei, remarcă Veronica Vercesi. În viaţa Bucureştiului de azi, de pildă, dacă ar fi să facă un parfum care să se potrivească personalităţii acestui oraş atât de pestriţ şi de dinamic, Veronica ar adăuga fără nicio ezitare ingrediente ca trandafirul şi iasomia, care să compună un înveliş romantic, prietenos, armonios. Pentru că Bucureştiul este un loc în care îţi doreşti să fii, de aceea Fragrance du Bois a ales să vină aici. În întâmpinarea unui public care se regăseşte în povestea casei.