Style

Chiar dacă şcoala a început deja, lista de cumpărături rămâne încă deschisă. Pentru un strop de inspiraţie, aruncaţi o privire pe propunerile de mai jos pentru acest sezon Back to school

27 sep 2022 81 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Se spune că toamna se numără bobocii, iar când vine vorba de „bobocii“ care îşi încep aventura de elevi, septembrie de septembrie se numără şi noile trenduri în materie de rechizite. Printre cele mai recente îşi găseşte loc şi cel care vorbeşte despre sustenabilitate, un concept atât de des pomenit de la o vreme, că nu putea să-i dea „skip“ noua generaţie, cea care îl va înţelege şi implementa cel mai bine. Ce înseamnă sustenabilitate când vine vorba de ghiozdane şi carioci?

„Ghiozdanele sunt incontestabil vedetele noastre. Atât ghiozdanele Herlitz SoftLight şi FiloLight, cât şi gama Go Green de la Tiger Family sunt certificate de către IGR – Institutul German pentru Sănătate şi Ergonomie“, spun reprezentanţii Herlitz România, compania care operează pe plan local activitatea mai multor branduri de birotică, papetărie şi articole şcolare, printre cele mai cunoscute numărându-se Pelikan.

Pentru ce e necesară această certificare? Menţinerea fermă a ghiozdanelor pe spate, lipite de omoplaţi şi reglate în funcţie de înălţimea corpului constituie unicul mod de a evita defecte de postură, conform recomandării medicilor.

Mai mult decât atât, ghiozdanele Tiger Family Go Green au câştigat în 2022 premiul „Green Product Award“, fiind realizate 100% din material reciclat, regenerat din sticle rPET, şi fiind dezvoltate şi proiectate „ergonomic“ pentru copiii cu înălţimi cuprinse între 110 şi 140 cm, explică oficialii Herlitz România.

Anual, Herlitz lansează în campania Back to school, peste 500 de produse noi, iar din ce în ce mai mult în ultimii ani compania îşi concentrează atenţia pe utilizarea sustenabilă a materiei prime, pe articole nontoxice şi prietenoase cu natura. Tot în ideea de sustenabilitate, ghiozdanele sunt concepute pentru a putea fi purtate mai mulţi ani.

„Toate ghiozdanele noastre au o greutate cuprinsă între 600 de grame şi 1 kilogram, fiind dotate cu sisteme de prindere ajustabile, dând astfel posibilitatea de a «creşte» odată cu copilul.“

O componentă de bază a pachetului de rechizite pentru şcolari, foarte populară în rândul copiilor, este, de asemenea, penarul, care, în mod obligatoriu, trebuie echipat cu instrumente de scris.

„Deşi societatea este puternic conectată la tehnologie, beneficiile enorme – emoţionale, dar şi cognitive – ale scrisului de mână asupra sănătăţii copiilor sunt la fel de importante ca până acum“, spun cei de la Herlitz.

Aşa că stilourile şi alte instrumente de scris suportă şi ele transformări, alături de produsele pentru colorat, precum creioanele special concepute pentru mâinile tinerilor artişti. Acestea au secţiunea triunghiulară sau hexagonală, sunt groase ori subţiri, în culori intense şi vibrante sau pastel şi domoale, au mină moale ori mină tare. Lor li se adaugă o gamă variată de carioci, dar şi produse pentru pictură, toate realizate din ingrediente nontoxice. Iar când vine vorba de caiete, pe lângă cele clasice, Herlitz vine şi cu opţiunea creării caietului dorit, prin care copilul îşi poate alege singur coperta, elasticul şi interiorul, în diferite liniaturi.

Despre sustenabilitate vorbesc şi reprezentanţii Dacris, companie care importă şi distribuie produse de papetărie şi echipamente pentru birouri. „Trendul pentru 2022, chiar şi în ceea ce priveşte rechizitele şi accesoriile şcolare, îl reprezintă produsele green,

eco-friendly. Edu­caţia copiilor este concentrată şi în această zonă a sustenabilităţii şi a protejării planetei“, spune Rucxandra Popa, director de marketing la Dacris. Astfel, toţi marii producători din piaţă dezvoltă soluţii în această direcţie. Pilot, de pildă, unul dintre cei mai mari producători de instrumente de scris din lume, al cărui distribuitor pe piaţa locală este Dacris, investeşte de peste zece ani în cercetare şi dezvoltare în zona de sustenabilitate, iar cel mai nou articol al lor, Ecoball, parte din colecţia Pilot BeGreen, este fabricat din plastic reciclat din PET-uri în proporţie de 86,64%, din care 2,5% este plastic provenit din mări şi oceane.

Colecţia de instrumente Pilot Frixion, cu cerneală termosensibilă, rămâne însă cea mai căutată din campania Back to school dezvoltată de Dacris. Practic, cerneala dispare la temperaturi ridicate. Mai exact, dacă scrisul este şters cu capătul rollerului, făcând astfel ca temperatura hârtiei să crească, cerneala dispare, iar textul poate fi rescris de oricâte ori este nevoie.

Pentru copii, cele mai importante aspecte când vine vorba de rechizite sunt culorile, formele şi prezenţa personajelor îndrăgite pe ele, aşa că le revine părinţilor sarcina de a fi atenţi la ceea ce ţine de siguranţă, sănătate, ergonomie sau adecvarea pentru fiecare vârstă.

„Majoritatea părinţilor, din nefericire, confundă rucsacul cu ghiozdanul, din cauza prezentării false a rucsacurilor care sunt de cele mai multe ori redenumite şi scoase în evidenţă ca fiind ghiozdane“, explică oficialii Herlitz. Chiar dacă are un aspect mai cool şi o funcţionalitate multiplă, rucsacul nu este recomandat elevilor din clasele primare, fiind în schimb potrivit pentru copiii din ciclul gimnazial şi liceal. Un alt aspect foarte important este că rucsacul, pentru a fi de calitate, trebuie să aibă obligatoriu spatele buretat şi ergonomic pentru a proteja coloana celui care-l poartă. „De reţinut că diferenţa majoră faţă de ghiozdan vine din faptul că rucsacul nu este dotat cu acea carcasă solidă şi cu baza întărită, caracteristici atât de importante pentru copiii din clasele primare.“

Respectarea recomandărilor privind sănătatea este unul dintre criteriile primordiale de care ţin cont producătorii de rechizite. Ghiozdanele şi penarele sub brandul Lego, de pildă, distribuite pe plan local de Vector International, sunt toate concepute să fie extrem de uşoare. Un alt exemplu îl reprezintă trollerele Nikidom, care nu necesită să fie cărate în spate, ci doar trase pe roţi, tot pentru a le face viaţa mai uşoară celor mici.

„Cele mai căutate produse sunt ghiozdanele pentru copiii care încep clasa întâi, dar nu neglijăm nici caietele, stilourile şi rollerele pentru cei care abia învaţă să scrie“, spune Marius Avram, CEO al Vector International.

Cea mai mare provocare a părinţilor, crede el, este să alinieze bugetul alocat rechizitelor cu dorinţele copiilor.

„O altă provocare cu care se mai confruntă părinţii este că nu ştiu întotdeauna ce conţine lista de rechizite pentru copiii lor, însă aceasta nu este o problemă, fiindcă noi am învăţat în aceşti ani, aşa că în magazine avem liste pe care le punem la dispoziţia clienţilor, ca să nu rateze nimic“, mai spune Marius Avram.

Vector a dezvoltat mai multe canale de vânzare: cea directă către companii şi distribuitori, vânzarea prin magazinele Autograf şi cea prin site-ul Gutuie.ro. Grupul aduce pe piaţa locală peste 50 de branduri din toată lumea, printre care se numără mărci internaţionale precum Caterpillar şi Lego.

Dacris, la rândul său, vinde, în principal, către companii – librării, magazine de mari suprafeţe, distribuitori – precum şi către instituţii de învăţământ. Din magazinul online însă compania vinde şi direct către părinţi, iar provocările pe care reprezentanţii businessului le-au identificat sunt aceleaşi din anii trecuţi.

„De la şcoală, copiii primesc o listă cu rechizitele necesare, dar pe canalele de social media, în special Tik Tok şi Instagram, precum şi pe canalele TV, ei văd şi alte produse, branduri diferite, aşa că, de fiecare dată, facem tot posibilul să păstrăm un echilibru între must have şi nice to have, atunci când pregătim oferta pentru Back to School“, spune Rucxandra Popa.

În acest context, an de an, se remarcă o creştere şi a bugetului pe care părinţii îl alocă rechizitelor.

„Încă de la începutul pandemiei, a crescut interesul pentru produsele art&craft, do it yourself, care antrenează creativitatea copiilor“, mai remarcă Rucxandra Popa de la Dacris. Ele sunt căutate atât pe parcursul anului şcolar, cât şi în perioada vacanţelor.

O altă schimbare pe care au remarcat-o cei de la Herlitz, odată cu pandemia, este mixul de elemente incluse în bugetul de cumpărături pentru şcoală.

„Părinţii au dorit în pachetul şcolar şi măşti de protecţie sau geluri antibacteriene, dar şi produse care, poate, înainte erau împărţite între mai mulţi elevi, ca de exemplu markere sau cretă, pentru mai multă siguranţă.“ Ei adaugă că părinţii au dorit să aibă un stoc mai important de rechizite, cum ar fi caiete, creioane şi articole pentru colorat acasă, pentru cazul în care copiii au fost nevoiţi să petreacă mai mult timp acasă sau pentru participarea la cursuri online.

În ceea ce priveşte preferinţele, datorită accesului la mediul online, copiii sunt oricum la curent cu noile tendinţe în materie de modă sau tehnologie, indiferent că este pandemie sau nu.