Style

Care sunt paşii pentru realizarea unui parfum personalizat: Clientul trebuie să se pregătească olfactiv pentru a descoperi esenţe rare şi ingrediente unice

10 ian 2017 872 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Marile parfumerii aduc în prim-plan esenţe personalizate, despre care, mirosindu-le, nimeni nu va putea spune că a mai simţit aceeaşi aromă altundeva. Măgulitor, nu?

Reţeta pentru crearea unui parfum personalizat poate fi gândită fie în urma unei întâlniri private cu un parfumier, fie într-un workshop de creaţie. Evident, prima este varianta mai scumpă şi mai exclusivistă, care presupune o vizită în atelierul parfumierului. Sesiunea privată durează aproximativ trei-patru ore, timp în care se stabileşte un profil al clientului pentru un rezultat final pe gustul său.

În cadrul unui workshop, pe de altă parte, clientul poate alege dintr-o paletă de ingrediente. 

„În funcţie de opţiunile personale, sub îndrumarea unui specialist în domeniu, un client îşi poate realiza un parfum conform cerinţelor personale. Un astfel de workshop este realizat, de obicei, cu până la 40 de persoane, sub atenta supraveghere şi îndrumare a unui creator, până când invitaţii reuşesc să găsesc formula preferată“, spune Georgian Gheorghe, coordonator al parfumeriei de nişă din Bucureşti Beautik Haute Parfumerie.

În sesiunile one-to-one cu un parfumier, aspirantul la parfumul conceput special pentru el povesteşte detalii de la preferinţele culinare până la stilul vestimentar preferat, cu scopul ca, la final, să plece acasă cu un parfum care îi pune în valoare personalitatea. Pentru o astfel de întâlnire trebuie însă să pregătiţi un buget deloc neglijabil, în funcţie de notorietatea parfumierului şi de opţiunile voastre. Preţurile devin însă mai accesibile prin participarea la un atelier de parfum, unde se poate ajunge la un rezultat similar, diferenţa fiind făcută de profunzimea relaţiei care se creează între parfumier şi client.

„În mod normal, nu există dificultăţi în ceea ce priveşte materia primă sau execuţia. Singura problemă intervine atunci când un client îşi doreşte ca parfumul personalizat să aibă o concentraţie foarte mare dintr-un anumit ingredient, iar procesul de creaţie şi execuţie poate să fie prelungit în funcţie de disponibilitatea acestuia“, explică Georgian Gheorghe. Pe 14 decembrie, Beautik Haute Parfumerie a găzduit un atelier de creaţie a parfumurilor personalizate susţinut de Casa Molinard. Ocazional, parfumeria poate facilita întrevederea privată cu unul dintre parfumierii marilor case de creaţie, pentru o sesiune personală în urma căreia clientul pleacă acasă cu propriul parfum.

„Înainte de un astfel de eveniment, clientul trebuie să se pregătească olfactiv pentru a descoperi esenţe rare, uleiuri naturale, ingrediente unice şi pentru a se bucura de procesul de creare a piramidei olfactive conform prefe­rinţelor şi de produsul finit“, spune Georgian Gheorghe.

În medie, realizarea unui parfum personalizat durează aproximativ două-trei ore, însă, pentru clienţii mai sofisticaţi, ale căror cereri se complică, procedeul poate depăşi cu uşurinţă patru-cinci ore.

Când vine vorba de ambalaj, nu există limite, mai ales când clientul este dispus să plătească pentru o customizare totală, de la esenţa din sticlă până la etichetă. Am­balajul rămâne însă în acest caz doar un aspect individual, deoarece, cu excepţia cola­borărilor între marile case de parfumuri şi anumite personalităţi publice care la finalul experienţei se mândresc public cu rezultatul final, în general clienţii preferă să rămână anonimi. În definitiv, parfumul unic rămâne fidel proprietarului.