Gastronomie

Starbucks deschide o cafenea într-o clădire istorică din Piaţa Romană. GALERIE FOTO

22 iul 2020 5102 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Lanţul american de cafenele Starbucks a deschis o unitate în inima Bucureştiului, în Piaţa Romană, la numărul 8, într-o clădire istorică.

Cafeneaua are o suprafaţă totală de  276 mp şi o terasă de 60 mp.

Cafeneaua Starbucks din Piaţa Romană include, pe lângă barul integrat care te lasă să iei parte la întregul ritual realizat de barista, zonele de prezentare a produselor şi de interconectare, precum şi spaţiul destinat savurării întreagii game de sortimente de cafea şi a băuturilor în ediţie limitată.

„Deschiderea noii cafenele din Piaţa Romană este un pas strategic important pentru noi şi  sperăm ca toţi clienţii să se bucure de ceea ce noua locaţie are de oferit”, a declarat Karol Żuradzki, Director Regional pentru România şi Bulgaria.

Starbucks este liderul pieţei de cafenele cu peste 50 de unităţi şi afaceri de 122 mil. lei în 2018, ultimul an pentru care există date publice.
Americanii de la Starbucks sunt prezenţi pe piaţa locală de mai bine de zece ani, însă încă de la început s-au dezvoltat în sistem de franciză. Acum, franciza pe România o are grupul polonez Amrest, un gigant cu prezenţă pe mai multe pieţe. Polonezii au în portofoliu pe lângă Starbucks şi alte francize precum KFC, Pizza Hut şi Burger King, dar şi alte branduri. În România ei au momentan doar lanţul de cafenele pe care l-au preluat în 2015 împreună cu unităţile din Bulgaria şi franciza Burger King pe care o dezvoltă de anul trecut. În total însă, există peste 2.200 de unităţi ale grupului, cu vânzări ce sar de 1,5 mld. euro.
Pe piaţa extrem de fragmentată a cafenelelor din România, Starbucks este lider detaşat şi se luptă cu nume străine precum McCafe sau Gloria Jean’s, dar şi cu branduri locale precum The Coffee Shop sau 5ToGo.