Există, cred eu, puţini oameni care să fie fani declaraţi ai tuturor celorlalte anotimpuri, mai puţin vara. Ei bine, eu sunt unul dintre aceia, aşa că (nu aruncaţi cu pietre, vă rog!) abia aştept să vină ploile, să coboare temperaturile din termometre, iar natura să se îmbrace în alte haine. Ba chiar abia aştept ca şi eu să schimb garderoba. Trăiască layeringul!
În momentul în care scriu acest text, sunt la mal de mare, undeva în Grecia. E aşa plăcut afară când adie vântul, că-mi şi imaginez cum ar fi să trăiesc în insule atunci când toată lumea a plecat. Deja nu prea mai sunt vizitatori şi e abia final de septembrie. Marea e aproape pustie, doar din când în când mai vezi câţiva nostalgici pe plajă, oameni care pare că sunt în căutarea soarelui pierdut. Şi, pe cât îmi place mie să nu fac baie de mulţime şi, la fel, de soare, pe atât majoritatea preferă vara, marea şi plaja. Şi atunci, ce se întâmplă toamna?
Oamenii stau mai mult în case, caută destinaţii „la interior“ şi dau gheaţa din pahare pe aburi. Pentru toţi aceştia, ediţia de octombrie a După Afaceri Premium este balsam pentru suflet şi, sperăm noi, sursă de inspiraţie.
Astfel, în loc să vă tentăm cu o destinaţie caldă sau la mal de mare, vă invităm să faceţi, alături de noi, o vizită la Muzeul Neonului din Varşovia, unde veţi afla cum o formă de expresie artistică pe cale de dispariţie după anii ’90 revine acum în atenţia unui public pasionat de frumuseţea intrinsecă a vechilor baghete luminoase, nu neapărat de istoria lor.
Şi dacă tot vorbim de turism, ce ocazie mai bună decât toamna – când alte concedii nu sunt în plan – să devenim turişti în propriul oraş? Interesting Times Bureau le expune vizitatorilor – români şi străini – un oraş care nu este doar gri şi gălăgios, ci şi efervescent în potpuriul de stiluri care îl alcătuiesc.
Şi, după un tur prin Bucureşti, vă invităm la o cafea, un vin, un cocktail sau un desert. Avem opţiuni pentru fiecare dorinţă. Spre exemplu, pe Calea Dorobanţilor din Capitală, la numărul 109, brandul de ciocolată de lux Daskalidès, originar din Belgia şi care are în spate o istorie de aproape un secol, a deschis primul magazin de pe piaţa locală.
Dar nu totul se întâmplă în oraş.
Pentru cei care vor prefera în această toamnă intimitatea propriului cămin, venim cu câteva poveşti ale unor branduri care transformă interioarele, fie că e vorba de piese de mobilier, fie de lucrări de artă clasice, fie de o altfel de artă (ierbare reinventate).
Iar poveştile După Afaceri Premium nu se termină aici, pentru că ce vreme mai potrivită pentru lectură decât toamna, cu o cafea aburindă sau un pahar de vin roşu alături? Lectură plăcută!