Auto

Test drive cu Rolls Royce: De ce plătesc cei mai bogaţi oameni ai lumii adevărate averi pentru a conduce un Phantom sau un Ghost. Galerie Foto

08 aug 2016 3718 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Ce este un automobil? De multe ori este considerat un mijloc de transport între două puncte, însă acesta poate fi mult mai mult. Poate exprima statutul social, preferinţele sau gusturile proprietarului, poate fi o sursă de plăcere atunci când este pilotat pe un circuit sau un mijloc de promovare. Dar poate fi şi un mijloc de a promova succesul sau unul care asigură „intrarea“.

Rolls-Royce duce automobilul la un nou nivel. La acel nivel la care automobilul devine o operă de artă şi o expresie a proprietarului care îşi poate personaliza automobilul întocmai. Singurele limite sunt cele impuse de siguranţă şi legislaţie. Automobilul poate veni în orice culoare, pielea  poate fi de orice tip, lemnul este de cea mai nobilă esenţă, iar calitatea este la un nou nivel.

Toate aceste detalii sunt valabile pentru toate modelele Rolls-Royce, indiferent că este vorba de Phantom, Ghost, Wraith sau noul Dawn. Care sunt diferenţele între acestea? Tipul de client. Spre exemplu, Ghost, lansat în 2010 şi „updatat“ în 2014 la Series II, este de cele mai multe ori achiziţionat de antreprenori de succes, inovatori şi oameni bogaţi, care sunt activi şi implicaţi în business. Spre exemplu, 90% din clienţii de Ghost sunt oameni care îşi personalizează automobilul până la ultimul detaliu.

În ciuda preţului, care poate varia de la 300.000 la peste 600.000 de euro, în funcţie de gradul de personalizare, Ghost nu este un automobil extravagant, dar este un automobil care iese în evidenţă, oriunde s-ar afla, prin eleganţa sa. În plus, spre deosebire de Phantom, Ghost poate fi de multe ori condus de proprietar, nu doar de către şofer.

Cu toate că este produs de BMW Group, puţine componente sunt comune între Ghost şi Seria 7. Ce este de apreciat este faptul că BMW a „împrumutat“ sistemul multimedia iDrive, personalizat acum întocmai după cerinţele şi imaginea Rolls-Royce.

În plus, cele mai multe comenzi sunt amplasate similar precum într-un BMW. Acest lucru este util deoarece un proprietar de Rolls-Royce mai are în garaj cel puţin alte opt automobile, în funcţie de preferinţe, iar cei mai mulţi optează pentru gama BMW, motiv pentru care proprietarul trebuie să se adapteze uşor la trecerea de pe unul pe altul, mai ales când vine vorba de sistemul multimedia. Dar nu toate comenzile sunt identice.

Spre exemplu, sistemul de climatizare este împărţit pe opt zone, pentru fiecare pasager. Pe volan este amplasat butonul pentru comenzi vocale care permite inclusiv „ascunderea“ celebrei statuete amplasate pe grila emblematică a radiatorului.

Dar cum este să conduci un astfel de automobil? Numele modelelor Rolls-Royce, Phantom, Ghost, Dawn nu sunt doar denumiri.

Un Rolls-Royce este un gentleman al automobilelor, extrem de fin şi rafinat în orice detaliu. Portierele au sistem soft-close pentru a le acţiona cât mai subtil, iar cele spate pot fi acţionate printr-un buton amplasat discret pe montantul C al caroseriei. Silueta lui „Emily“, aşa cum este alintată statueta, este prezentă mai peste tot la interior, tocmai ca un angajament pe care Rolls-Royce şi l-a luat faţă de client, indiferent că discutăm despre „rotiţa“ sistemului multimedia sau lemnul de pe faţa interioară a portierelor.

Atunci când este apăsată pedala de acceleraţie motorul se aude dintr-o dată, subtil şi gutural, exact cât să-şi facă simţită prezenţa, dar nu atât de mult încât să deranjeze serenitatea din interior. Motorul este un V12 de 6,6 litri ce dezvoltă 571 CP, suficient pentru a oferi o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în numai cinci secunde.

Spre exemplu, Rolls-Royce nu dispune de turometru, ci de un „indicator de rezervă de putere“, tocmai pentru că tot ce trebuie să ştie cel de la volan este că „totul este posibil“ şi nu trebuie ca acesta să fie deranjat cu detalii inutile.

Scaunele sunt adevărate fotolii englezeşti, iar suspensia pneumatică amortizează perfect orice imperfecţiune a drumului, iar cele mai mari „imperfecţiuni“ sunt cel mult auzite subtil şi nicidecum simţite.

Condus sportiv? În ciuda puterii motorului, Rolls-Royce nu poate fi considerat un automobil sportiv? Da, poate, dar asta nu înseamnă că este bine. Întocmai precum un gentleman, un Rolls-Royce nu trebuie grăbit sau bruscat deoarece rafinamentul său stă în prezenţă. Tocmai de aceea automobilul are 2,5 tone, însă toate sunt setate astfel încât limuzina să sfideze legile gravitaţiei şi cel de la volan să o perceapă a fi mult mai uşoară. 

Proiectate pentru cei care deţin nu doar automobile, ci proprietăţi şi companii, şi nu conduc doar o maşină, ci concerne sau grupuri internaţionale, creaţiile din Goodwood, indiferent că este vorba de Ghost, Wraith, Phantom sau Dawn, reprezintă idealul în materie de transport pe asfalt. Singura surpriză pe care publicul o aşteaptă acum este automobilul care poate duce acest rafinament în afara şoselei.