Auto

Test drive cu pariul Audi pe segmentul pieţei auto aflat într-o creştere explozivă. Obiectivul este de a atrage clientela tânără. Galerie Foto

09 sep 2016 4082 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Crossoverul „mini“ devine un segment tot mai competitiv, pe măsură ce aproape orice constructor care se respectă are în ofertă un automobil de clasă mică sau compactă, cu imagine de off-roader, de la Renault Captur la Mercedes-Benz GLA sau de la Nissan Juke la Ford Ecosport.

Dacă BMW Group are în ofertă MINI Countryman, iar din 2014 Daimler a venit cu un mini-SUV bazat pe A-Klasse, Audi răspunde acum cu un model mai mic decât Q3 - noul Q2, care va veni la un preţ similar cu un A3, dar cu o imagine mult mai spectaculoasă. Mai mult, tocmai pentru că este mai spectaculos, va avea sub capotă inclusiv un motor pe benzină supraalimentat de un litru, pe lângă deja-clasicul 2,0 TDI alături de întreaga gamă de motoare.

Strategia celor de la Audi este ca acest model să acţioneze întocmai precum un „cal troian“ pentru clienţi, adică să-i atragă către marcă prin designul său unic într-un segment aflat într-o creştere explozivă. Şi exact cum a făcut-o A1, Q2 are misiunea de a atrage clientela tânără. Din acest motiv, Q2 poate fi accesibil şi confortabil, cu motorul de intrare în gamă, sau spectaculos într-o versiune SQ2, ce va fi lansată ulterior. Până atunci, maşina va putea fi echipată cu suspensie sport sau un motor de 190 CP diesel şi o transmisie automată cu şapte trepte şi dublu ambreiaj.

Fiind un „Q“, şi Q2 dispune de o transmisie integrală de tip quattro, dar care este „rezervată“ versiunilor de top, benzină 1,4 TFSI 150 CP, 2,0 TFSI 190 CP şi desigur 2,0 TDI de 150 CP şi 190 CP.

Şi vorbind de tineri, aceştia cu siguranţă vor aprecia prezenţa pe noul model a celebrului Audi Virtual Cockpit, sistemul care înlocuieşte ceasurile de bord cu un display de 12,3 inchi ce afişează dincolo de viteză şi nivelul turaţiilor, şi informaţiile furnizate de sistemul multimedia şi ale celui de navigaţie. Mai mult, Audi este celebră de mai mulţi ani prin faptul că dispune de un hotspot în maşină, iar sistemul de navigaţie poate utiliza direct Google Maps, actualizat „în direct“. Acum, Audi ţine pasul cu tehnologia şi alături de tapiţeria din alcantara oferă şi încărcător wireless pentru telefon, aşa cum spre exemplu întâlnim în BMW Seria 7, iar lista este completată de un sistem audio de înaltă fidelitate Bang&Olufsen.

Ca dimensiuni, Q2 este cu aproape 12 cm mai scurt decât un A3, măsurând 4,19 metri lungime, 1,79 m lăţime şi 1,5 metri înălţime, iar greutatea este de puţin peste 1,2 tone. Vorbind de spaţiu, portbagajul măsoară 405 litri, fiind mai mic decât cel de 481 de litri de la Mercedes-Benz GLA, dar diferenţa este aproape insesizabilă.

La interior Q2 este un Audi în adevăratul sens al cuvântului şi, desigur, unul care preia cele mai noi „jucării“ de la A4, de la Virtual Cockpit la sistemul MMI cu un display de 5,8 inchi, care opţional poate ajunge la 8,4 inchi. În plus, pentru o notă de „hi-tech“, Q2 dispune de un sistem unic de iluminare ambientală cu LED-uri, al cărui design se schimbă de la zi la noapte.