Auto

Sub semnul excelenţei

14 apr 2015 567 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Ediţia din acest an a Salonului Auto de la Geneva a readus strălucirea în industria auto, iar constructori precum Mercedes-Benz, Rolls-Royce sau Koenigsegg alături de marile case de tuning precum Brabus sau Mansory au contribuit din plin la această imagine.

Dintre  cele 131 de premiere mondiale din cadrul Salonului Auto de la Geneva fără doar şi poate cea mai spectaculoasă prezenţă a fost ce a limuzinei Rolls-Royce Phantom Serenity. Cu toate că nu este un model nou, Serenity demonstrează până unde poate merge gradul de personalizare al unui Rolls-Royce, maşina fiind prezentată cu o vopsea revoluţionară cu aspect perlat şi un interior dominat de aspecte florale cu temă japoneză, nu doar de piele fină, ci şi de mătase.

Limuzina, creată pentru a fi pe gustul unui client care deja a achitat-o, a fost prezentată pentru a demonstra până unde poate ajunge gradul de complexitate al automobilelor Rolls-Royce. Şi dacă o limuzină Phantom are un preţ de pornire de circa 400.000 de euro, una precum Serenity poate ajunge la peste un milion de euro, având în vedere că automobilul nu mai poate fi considerat un vehicul, ci o operă de artă.

Vopseaua „Mother of Pearl“ este una dintre cele mai scumpe dezvoltate până acum de un constructor auto şi oferă un efect triplu perlat. De asemenea, vopseaua a fost lustruită timp de 12 ore. La interior Serenity dispune de inserţii cu motive florale din mătase naturală pictată manual la care s-a lucrat mai bine de 600 de ore. Scaunele faţă sunt îmbrăcate în piele albă şi dispun de cusătură din mătase naturală, în timp ce planşa de bord dispune de in­serţii din lemn de cireş şi bambus.

Modelele speciale precum Phantom Serenity reprezintă o cotă tot mai mare din vânzările Rolls-Royce la nivel mondial, unde aproape 90% din maşinile vândute sunt personalizate de către clienţi.

Gradul de complexitate al ma­şi­nilor este unul la cel mai înalt nivel, în condiţiile în care spre exemplu se pot personaliza până şi „stelele“ de pe plafonul limuzinei ce pot fi aranjate în funcţie de constelaţii sau în funcţie de cerul dintr-o anumită zi cum ar fi ziua cuiva de naştere. De asemenea, toate inserţiile din lemn sunt lucrate manual, iar procesul poate dura de la zeci la sute de ore, în funcţie de complexitatea modelului.

Daimler nu a stat cu mâinile în sân şi după eşecul brandului Maybach a revenit cu Mercedes-Maybach, o limuzină ce are la bază noul S-Klasse în timp ce la Geneva constructorul german a venit cu Mercedes-Maybach Pullman, vechiul nume al limuzinei alungite bazate pe S-Klasse.

Urmaşul legendarului Merce­des-Benz 600 Pull­man din anii ’60, noul Mercedes-Maybach Pullman măsoară nu mai puţin de 6,5 metri lungime, fiind cu un metru mai lung decât modelul 600 şi oferă o configuraţie de 2 plus 2 plus 2 locuri, cele patru fotolii din spate fiind aşezate astfel încât pasagerii să stea faţă în faţă, iar cele amplasate vizavi de locurile din spate pot fi strânse pentru a oferi spaţiu suplimentar. Desigur, cine doreşte şi mai mult spaţiu, maşina poate fi rea­lizată doar cu patru locuri. În plus, tot pentru confortul pasagerilor înălţimea limuzinei a fost mă­rită cu 10 cm faţă de un S-Klasse.

Imaginea de lux este completată de habitaclul acoperit integral de piele de cea mai bună calitate, iar cei din spate au la dispoziţie un televizor cu diagonala de 47 cm şi un sistem de sunet surround 3D de la Burmester. Clientul are posi­bi­litatea de asemenea de a configura şi personaliza limuzina după gustul său.

În ceea ce priveşte achiziţia unei astfel de limuzine, preţurile încep de la 500.000 de euro pentru varianta clasică şi urcă spre un milion de euro pentru versiunea blindată. Cu toate că cel mai aşteptat automobil sport de la Geneva era ediţia finală a lui Bugatti Veyron, suedezii de la Koenigsegg au venit cu Regera, un supercar de peste 1.500 CP putere şi 2.000 Nm cuplu motor, „cifre“ furnizate de un motor V8 de 5,0 litri alături de trei motoare electrice ale căror baterii pot fi încărcate chiar şi de la o priză normală. Şi tocmai pentru a uimi până la capăt, maşina nu dispune de o cutie de viteze obişnuită. Regera poate accelera dincolo de „bariera“ de 400 km/h în mai puţin de 20 de secunde, ceea ce readuce brandul suedez în cursa pentru cel mai rapid automobil din lume. Tocmai la Geneva.