Auto

Despre mobilitate, dar altfel: Care este povestea maşinuţelor care atrag toate privirile în intersecţiile din Bucureşti, dar care pot ajunge până în vârf de munte?

11 sep 2024 293 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Hot Rod Fun este o iniţiativă ce a fost lansată în 2019 şi care a venit cu o propunere inedită de a explora oraşul la volanul unor maşinuţe care este imposibil să nu îţi atragă atenţia în trafic. Lucrurile au mers bine, din toate punctele de vedere, aşa că după Bucureşti, micile automobile Hot Rod Fun ar putea apărea şi pe străzile din Braşov. Iar asta după ce unii călători au fost zăriţi deja la bordul acestor bolizi în miniatură în Poiana Braşov şi pe spectaculosul Transfăgărăşan.

Povestea maşinuţelor Hot Rod Fun a început în 2008 în Norderstedt, Germania, la un grătar şi o halbă de bere, când Maik Wenckstern şi fratele său au venit cu viziunea unui automobil care nu exista la acel moment pe piaţă. Doi ani mai târziu, în 2010, prima maşinuţă Wenckstern a început să ruleze pe străzi.

Compania care produce aceste automobile a început să se extindă în regim de franciză în 2018, anul în care a fost văzut primul astfel de autovehicul şi pe străzile din Bucureşti, adus de  Dragoş Marineanu, cel care a negociat aducerea businessului pe plan local, scria anterior revista Business Magazin. Maşinuţele atrag imediat privirile prin dimensiunea lor redusă, prin designul jucăuş, dar mai ales prin zâmbetele celor care le conduc. Este clar că propunerea de călătorie este mult mai interesantă decât la bordul unei maşini clasice.

„Flota noastră este compusă din 16 maşinuţe, două de ghid, 12 pentru clienţi şi două special edition. Acest concept îl puteţi întâlni şi în oraşele mari din Germania, în Munchen, Berlin, Koln sau Hamburg“, spune Dragoş Marineanu.

Investiţia în acest business a fost de circa 300.000 de euro.

Businessul din România este diferit de cel din Germania însă, pentru că Dragoş Marineanu şi partenerii săi Mihai Păuna şi Vlad Găgeanu au fost nevoiţi să cumpere autovehiculele, dat fiind faptul că nu ar fi putut fi înmatriculate maşini care nu erau în proprietatea lor, iar maşinuţele nici nu puteau rula cu numere de Germania, potrivit informaţiilor din Business Magazin.

Astfel, spre deosebire de nemţii francizaţi, care plătesc o taxă lunară către compania-mamă, plus o taxă de franciză, în cazul antreprenorilor români investiţia iniţială a fost destul de mare, cu tot cu franciză, „bolizi“ şi amenajarea spaţiului pentru garaj.

Maşinuţele au costat cel mai mult, 12.500 de euro fără TVA fiecare dintre cele clasice şi 20.000 de euro cele personalizate.

„Am investit 300.000 euro. Am avut şi un garaj foarte frumos la Ţiriac Auto, în care desfăşuram diferite evenimente corporate, însă acesta a fost dărâmat pentru construcţia unei staţii de metrou spre aeroport.“

Cu sau fără garaj, Hot Rod Fun organizează în continuare tururi ghidate prin Bucureşti, cu staţionări în diverse puncte de atracţie turistică sau de interes.

„Tururile sunt ghidate, durează 60 de minute şi pornesc de la Promenada Mall, cu care avem un parteneriat. Pornim din parcarea exterioară de pe calea Floreasca. Ne puteţi vedea pe şosele în principal în weekend, pentru că este un trafic mai lejer, dar şi dimineaţa şi seara în timpul săptămânii.“

Turul se desfăşoară prin centrul Bucureştiului, trecând invariabil pe la obiective precum Arcul de Triumf şi Palatul Parlamentului.

„Maşinuţele se conduc cu permis categoria B, cu cască şi pot atinge 88 km/h. Având un antemergător şi un închizător în aceste tururi, avem grijă în trafic de clienţi. Nu am înregistrat accidente în trafic şi ne mândrim cu acest lucru. Majoritatea şoferilor sunt oricum foarte îngăduitori şi ne respectă pe şosele.“

Pasagerii nu au nevoie de centură, ci doar de cască de protecţie. Maşina e înmatriculată ca un cvadriciclu sau ca un ATV şi cântă­reşte în jur de 140 de kilograme, astfel că poate fi uşor ridicată de două persoane. Are motor diesel de 170 de centimetri şi 15 cai-pu­tere, consumă în jur de 4% şi are autonomie de 90-100 de kilometri.

Dragoş Marineanu spune că numărul minim de participanţi pentru un tur este de doi - două maşinuţe -, iar maxim el se poate organiza cu 10 maşinuţe care fac parte din acelaşi grup.

„Organizăm anul acesta şi special tours, ca în fiecare an de altfel. Mergem în Poiana Braşov şi pe Transfăgăraşan.“

Feedbackul este peste aştep­tări, spune antreprenorul. Astfel, după o asemenea experienţă, fiecare client pleacă foarte încântat. „Ne aflăm pe primele locuri ca activităţi în Bucureşti pe TripAdvisor sau Get You Guide.“

Ca profil de clienţi, cei mai mulţi sunt turişti. Majoritatea vin cu grupuri de prieteni. Sunt oameni veniţi în vacanţă la petrecerea burlacilor. Sunt şi cupluri.

„Avem şi activităţi pentru team buildinguri. Sunt şi fete care dăruiesc prietenilor vouchere.“

Costul pentru un tur în Bucureşti este de 277 lei, plus TVA, iar asta pentru o oră de plimbare. Iar această modalitate de a vizita Bucureştiul pare că şi-a făcut grupul său de fani, pentru că planurile antreprenorilor sunt de a se dezvolta, şi nu numai în Capitală.

„Planurile noastre de creştere implică achiziţionarea a încă patru maşinuţe pentru Bucureşti. Apoi, avem pe listă deschiderea unui punct de lucru la Braşov, unde vedem o oportunitate. Căutăm un partener corporate din domeniul turismului sau media, împreună cu care să putem creşte la următorul nivel.“

Dincolo de tururile clasice, o parte din veniturile companiei sunt asigurate de parteneriatele pentru publicitate. „Am participat la diferite campanii, dar acum avem contract pe doi ani cu 2Performant, companie cu numele căreia am colantat toată flota.“

Dragoş Marineanu afirmă că pentru Hot Rod Fun anul 2024 este cel mai bun de la deschidere până acum. Dar povestea continuă.