Auto

„Partea Întunecată“ a exclusivismului: O cursă către o destinaţie necunoscută nu poate fi decât incitantă, mai ales la bordul unui bolid în culorile nopţii

25 mai 2017 1221 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Luxul înseamnă exclusivism, înseamnă atitudine, dar poate veni la pachet şi cu o notă de mister care cu siguranţă va fascina. Tocmai pentru că întunericul suscită interes şi este înconjurat întotdeauna de o aură de mister, constructorul auto Rolls-Royce a lansat o ediţie specială, Black Badge, pentru limuzina Ghost şi pentru coupe-ul Wraith. O cursă către o destinaţie necunoscută nu poate fi decât incitantă, mai ales la bordul unui bolid în culorile nopţii.

 

Indiferent de model, fie el Phantom, Ghost, Wraith sau Dawn, Rolls-Royce este o maşină sobră, care impune respect. Este totodată o maşină care atrage privirile, care cucereşte, dar nu lasă pe oricine să se apropie prea mult. Un brand care a fascinat încă de la începuturi.

Ediţia Black Badge este promovată de Rolls-Royce drept automobilul curajoşilor, al celor care sfidează necunoscutul, care îl înfruntă. Sunt aceia care îşi asumă riscuri şi care încalcă regulile jocului, care doresc altceva decât o altă limuzină convenţională.

Pentru această ediţie specială, cei de la Rolls-Royce spun că s-au lăsat inspiraţi de personaje precum Sir Malcom Cambell, Howard Hughes, Keith Moon, Yves Saint Laurent, Muhammad Ali sau chiar Charles Rolls, care a scris fiecare o pagină de istorie în domeniul lui, fie el modă, sport sau muzică. Elementul comun? Fiecare dintre ei a fost condus de o dorinţă nestăvilită de a schimba lumea. Astfel de oameni de succes există şi astăzi şi tocmai ei doresc un automobil care să-i reprezinte cum trebuie, un automobil creat după regulile lor, personalizat şi cu o latură mistică, precum un Black Badge.

Transformarea unui astfel de Rolls începe tocmai cu „Flying Lady“, emblema brandului, care renunţă la nuanţa argintie în favoarea unei ţinute „all black“. Transformarea continuă şi cu celelalte simboluri, de la emblema R-ului dublu, la grila radiatorului. Toate elementele cromate sunt acum cu o nuanţă mai întunecate.

O atenţie deosebită a fost acordată jantelor realizate din aliaj cu 22 de straturi de fibră de carbon alături de aluminiu realizat conform standardelor industriei aeronautice.

Culoarea neagră a caroseriei este ridicată la un cu totul alt nivel de intensitate. Straturile multiple de lac şi vopsea sunt lustruite manual în cel mai precis proces de vopsire realizat vreodată, pentru cel mai intens negru realizat vreodată.

La interior posibilităţile sunt nelimitate, iar materialele utilizate sunt pe măsura exteriorului. Moş­te­nirea aeronautică a Rolls-Royce a fost folosită pentru a construi una dintre cele mai elegante maşini ale momentului.

Piesa centrală din habitaclu o reprezintă tocmai inserţiile de aluminiu cu fibră de carbon, material utilizat de cele mai multe ori la avioanele de luptă stealth. Acest material futurist a fost reinterpretat de către constructorul din Goodwood tocmai pentru a fi transformat în cel mai nou element al unui bolid de superlux.

Acesta este creat din fire de aluminiu utilizate şi în industria aeronautică, cu un diametru de numai 0,014 mm fiecare, ţesute împreună înainte de a fi unite alături de fibra de carbon.

Peste acestea sunt aplicate şase straturi de lac, lăsat să se usuce timp de 72 de ore pentru a fi ulterior lustruit manual până când suprafaţa devine precum una de oglindă.

Dar cum este să conduci un astfel de automobil? Numele modelelor Rolls-Royce, Phantom, Ghost, Wraith, Dawn nu sunt doar denumiri.

La condus, un Rolls-Royce este caracterizat de senzaţia de „covor zburător“ care pluteşte deasupra drumului. Un confort ce nu poate fi perturbat de nicio denivelare a asfaltului.

Un Rolls-Royce este un gentleman al automobilelor, extrem de fin şi rafinat în orice detaliu. Portierele au sistem soft-close pentru a le acţiona cât mai subtil. Silueta lui „Emily“, aşa cum este alintată statueta, acum întunecată, este prezentă mai peste tot la interior, tocmai ca un angajament pe care Rolls-Royce şi l-a luat faţă de client, indiferent că discutăm despre „rotiţa“ sistemului multimedia sau lemnul de pe faţa interioară a portierelor. Sub capota unui Wraith Black Badge se află în continuare motorul de 623 CP, acesta fiind cel mai puternic Rolls-Royce. Dar tocmai pentru un plus de sportivitate, inginerii au crescut cuplul motor cu un plus de 70 Nm.

De asemenea, suspensia pneumatică a fost complet reproiectată, iar transmisia cu opt trepte a fost îmbunătăţită, tocmai pentru un plus de agilitate. Cutia de viteze schimbă acum treptele cu 300 până la 500 rpm, mai sus decât în cazul unui Wraith „normal“ tocmai pentru a se obţine un plus de sportivitate. De asemenea, la frânare sau decelerare transmisia retrogradează mai devreme, pentru o frână de motor mai eficientă. Cum era de aşteptat, plusul de sportivitate vine şi cu o îmbunătăţire a sistemului de frânare, însă diferenţa poate fi sesizată numai în condiţiile în care automobilul este pilotat

într-un stil mai sportiv. Pe de altă parte, cu toate că Wraith este cel mai puternic Rolls-Royce, coupe-ul rămâne un grand tourer, care precum un gentleman, nu trebuie grăbit sau bruscat. 

Condus sportiv. În ciuda puterii motorului, Rolls-Royce nu trebuie să fie considerat un automobil sportiv? Da, poate, dar asta nu înseamnă că este bine. Întocmai precum un gentleman, şi în cazul unui Rolls-Royce rafinamentul său stă în prezenţă. Tocmai de aceea, deşi automobilul are 2,4 tone, toate sunt aşezate astfel încât coupe-ul să sfideze legile gra­vitaţiei şi cel de la volan să perceapă maşina a fi mult mai uşoară.

Atunci când este apăsată pedala de acceleraţie motorul se aude dintr-o dată, subtil şi gutural, exact cât să-şi facă simţită prezenţa, dar nu atât de mult încât să deranjeze serenitatea din interior. Motorul este un V12 de 6,6 litri ce dezvoltă 623 CP, suficient pentru a oferi o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în numai 4,6 secunde.

Spre exemplu, Rolls-Royce nu dispune de turometru, ci de un „indicator de rezervă de putere“, tocmai pentru că tot ce trebuie să ştie cel de la volan este că „totul este posibil“ şi nu trebuie ca acesta să fie deranjat cu detalii inutile.

Scaunele sunt adevărate fotolii englezeşti, iar suspensia pneumatică amortizează perfect orice imperfecţiune a drumului, cele mai mari „imperfecţiuni“ sunt cel mult auzite subtil şi nicidecum simţite.

În ciuda preţului, care poate varia de la 300.000 la peste 600.000 de euro, în funcţie de gradul de personalizare, Wraith nu este un automobil extravagant. Este însă un automobil care iese în evidenţă, oriunde s-ar afla, prin eleganţa sa.

Cu toate că este produs de BMW Group, puţine componente sunt comune între Wraith şi Seria 7. Ce este de apreciat este faptul că BMW a „împrumutat“ sistemul multimedia iDrive, personalizat acum întocmai după cerinţele şi imaginea Rolls-Royce.

Totuşi, cele mai multe comenzi sunt amplasate similar precum într-un BMW. Acest lucru este util deoarece un proprietar de Rolls-Royce mai are în garaj cel puţin alte opt automobile, în funcţie de preferinţe. Totuşi, cei mai mulţi optează pentru gama BMW, motiv pentru care proprietarul trebuie să se adapteze uşor la trecerea de pe un bolid pe altul, mai ales când vine vorba de sistemul multimedia. Dar nu toate comenzile sunt identice. Spre exemplu, sistemul de climatizare este împărţit pe opt zone, pentru fiecare pasager. Pe volan este amplasat butonul pentru comenzi vocale care permite inclusiv „ascunderea“ celebrei statuete amplasate pe grila emblematică a radiatorului.

Proiectate pentru cei care deţin nu doar automobile, ci şi proprietăţi şi companii, şi nu conduc doar o maşină, ci concerne sau grupuri internaţionale, creaţiile din Goodwood, indiferent că este vorba de Ghost, Wraith, Phantom sau Dawn, reprezintă idealul în materie de transport pe asfalt. Singura surpriză pe care publicul o aşteaptă acum este automobilul care poate duce acest rafinament în afara şoselei.

În România automobilele Rolls-Royce pot fi achiziţionate prin intermediul Automobile Bavaria Group, controlată de omul de afaceri Michael Schmidt care deţine inclusiv unul dintre cei mai mari dealeri de Rolls-Royce din Germania.