Auto

Banalul aproape a dispărut din industria auto. Acum constructorii caută modele tot mai spectaculoase şi mai uşor de recunoscut în trafic

26 iun 2017 1635 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Banalul aproape a dispărut din industria auto, iar acum fiecare constructor caută ca modelele sale să fie tot mai spectaculoase şi mai uşor de recunoscut în trafic. Versiunile sportive sau modelele cu un impact vizual puternic sunt aduse în prim-plan tocmai pentru că ies în evidenţă într-o lume auto tot mai competitivă.

 

Constructorul auto Volkswagen este unul dintre aceia care se reinventează pe mă­sură ce lansează noi modele şi doreşte tot mai mult să iasă din sfera convenţionalului. Dacă Passat era limuzina celor din middle-managementul unei companii sau breakul familiştilor în căutarea unui automobil confortabil şi corect, ultima generaţie a celebrului model a demonstrat chiar contrariul. Dar într-un sens bun deoarece în spiritul mărcii, acum Passat poate concura chiar şi cu un Audi A4 sau oricare alt model din segmentul premium deoarece lista sa de opţionale permite să mulţumească aproape toate categoriile de clienţi.

Şi există o categorie de clienţi - cei care doresc „altceva“ - care de obicei se orienta către brandurile japoneze. Dar acum lucrurile se schimbă. În urmă cu aproape zece ani Volkswagen prezenta prima generaţie a lui Passat CC, un „coupé cu patru uşi“ cu design sportiv, dinamic, diferit faţă de un Passat obişnuit. La patru ani distanţă a venit „CC“, acelaşi model, dar restilizat, cu şi mai mult accent pe dinamism şi sportivitate, urcând şi mai mult spre segmentul premium. La cinci ani de atunci,  Volkswagen a considerat că CC merită un succesor pe măsură şi aşa a apărut Arteon, nume care aminteşte de Phideon, limuzina de lux a constructorului german propusă pentru piaţa chineză.

Noul Arteon este conceput pentru a încânta clienţii cu combinaţia sa de design, carismă sportivă, flexibilitate deosebită şi spaţiu generos, portbagajul având o capacitate de 563 de litri, valoare chiar peste media segmentului D.

Cum era de aşteptat de la un nou model de la Volkswagen, tehnologia este în prim-plan. Spre exemplu, Arteon dispune de un Display Activ de Informare, cu instrumente digitalizate complet şi programabile, un display head-up şi noul sistem multimedia Discover Pro cu un ecran de sticlă de 9,2 inch şi control prin gesturi, soluţie regăsită până acum doar în segmentul premium pe modele precum BMW Seria 7 sau noua Seria 5.

Sistemele de asistenţă a celui de la volan includ cea mai nouă generaţie de Adaptive Cruise Control (ACC) (Control adaptat al vitezei de croazieră), care ia în considerare acum limitele de viteză şi informaţiile privind rutele şi reglează automat viteza de conducere în mod corespunzător. Datorită datelor rutiere şi ale sistemului de navigaţie GPS, noile lumini dinamice la viraje cu controlul predictiv al fasciculului anticipează atunci când se apropie o curbă şi o luminează înainte ca şoferul să ajungă efectiv în curbă.

Cea de a doua generaţie de Emergency Assist (Asistenţă de urgenţă) oferă mai multă siguranţă. În cazul în care conducătorul auto devine incapabil să frâneze din motive de sănătate, sistemul nu numai că încetineşte maşina în limitele existente, dar acum, o şi dirijează către banda de mică viteză, în funcţie de trafic.

Împreună cu versiunea de bază, gran turismo va fi disponibil în două linii de echipare -„Ele­gance“ şi „R-Line“. Confi­guraţia standard a Arteon Elegance este axată foarte mult pe un aspect rafinat.

Între timp, Arteon R-Line pune chiar mai mult sportivitatea în centrul configuraţiei vehiculului - aşa cum este tipic pentru toate modelele Volkswagen R-Line. Pe baza diferitelor orientări ale acestor două linii de echipare, modelul de caroserie în două volume poate fi personalizat pe scară largă. Gama de dotări opţionale include caracteristici cum ar fi o trapă panoramică cu înclinare/glisantă, aer condiţionat automat cu reglare pe 3 zone (Air Care Climatronic, inclusiv senzor de calitate a aerului şi filtru de alergeni), scaune faţă cu masaj, volan multifuncţional încălzit şi două tonuri de piele fină Nappa pentru interior.

Preţurile pentru Arteon, în combinaţie cu cele mai înalte două niveluri de putere la ieşire, de 280 CP (TSI) şi 240 CP (TDI), pornesc de la 44.614 de euro, respectiv 43.014 de euro, TVA inclus.

Dar dacă cineva ar dori şi mai multă sportivitate? Sau o ediţie specială sau limitată? Alternative sunt şi aici, şi tot mai multe.

Spre exemplu, BMW propune M240i M Performance Edition. De ce? Explicaţia este simplă - interesul pentru modele personalizate şi ediţii speciale rămâne foarte ridicat. Prin accesoriile originale

BMW M Performance, marca oferă soluţii avansate de personalizare. Cu noul BMW M240i M Performance Edition, BMW M lansează acum o serie specială care ilustrează posbilităţile oferite de aceste soluţii de personalizare. Modelul M Performance Edition este astfel echipat deja cu numeroase componente din programul de accesorii M Performance.

Componentele din fibră de carbon sau cu detalii negre oferă contraste distinctive cu caroseria Alpine White. BMW M240i M Per­formance Edition este propulsat de un motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo, ce dezvoltă 340 CP.

Aspectul coupé-ului sport de clasă compactă este evidenţiat în partea frontală, ediţia specială dispune de componente aerodinamice ce constau din ghidaje de aer, spliter şi secţiune frontală a barei, al cărei spoiler este finisat în negru mat.

Grila radiatorului, care include barele grilei, este finisată tot în negru. Difuzorul spate, vopsit parţial, şi spoilerul spate din fibră de carbon conturează aspectul expresiv al automobilului. Şi în acest caz, fibra de carbon şi culorile închise creează un contrast marcant cu vopseaua albă a maşinii.

Decoraţiunile din fibră de carbon pentru ţevile de eşapament, cu logo-ul M ştanţat, subliniază caracterul de motorsport al acestui model Edition.

Capacele din fibră de carbon ale oglinzilor retrovizoare şi ataşamentele pragurilor laterale cu inscripţie M Performance pe folie completează apariţia dinamică a BMW M240i M Perfor­mance Edition. Sportivitate constantă, cu BMW xDrive opţional.

Puternicul BMW M240i M Performance Edition poate fi comandat fie cu transmisie manuală cu şase trepte, fie cu cea sport Steptronic cu opt trepte. În plus, BMW xDrive este disponibil opţional pentru coupé-ul de înaltă performanţă. În acest caz, automobilul vine echipat întotdeauna cu transmisie automată.

Automobilul sport de clasă compactă dispune de date de performanţă impresionante. În combinaţie cu tracţiunea integrală sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 4,4 secunde, viteza maximă fiind de 250 km/h pentru fiecare variantă de tracţiune.

BMW M240i M Performance Edition este limitat la 750 de unităţi şi va fi disponibil din luna iulie 2017. Alături de acesta, clienţii BMW Seria 2 pot opta pentru instalarea de accesorii individuale BWM M Perfromance pentru a construi un model individual, care să îi reprezinte cât mai bine.

În concluzie, se poartă maşinile care ies în evidenţă, şi nu doar prin design, ci şi prin caracteristicile tehnice şi prin surprizele pe care le ascund sub capotă.