Arts & Design

Reinventarea limuzinei

14 mai 2009 32 afişări
Din aceeaşi categorie
 
O limuzina „executive" in primul rand trebuie sa ofere o imagine exclusivista, chiar si atunci cand este produsa in zeci sau sute de mii de exemplare. De asemenea, trebuie sa aduca inovatie in segmentul din care face parte. In plus, fiind un Mercedes-Benz trebuie sa fie in primul rand „altceva" in comparatie cu ce ofera concurenta.
De aceasta data nu incepem cu designul exterior, ci cu habitaclul, sau mai degraba cum te simti in el. Si pentru a ne face o parere cat mai buna, am ales sa testam modelul E500, varful de lance al E-Klasse, inainte de a intra pe teritoriul AMG.
Spre deosebire de toate modelele concurente, atunci cand iei loc la volanul unui Mercedes-Benz stii imediat ca esti intr-un Benz. De ce? Datorita stelei de pe capota motorului care o vad toti cei din habitaclu. Este probabil unul dintre cele mai distinctive embleme din industria auto.
In al doilea rand, Mercedes-Benz nu doreste sub nicio forma sa se asemene cu vreun alt automobil. Spre exemplu, schimbatorul de viteze nu este amplasat pe consola dintre scaune, ci la volan, unde intalnim de obicei maneta pentru stergatoarele de parbriz, iar in locul manetei pentru semnalizare este cea care controleaza tempomatul, in timp ce semnalizarea este ceva mai jos. Toate aceste „detalii" necesita un timp de acomodare si trebuie considerate un „sacrificiu" pentru onoarea de a conduce un Mercedes-Benz. Calitatea materialelor utilizate in habitaclu nu este neaparat peste ce ofera concurenta, insa designul si ergonomia sunt la cel mai inalt nivel.
In plus, detaliile sunt cele care fac diferenta in segmentul premium. Spre exemplu, E-Klasse poate fi echipat optional cu scaune fata incalzite, ventilate si cu masaj. Desi la prima vedere acestea pot fi considerate „un moft", ventilatia impiedica „supraincalzirea" spatelui la drumuri lungi, in timp ce masajul, desi nu se compara cu cel oferit de un specialist, ajuta la relaxarea soferului pentru ca acesta sa fie mai atent la drum.
Al doilea „detaliu" este suspensia pneumatica. Desi utilitatea acestuia nu se simte neaparat pe autostrada, in Romania ar trebui sa fie „in standard". Spre exemplu, pentru a strabate portiunea „dificila" de drum dintre Sibiu si Paltinis am apelat la butonul care inalta masina pentru a ne asigura ca E500 nu va fi afectat de „drumul selenar".
In plus, atunci cand cineva ia loc spre exemplu pe bancheta spate, masina automat regleaza garda la sol, aceasta ramanand constanta indiferent de sarcina de greutate.
Motorul V8 de 5,5 litri este in acelasi timp „cireasa de pe tort", dar si „calcaiul lui Ahile". Totul depinde de unghiul din care privesti. Este punctul slab din cauza consumului. Daca iti place un stil de condus mai dinamic, nu ai cum sa te astepti sa inghita sub 20 de litri/100 km. Conduci mai economic, tot nu prea scade sub 15 litri/100 km. Dar acest „sacrificiu" merita.
Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in putin peste 5 secunde si orice apasare a acceleratiei se traduce printr-o retrogradare rapida a cutiei automate cu sapte trepte si o explozie de putere.

Model: Mercedes-Benz E500
Motor: benzina, 5,5i, 388 CP, 530 Nm
Viteza maxima: 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h: 5,2 sec
Transmisie: automata, sapte trepte
Consum mediu: 10,9 l/100 km
Capacitate rezervor: 80l
Greutate: 1.830 kg
Pret (cu TVA): 67.532 euro
Plusuri: sportivitate, design, imagine de marca
Minusuri: consum ridicat