Arts & Design

Din vorba in vorba cu...Florin Maxim: „Criza ne-a adus o mare bucurie"

13 aug 2009 472 afişări
Din aceeaşi categorie

Florin Maxim a absolvit la ASE Facultatea Economie Generala, specializarea Politici Economice. „N-are nicio legatura cu publicitatea, asa e. Dar economia a fost o pasiune pe care am avut-o inca din liceu. Imi foloseste acum pentru ca sunt si administratorul firmei si 80% din timpul meu este dedicat activitatilor care tin de administrare - acte, situatii contabile, relatiile cu statul - activitati pe care nu le fac cu placere si care imi rapesc din timpul pe care ar trebui sa-l dedic strategiei sau new- business-ului, de exemplu. In schimb fac cu placere analize si situatii financiare", marturiseste Maxim.

Despre agentia la care a avut primul job Maxim are numai vorbe de lauda - „acolo am vazut prima data un plotter, un Corel, am vazut cum se confectioneaza o macheta. Faceam productie publicitara in adevaratul sens al cuvantului". 

In 2003 s-a angajat la Draft, agentia de BTL a Lowe & Partners, pe pozitia de BTL executive. Dupa Draft a urmat Pernod Ricard, unul dintre principalii importatori de bauturi alcoolice de la noi, unde a fost, pe rand, trade marketing manager, brand manager si, pentru o scurta perioada de timp, marketing manager. Aici a avut loc intalnirea cu Corneliu Valsan si Tudor Furir - „De la primul am invatat marketing, de la al doilea am invatat sa-mi conduc businessul".

Dupa, trei ani Maxim, in colaborare cu doi parteneri, a lansat agentia de publicitate Overspin. In aproape doi ani de activitate agentia a ajuns la o cifra de afaceri de circa 1 milion de euro. „Nu e mult insa nici putin daca luam in considerare faptul ca nu aveam departament de media", explica Florin Maxim.

De curand, Maxim a decis sa porneasca singur la drum. Asa a aparut I.M. Smite, agentia de full service care ii apartine in totalitate. „Aici planurile sunt foarte mari. Anul asta vreau sa fac milionul de euro", spune Maxim. Chiar daca e criza economica. Pentru ca „noua criza ne-a adus o foarte mare bucurie. Cerne piata. Dispar cei care nu aduc valoare adaugata unui sistem. Iar agentiile infiintate doar pentru un client («agentiile-capusa») trebuie sa dispara", continua acesta. In plus, prioritatile de comunicare se vor re-gandi si ele.

„Sunt de acord ca online-ul este un canal foarte important de comunicare, sunt de acord si ca este un canal ieftin de comunicare. Dar nu poate sa-mi demonstreze nimeni ca o campanie pe online are vreun efect. Romanul inca mai merge cu caruta prin Bucuresti, iar noi ii dam campanii pe online. Clientii vor fi nevoiti sa gaseasca metode alternative pentru a agata consumatorul", spune Maxim.

Dintre clientii I.M. Smite fac parte reteaua de restaurante City Grill si reteaua de cafenele City Café, restaurantele Caru’ cu Bere si Trattoria Buongiorno (detinute de omul de afaceri Dragos Petrescu). Apoi, majoritatea brandurilor din portofoliul I.M. Smite sunt categorisite in segmentul premium. Berea de import Warsteiner, de exemplu, este un brand care se afla in top 5 pe piata din Germania, unde exista aproximativ 5.000 de branduri de bere.

Tot de I.M. Smite sunt reprezentate si produsele comercializate de Global Beverages (unul dintre ele fiind apa Voss, in sticla al carei design este semnat de Calvin Klein). „Si, de la toamna, Roberto Cavalli Vodka", anunta Maxim. De curand I.M. Smite a lansat si un departament de productie publicitara - „am facut-o pentru a veni in sprijinul unei felii a businessului nostru, «tailor made branding»-ul, adica personalizarea brandurilor in HoReCa. Prin asocierea cu Two Monkeys Company (firma specializata in consultanta HoReCa) am devenit singurii furnizori pe aceasta piata".