Travel

Cum să faci 5 miliarde de dolari cu câteva site-uri de turism online?

29 apr 2012 2352 afişări de Adrian Cojocar
Din aceeaşi categorie
Cum să faci 5 miliarde de dolari cu câteva site-uri de turism online?

O agenţie de turism online americană, Expedia (simbol bursier EXPE), a ajuns să valoreze pe bursă aproape 5,4 miliarde de dolari după ce rezultatele înregistrate de companie pe primul trimestru au bătut toate aşteptările analiştilor.

Acţiunile companiei au crescut parabolic vineri, cu 24%, depăşind 40 de dolari/acţiune.

Numai în ultimul an Expedia, care deţine în principal site-urile de turism online Expedia.com, Hotels.com şi Hotwire.com, şi-a dublat valoarea de piaţă.

Avantajul major pe care-l oferă astfel de site-uri de turism online faţă de agenţiile de turism clasic este că prin câteva click-uri poţi compara serviciile şi preţurile a câteva zeci sau poate sute de oferte de turism pentru destinaţia de vacanţă dorită, lucru care altfel ar dura zile întregi sau poate chiar săptămâni.

Planificarea unei vacanţe a devenit astfel o chestiune de câteva minute petrecute pe un site graţie internetului şi bazelor de date gigant adunate de companiile mari care activează în acest domeniu.

Se pare că "vinovat" de rezultatele peste aşteptări ale Expedia, care se autodefineşte ca cea mai mare agenţie de turism online din lume, a fost site-ul hotels.com, care promovează servicii de cazare şi care a ajutat Expedia să-şi majoreze numărul de zile-turist vândute prin intermediul site-urilor cu 24% în termeni anuali, potrivit Bloomberg.

Analiştii anticipau că Expedia va raporta un profit de 14 cenţi/acţiune, aproape de două ori mai mic faţă de cel înregistrat de companie, care s-a cifrat la 26 de cenţi/acţiune.

Tot vineri acţiunile Amazon, cel mai mare retailer online din lume, au urcat cu 16%, iar valoarea de piaţă a companiei a depăşit cifra de 100 miliarde de dolari în urma cererii pentru tabletele de tip Kindle.

Vânzările companiei au urcat cu 34% în ultimul an şi au ajuns la 13,2 miliarde de dolari, iar atât profitul cât şi vânzările din primul trimestru au depăşit cu mult aşteptările analiştilor.

Amazon este un exemplu de companie născută dintr-un site de vânzări online care în prezent a devenit suficient de puternică pentru a dezvolta produse proprii cu un nivel tehnologic deosebit de ridicat.