Travel

Cum arată primul hotel din Bucureşti gândit pentru millennials şi cum a devenit o destinaţie de travel în sine: Nu ai doar o cameră, ai un loc de joacă. Galerie Foto

10 dec 2020 2114 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

A fi turist în propriul oraş poate părea, cel puţin la prima vedere, o idee ciudată, dar pentru moment este şi cam singura soluţie de evadare. Iar pentru cei care sunt gata să-şi privească oraşele cu alţi ochi, s-au deschis locuri perfecte care să le satisfacă pofta de joacă.

„Moxy Bucharest Old Town şi-a deschis în mod oficial porţile pe 20 iulie, fiind primul hotel din Bucureşti centrat pe millennials, cu un concept de tip «barception» şi mic-dejun «grab&go». Am ales deschiderea unui hotel Moxy în inima Capitalei pentru că am considerat că este cel mai potrivit loc pentru acest unic brand din portofoliul Marriott“, spune Roxana-Maria Vişan, general manager al Moxy Bucharest Old Town.

De fapt, pe cartea de vizită a Roxanei Vişan scrie Căpitan, semn clar că lucrurile stau altfel la Moxy. Unitatea din Bucureşti are 119 camere şi a fost deschisă în urma unei investiţii de 12,5 milioane de euro. Brandul Moxy, care face parte din portofoliul colosului Marriott, una dintre cele mai mari afaceri la nivel mondial din domeniul ospitalităţii, este deja cunoscut pe pieţele ceva mai mature din Europa, Asia sau SUA, în general unităţile sub acest nume fiind amplasate fie în apropierea aeroporturilor, fie în inima oraşelor.

Primul Moxy s-a deschis în 2014, în Milano, poate cel mai bun loc pentru a lansa un produs destinat unei noi specii de călători, combinând accesibilitatea serviciilor cu prospeţimea designului.

„Moxy by Marriott se adresează profilului milennialilor, dar nu numai, se adresează tuturor persoanelor cu sufletul tânăr şi dornice să aibă parte de o experienţă, nu doar de o cameră de hotel.“

Situat pe Strada Doamnei, o zonă cu o personalitate extrem de complexă, Moxy stă alături de monumente istorice, sedii de bănci sau cinematografe, pe exterior fiind o prezenţă cuminte, aproape austeră, pentru a nu deranja în vreun fel armonia zonei gazdă. La interior însă lucrurile stau foarte diferit.

„Conceptul ales pentru Moxy este Mioriţa în varianta reinterpretată. Cu toate că nu este foarte cunoscută la nivel internaţional, s-a ales această temă pentru că are o latură profund tradiţional românească, iar aceste elemente româneşti au putut fi frumos integrate într-un concept modern cu detalii reinterpretate, într-o manieră cu totul inedită.“

Scaunele de la recepţie în formă de oi stilizate, covoarele împletite, dar cu motive moderne sau lupul mare, dar nu rău, cu sneakerşi cool din lobby sunt toate elemente care spun o altă versiune a Mioriţei, eliberată de drama care însoţeşte această operă populară.

„Arhitecţii şi designerii care au creat acest concept s-au jucat şi au combinat diferite elemente, texturi şi culori astfel încât designul rezultat surprinde foarte bine atât elemente tradiţionale româneşti, cât şi identitatea Moxy. O caracteristică aparte a designului Moxy o reprezintă şi «art workul». S-a acordat o atenţie specială, astfel încât artistul a creat o poveste între elementele din balada Mioriţa, elementele ce definesc ideea de călătorie şi mesaje jucăuşe în spiritul Moxy.“

Arhitecţii care au lucrat la proiectul Moxy sunt cei de la Cumulus, birou cu o semnătură cu totul aparte, care au redat Bucureştiului clădiri emblematice, cum este Palatul Universul.

Căpitanul Moxy spune că de fapt întreaga arhitectură a locului a gravitat în jurul a trei valori. Moxy este Toughtful (atent la detalii), Spirited (vioi, plin de viaţă) and Fun (jucăuş), acestea fiind valorile care fac parte din ADN-ul brandului.

„Se subliniază interacţiunea brandului cu oaspeţii hotelului prin atitudinea crew-ului mult mai relaxată şi prietenoasă, prin elementele vizuale şi olfactive ce stimulează socializarea, dinamismul şi joaca, prin centrarea barului în mijlocul lobbyului ca «soul of the house», prin conceptul de «check in» la bar, unde savurezi un cocktail din partea casei până la terminarea procedurilor de cazare, prin jocurile şi evenimentele organizate în lobby de către crew-ul Moxy pentru oaspeţii hotelului.“

Fiind un proiect destinat mai ales publicului tânăr, digitalizarea experienţei este o componentă esenţială.

„Digitalizarea şi tehnologia sunt aspecte ce ne definesc viaţa în acest moment. Moxy nu numai că a integrat-o în conceptul său, a adus-o la nivelul de normalitate în hotelărie - check in online, cheie digitală, Siri sau smartwatch-ul ce pot deschide uşa camerei, chatul înainte de sosire cu crew-ul pentru a transmite orice solicitare doreşti pentru a fi pregătită în momentul sosirii, sau pe durata şederii, fără a mai fi nevoie să treci pe la recepţie, WIFI de mare viteză, camere dotate cu USB-uri pentru a putea conecta orice dispozitiv, Smart TV ce se conectează prin Chromecast la Youtube, Netflix sau HBO Go.“

Accesul la fel şi fel de soluţii digitale este normal, mai ales într-un loc „Instagramabil“, gazdă a unei generaţii dependente de telefoane, pentru care conexiunea bună la net este obligatorie.

„Millennials sunt curioşi şi aventuroşi şi mult mai autosuficienţi decât erau părinţii lor la acea vârstă, mai ales când vine vorba de călătorii. Datorită modului în care folosesc internetul, milenarii ştiu să se ajute singuri. Atâta timp cât există Wi-Fi gratuit.“

Roxana Vişan mai spune că actuala generaţie de călători este conectată, dar independentă, exponenţii acestei specii fiind isteţi, dar nu superiori, cu un simţ al umorului care duce mult spre zona de joacă, condimentată cu ironia specifică vârstei şi minţii.

„Împărtăşirea experienţelor şi recoman­dările nu fac parte doar din identitatea lor - este moneda lor socială pentru a stabili tendinţe - de a arăta şi împărtăşi găsirea celor mai bune oferte şi a celor mai interesante locuri din lume.“

Desigur, momentul deschiderii nu a fost printre cele mai fericite, dar chiar şi aşa lucrurile au mers, din simplul motiv că evadările şi călătoriile au fost recalibrate pe posibilităţi. Astfel, călător în ţara mea sau în oraşul meu a devenit cam cel mai des întâlnit conţinut pe reţelele sociale.

„Anul 2020 reprezintă cu siguranţă un an plin de provocări pentru cei care activează în industria turismului. La o primă vedere, nu pare cel mai potrivit an pentru a deschide un hotel nou, dar noi avem încredere că industria ospitalităţii îşi va reveni, puţin câte puţin şi facem tot posibilul pentru a susţine această revenire.“

Roxana spune că planul pentru deschiderea Moxy viza ca termen luna martie, dar pandemia a încetinit lucrările. „Ultimele luni au reprezentat un test major pentru industria ospitalităţii, învăţându-ne despre importanţa rezervelor de lichidităţi, a existenţei planurilor de criză şi a unor măsuri de igienă la cele mai înalte standarde. Datorită experienţei Apex Alliance, pot spune că am trecut cu bine peste acest test, acesta fiind şi motivul pentru care am deschis hotelul, fără să amânăm pentru anul viitor.“

Apex Alliance, grup care are în spate investitori lituanieni, mai operează hotelurile Hilton Garden Inn Old Town, Hilton Garden Inn Bucharest Airport şi Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca, oferind un număr total de 678 de camere în zone strategice ale oraşului.

„Conceptul Moxy by Marriott prin versatilitatea sa ne-a ajutat să implementăm toate normele de siguranţă pentru angajaţi şi oaspeţi foarte uşor.“ Aici te poţi caza, poţi intra în camera pe care ai rezervat-o şi poţi discuta cu personalul hotelului fără a te întâlni cu nimeni şi fără a atinge niciun alt obiect decât telefonul personal. „De asemenea, toate celelalte facilităţi ale hotelului sunt dezinfectate mai des decât ar fi nevoie, pentru ca oaspeţii noştri să se simtă în siguranţă în orice spaţiu al acestui hotel.“

Pentru 2021, Roxana-Maria Vişan spune că se aşteaptă la creşterea gradului de ocupare începând cu luna martie, dar acest lucru depinde foarte mult şi de evoluţia pandemiei, imposibil de previzionat.

Ceea ce este însă posibil de estimat şi sănătos de făcut este ca până la revenirea lucrurilor la normal, pe cât posibil, fiecare să-şi adapteze planurile la noua realitate cu umor. Iar dacă până acum a fi călător în propriul oraş ar fi fost ceva puţin probabil, acum poate ar fi cazul ca ideea să devină chiar următorul plan de vacanţă.

„Moxy nu ia viaţa prea în serios, adăugând o întorsătură jucăuşă hotelurilor convenţionale. Cu un aer nou, îndrăzneţ şi tânăr, Moxy se joacă cu regulile industriei şi le permite oaspeţilor noştri să facă acelaşi lucru. La Moxy nu ai doar o cameră, ai un loc de joacă.“