Gastronomie

Chinezii nu mai au voie să folosească cuvântul “lux”

22 mar 2011 118 afişări de Ioana Mitu
Din aceeaşi categorie
Chinezii nu mai au voie să folosească cuvântul “lux”

Autorităţile de la Beijing au interzis publicitatea care promovează brandurile de lux, ca măsură luată de guvern pentru a calma populaţia îngrijorată de diferenţele tot mai mari de bunăstare dintre clasele sociale.

Brandurile de lux au termen până pe 15 aprilie pentru a-şi modifica reclamele ce promovează excesiv elemente din culturi străine. Legea nu detaliază despre ce elemente e vorba mai exact, însă spune că reclamele pentru afacerile luxului au contribuit la un climat social nesănătos.

Cei ce încalcă noua lege vor fi amendaţi cu până la 4.600 de dolari, a scris luni publicaţia China Daily.

Printre cuvintele interzise în reclame se găsesc : "suprem", "royal", "lux" sau "high class" care sunt frecvent utilizate în China pentru a promova de la case, maşini până la vinuri.

Autorităţile din sud vestul metropolei Chongqing au dat săptămâna trecută o lege similară care interzice agenţiilor imobiliare de la promovarea afacerilor prin folosirea cuvintelor "cel mai bun", "unic" sau de neînlocuit"

Oficialii chinezi se străduiesc să acopere gaura dintre consumerismul de lux şi veniturile modeste ale sutelor de fermieri şi muncitori afectaţi de inflaţia ridicată.

Premierul Wen Jiabao a spus la începutul lunii că "rezolvarea distribuţiei inegale a veniturilor" va fi un obiectiv major în planul economic al statului, între anii 2011 şi 2015.

Firma de brokeraj CLSA Asia Pacific Markets a prezis în ianuarie că statul chinez va deveni cea mai mare piaţă de lux din lume, până în 2020 şi va deţine 44 de procente din vânzările globale.