Gastronomie

Alchimia unor noi experienţe: Patru antreprenori români cu cariere în diferite industrii revoluţionează lumea băuturilor cu un nou brand de ape tonice şi ape aromatizate. Care este povestea Alchemico?

30 apr 2024 223 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Alchemico este cel mai nou nume din industria locală de bartending, un brand asociat unui sortiment extins de ape tonice şi ape aromatizate cu extracte naturale şi îndulcite cu agave, care promite să schimbe reperele experienţei unei băuturi bune şi corect realizate, fie ea nonalcoolică sau nu. Cine semnează acest concept şi cum s-a ajuns aici?

„Povestea Alchemico a început cu viziunea şi curajul unui antreprenor român în serie, Daniel Tănăsescu. Dorind pentru el însuşi şi pentru piaţa din România experienţa trăită în unele dintre cele mai rafinate locuri din lume, alături de prietenul său reîntors în ţară după mulţi ani în SUA, Marius Corui, şi de barmanul profesionist Stelea Dumitrescu, Tănăsescu a fondat ceea ce astăzi reprezintă un sortiment superpremium nonalcoolic de cocktailuri îmbuteliate, destinate mixologiei de vârf şi consumului ca atare“, povesteşte Raluca Mihăilă, expert în arhitectură de identitate şi marketing integrat, care li s-a alăturat celor trei cofondatori încă din faza de conturare a portofoliului de băuturi.

Experienţele reunite ale celor patru trec prin gastronomie şi bartending, business şi antreprenoriat, psihologie şi psihosinteză, marketing, industrii creative multiple, resurse umane şi nu numai. Ce a rezultat din alchimia acestor cunoştinţe este un brand care vrea să schimbe regulile.

„Pe de-o parte, este vorba despre o intersecţie corectă şi fără abateri etice de la ingredientele folosite, pentru că s-au selectat vârfurile de lance în materie de extracte naturale şi bio agave. În materie de îndulcitor, siropul de agave ecologic se încorporează foarte diferit faţă de orice tip de zahăr sau agenţi de potenţare a gustului, iar experienţa de consum oferită de Alchemico ridică nivelul băuturilor în materie de gust, miros, aspect şi impact anatomic.“

Pe de altă parte, aducerea împreună a unor elemente precum banana cu muşeţelul, mandarina cu nucşoara şi portocala roşie cu socul este deschizătoare de drumuri pentru reinterpretarea tradiţiilor şi îmbogăţirea culturii locale.

„Un alt element diferenţiator este dat de încurajarea senzorialităţii prin tehnologie şi tehnică: carbonatarea apelor este realizată la nivel de şampanie, perlajul fiind unul fin, unic pe piaţă pentru un astfel de produs.“

Într-o perioadă şi într-o industrie în care instagramabilul aproape că dictează succesul unui produs, Alchemico propune băuturi realizate uşor, cu gust, cu o cadenţă corectă şi fără risipă de ingrediente care rămân în pahar. Iar din punct de vedere estetic, brandul evidenţiază licori care invită la un tip de frumuseţe elegant, rafinat, construit natural şi simplu. Complexitatea din interiorul sticluţelor de 200 de mililitri vine să simplifice viaţa tuturor celor care prepară băuturi şi vine să-i responsabilizeze şi informeze pe cei care le consumă.

Gama de ape tonice cuprinde patru variante – Bitter Milano, Blood Orange and Elderflower, Indian Tonic Classic şi Indian Tonic Zero –, iar gama de Soda mixers ape aromatizate înglobează şase opţiuni: Pink Grapefruit, Yuzu, Roasted Pineapple, Black Cherry, Mandarine & Nutmeg şi Banana & Chamomile.

Toţi membrii echipei sunt de părere că industria de băuturi este o extensie firească a gastronomiei, ambele aducând oamenii împreună.

„Absolut orice situaţie de viaţă este traversată prin acompaniere cu alimentaţia, o componentă eminamente senzorial-emoţională în viaţa noastră. Atâta vreme cât suntem participanţi la industrie, este în responsabilitatea noastră să ne facem din natură un parte-ner de viaţă lungă, trăită plenar.“

Băuturile Alchemico sunt preparate în Bucureşti într-o fabrică situată pe Drumul Bercenarului, aflată în continuare în proces de amenajare pentru a putea găzdui şi evenimente în ton cu filosofia brandului. Cei patru antreprenori au investit până acum aproximativ un milion de euro în fabrică, linie de producţie şi portofoliu de bunuri.

Deocamdată, comenzile se pot trimite folosind datele de contact de pe website, echipa asigurând distribuţia la nivel naţional. Website-ul urmează însă să includă şi un magazin online cu adresabilitate naţională atât B2B, cât şi B2C.

„Mergem prin ţară şi discutăm direct cu toate localurile relevante pentru noi. Suntem extrem de selectivi în modul în care ne curatoriem interlocutorii şi ţinem mult la contactul direct cu cei care vor integra produsul nostru în propria lor viziune de business.“ Lansarea brandului Alchemico – soft launching-ul – a avut loc pe 26 noiembrie 2023 în cadrul unui eveniment dedicat comunităţii Umami Brunch, o serie de întâlniri culinare organizate de Adelina Maria pentru gurmanzii din Bucureşti. Din noiembrie şi până acum, echipa de la Alchemico a semnat cocktailuri unicat pe care le-a servit unor grupuri de până la 300 de persoane, ajungând practic, în primele trei luni de la lansare, la peste 2.000 de degustători în cadrul a 15 evenimente din aproape 100 de localuri din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Constanţa, Năvodari, Braşov, Sighişoara, Sibiu ori Ploieşti.

„În total, avem şapte angajaţi şi împreună lucrăm la aducerea în piaţă - sub multiple forme, majoritatea prin gândire laterală - a unui produs care schimbă jocul. Suntem deja de găsit în mai multe localuri. În ceea ce priveşte o lansare oficială în spiritul a ceea ce ne reprezintă, o vom anunţa la momentul potrivit.“ Ce îşi propun cei patru fondatori este să acceseze audienţe diverse, produsul lor fiind extrem de versatil, spun ei. Ţintesc aşadar atât mediul corporate, căruia îi pot dedica ateliere despre „cum să bem corect şi conştient“ sau workshopuri de cocreare de cocktailuri-semnătură pentru reprezentarea senzorială a valorilor echipei, cât şi comunităţi de business, retreaturi de yoga, lansări de produse, psihoterapie prin gust, serate muzicale şi evenimente în biserică, defilări de modă, petreceri private sau prezenţa în hoteluri de lux şi cafenele-concept. Ce pot face ei este să creeze cocktailuri şi experienţe unicat adaptate evenimentelor şi locurilor la care sunt invitaţi.

„Un lucru la care ţinem mult este crearea de băuturi nonalcoolice. Reducerea la nivel internaţional a consumului de alcool este o tendinţă care ne bucură şi ne menţine orientaţi către inovaţie prin soluţii sănătoase. Pentru aceasta combinăm apele între ele sau folosim mixuri de top pe care le îmbogăţim cu sosuri, uleiuri, unturi, reducţii de fructe şi legume create de noi special pentru fiecare ocazie.“

Pentru Daniel Tănăsescu, Marius Corui, Stelea Dumitrescu şi Raluca Mihăilă, o băutură desăvârşită înseamnă simplitate prin complexitate, estetică, balans prin ingrediente, echilibrare senzorială, nostalgie, creativitate, surpriză, onestitate. Noutatea din Alchemico este tocmai mariajul între elemente aparent contrastante şi uşurinţa cu care se pot realiza băuturi ce pot acompania meniuri de stele Michelin, spun ei.

Pe cei care vor să devină experţi în savurarea unei băuturi, antreprenorii îi sfătuiesc să aibă răgazul de a percepe ce există în pahar şi să facă un pas în afara paradigmei consumului instinctiv de sete şi foame. Şi încă ceva.

„Un element care pare simplu, dar care este esenţial: folosirea paielor. Fără să-şi dea seama, cine consumă băuturile astfel alege pentru sine jumătăţi de măsură, iar cine le savurează aşa perpetuează acest fenomen. Invităm cu toată deschiderea la rescrierea acestui tip de experienţe limitative.“

Următorii paşi pentru Alchemico sunt să acopere cât mai multe localuri relevante din România, apoi fondatorii vor să iasă cu brandul în ţările vecine şi să participe la cel puţin un eveniment de talie mondială, pentru a putea sta la masă cu cei la nivelul cărora au ales să se ridice.