Auto

GALERIE FOTO: Maşina ca obiect de colecţie: 1.948 de unităţi de Porsche 911 Speedster vor fi fabricate începând cu jumătatea anului 2019 cu ocazia aniversării a 70 de ani de Porsche Sports Car

30 iun 2019 533 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

A fost creat cu gândul la modelul Porsche 356 „Nr. 1“ Roadster, din 1948. Ediţia limitată a noului 911 Speedster aduce un omagiu acestui automobil de colecţie. Exact 1.948 de unităţi vor fi fabricate începând cu jumătatea anului 2019 la uzina Porsche din Zuffenhausen, din Germania.

Evenimentul „70 de ani de Porsche Sports Cars“ din Zuffenhausen, „Goodwood Festival of Speed“, „The Rennsport Reunion VI“ din Laguna Seca, California, precum şi Salonul auto de la Paris din octombrie sunt doar câteva din locurile unde a fost prezentat 911 Speedster, model care se inspiră din legendara istorie a Porsche.

De fiecare dată, modelul 911 Speedster a stârnit valuri de reacţii, chiar de când a fost prezentat în ipostaza de concept car. Acum, Porsche intră în producţie cu modelul decapotabil în două uşi. Bolidul 911 Speedster îmbină aspiraţiile de automobil „purist“, orientat către cel de la volan, cu tehnologia motorsport de ultimă generaţie, ce promite a fi adaptată la utilizarea de zi cu zi şi care foloseşte drept bază modelele 911 R (2016) şi 911 GT3.

Sub capota „fiarei” se regăseşte astfel un motor boxer de turaţie mare, cu aspiraţie naturală, patru cilindiri şi 510 CP care de asemenea promite o experienţă puternică în habitaclu. În centrul aten­ţiei este capota cu o estetică deosebită, stilizată, „double bubble“. Acest tip de acoperiş este caracteristic acestui tip de maşină sport încă de pe vremea modelului 911 Speedster din 1988. Este cea mai mare şi cea mai complexă componentă realizată până acum de Porsche pentru un model de serie. Este construită dintr-o singură bucată de plastic, armat cu fibră de carbon. Două elemente decupate în bulele duble fac loc pentru sistemul de protecţie în caz de răsturnare şi sunt incluse în pachetul standard al maşinii, la fel ca în cazul modelului 911 Carrera Cabriolet.

O structură de acoperiş care economiseşte greutatea înlo­cuieşte capacul în formă de „tonneau“ pe care maşina îl avea în faza de concept. În ciuda designului purist, partea textilă a capotei retractabile este potrivită pentru utilizarea de zi cu zi. Împreună cu ramele ferestrelor scurtate, cu panourile lor superioare coborâte şi cu ferestrele laterale mai mici, aceasta oferă modelului 911 Speedster un profil atletic. Linia înclinată a plafonului a fost o caracteristică definitorie pentru modele istorice, cum ar fi Porsche 356 Speedster, din 1954.

Designul uşor impune schim­bări şi pentru alte componente ale caroseriei Speedster. Capota din material compozit cu fibră de carbon - care cântăreşte cu două kilograme mai puţin decât pe 911 GT3 - şi aripile din material compozit cu fibră de carbon provin de la modelul 911 R. Pragul frontal a fost împrumutat de la GT3, dar buza spoilerului frontal este complet nouă. Interiorul este perfect asortat, remarcându-se elementele din piele neagră pentru suporturile laterale şi tetierele scaunelor din material compozit cu fibră de carbon, cotierele din mânerele uşilor şi schimbătorul de viteze mai scurt. Panourile centrale ale scaunelor sunt tapisate cu piele perforată, în timp ce panourile uşoare ale uşilor, cu mânere negre şi plase de depozitare, reduc greutatea totală a maşinii.

Logoul „Speedster“ se regă­seşte pe tetierele şi pragurile vizibile ale uşii din carbon, precum şi pe turometrul central. Ca şi cele-lalte elemente de interior, cadranele sunt negre cu ace albe, iar cifrele sunt verzi - acestea fiind caracteristici care amintesc de faimosul precursor al acestui model Porsche 356 Speedster. O emblemă ce ilustrează ediţia limitată, amplasată pe structura transversală din spatele scaunelor din faţă, arată numărul de serie al noului 911 Speedster, care este limitat la numai 1.948 de unităţi.  Luxul este, în final, despre asta. Despre exclusivitate.

Porsche oferă ca opţiune pentru noul 911 Speedster un pachet Heritage Design. Creată de Style Porsche şi realizată de Porsche Exclusive Manufaktur, această versiune de echipare reinterpretează elemente clasice din anii 1950 şi 1960. Ea include o schemă de culori de interior în negru şi cognac, cu detalii aurii. „Suliţele“ albe vopsite pe fascia frontală şi aripile din faţă sunt aplicate peste vopseaua de bază a automobilului, care este GT Silver Metallic. Posesorii pot alege elemente vizuale sport, aplicate pe uşi şi pe capacul din faţă, ca să completeze pachetul. De asemenea, pot selecta propriile numere de start, formate din maximum două cifre. Em­blemele Porsche şi logourile de culoare aurie corespund designului folosit în anii 1950 şi 1960.

Pentru că luxul este, dincolo de exclusivitate, şi despre personalizare.