Arts & Design

Între Alexandra Ganea şi ceramică a fost dragoste la prima vedere. A început să colecţioneze piese de ceramică poloneză, până când a transformat totul într-un business, sub numele Blop

07 dec 2020 230 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

„Sunt mamă, profesoară de engleză şi spaniolă, make-up artist şi antreprenor. Şi o gurmandă desăvârşită.“ Este descrierea pe care şi-o face Alexandra Ganea. Antreprenor a devenit cu paşi mici, de care nici măcar nu a fost conştientă la început. Vreme de opt ani, cât a locuit în Barcelona, şi-a făcut o adevărată colecţie cu obiecte din ceramică, dar culmea, nu spaniolă, ci poloneză. Întoarsă în ţară, a descoperit în ele mai mult decât rolul de simple vase.

Între Alexandra şi ceramică a fost dragoste la prima vedere. Aşa că a început să tot cumpere din Barcelona câte un bol, câte o farfurie, o untieră, un ceainic, fascinată de micile detalii. Ceramica poloneză este, în general, caracterizată de modelele de un albastru fabulos pictate pe fundal alb. Dar nu numai.

„Pe lângă faptul că sunt superbe, sunt şi de o calitate extraordinară. Toate produsele sunt lucrate manual de artizani polonezi, iar eu aleg formele şi patternurile“, spune Alexandra Ganea, fondatoarea businessului Blop.

Pentru patternuri, în afară de pensule, există aproximativ 5.000 de modele de bureţi special concepuţi pentru decorarea ceramicii, cu o sumedenie de motive - puncte, cercuri, pătrate, melci, rozete, flori, fluturi, libelule. La final, ceramica este îmbrăcată în glazură fără plumb, ceea ce o face nu doar ecologică, ci şi rezistentă la abraziune, la cuptor, la microunde sau în maşina de spălat vase.

Primele obiecte din ceramică poloneză Alexandra le-a adus în România în decembrie 2019. A participat cu ele la câteva târguri, iar în martie-aprilie, adică în plină pandemie, a dat drumul şi unui magazin online.

„Este o afacere de familie, momentan suntem doi angajaţi, adică eu şi Andreea, verişoara mea. Am externalizat anumite servicii, lucrăm cu freelanceri şi avem depozitul în garajul casei noastre, momentan.“

Alexandra lucrează continuu pentru designul site-ului, pentru copywriting, mar­keting, comunicarea cu amatorii de obiecte fine din ceramică poloneză. Tatăl Alexandrei ia şi el parte la povestea Blop, backgroundul lui antreprenorial fiind de mare ajutor.

„Am investit în Blop tot sufletul meu. Şi incredibil de mult timp şi muncă. Financiar, am investit până acum 55.000 de euro.“

Toată ceramica Blop, indiferent că este vorba despre farfurii, căni, ceainice, tăvi de copt sau multe altele, este lucrată şi pictată manual de artizani polonezi din Silezia Inferioară, regiune cu tradiţie de secole în meşteşugirea lutului. Ceramica poloneză a început să înflorească în anii 1700 şi a devenit un lux extrem de dorit în întreaga Europă, chiar şi la curţile regale. Aşa că nici cei care sunt atraşi de portofoliul Blop nu sunt departe de aceste gusturi rafinate.

„Oamenii din comunitatea Blop sunt oameni care au valori comune cu ale noastre.“ Sunt iubitori de frumos şi de artă, apreciază toată munca din spatele unui astfel de produs lucrat şi pictat manual. Sunt oameni care oferă cadouri inedite chiar şi celor care le au pe toate, sunt daruri alese cu grijă şi nu cadouri doar pentru că trebuie, spune Alexandra. „Ne gândim şi la proprietarii de cafenele şi restaurante care vor să se diferenţieze în piaţă şi vor să ofere clienţilor lor experienţe unice. Şi vor să uşureze munca oamenilor din bucătărie, pentru că absolut toate vasele Blop se pot băga în maşina de spălat vase şi se pot pune direct în cuptor.“

Există, de pildă, pe site-ul Blop câteva farfurii pentru paste meşterite special pentru a fi folosite în pregătirea faimoaselor penne al forno direct în cuptor.

Ceramica Blop este astfel una premium şi se adresează unei nişe. Preţurile pornesc de la 59 de lei pentru o ceaşcă de espresso sau o cană de dimensiuni mai mici, de exemplu, şi ajung la 450 de lei, pentru tăvile de copt cu capac. Între aceste două praguri se găsesc produse precum boluri, cupe de îngheţată, farfurii, ceainice, untiere.

De curând, Alexandra Ganea a deschis un showroom unde va putea să scoată la lumină toate descoperirile ei poloneze.

„Vrem să creştem în mod sustenabil, să interacţionăm cu cei cărora le plac produsele noastre. Şi pentru că sunt produse premium, unice, ne dorim tare mult să oferim oamenilor posibilitatea de a le vedea în realitate, de a le simţi, respira.“