Într-o epocă în care imaginea contează mai presus de orice, adesea în detrimentul substanţei sau al valorilor, cei care îndrăznesc să aleagă "value for money" sunt din ce în ce mai puţini. Allview e un brand pentru această categorie de consumatori, care îşi doresc un telefon cu dotări numeroase, la preţuri bune.
Un model recent, F1 X-perience, este, ca toate telefoanele marca Allview, un dual sim, numai că de data aceasta în varianta touchscreen.
Ca multe telefoane lansate în ultima vreme de diverse branduri, şi F1 X-perience e oarecum tributar, ca design, omniprezentului iPhone. Aspectul e bine gândit, cu un ecran generos, cu rezoluţie bună (240x400 pixeli), o carcasă frumos finisată, slim, iar greutatea ajunge la 251 de grame.
Include WiFi, GPRS, EDGE, Bluetooth, Wap şi oferă acces la cele mai citite siteuri. Pentru social networking, are eBuddy preinstalat şi asigură comunicarea cu utilizatorii Yahoo! şi MSN Messenger, Facebook, Google Talk, dar şi ICQ şi Aol Instant Messenger.
În plus, prin receptorul Analog TV oferă acces la canalele TV locale, ale căror emisiuni pot fi şi înregistrate, dar şi la posturile de radio. Teoretic, bateria rezistă cam 60 de ore în standby şi ar trebui să ofere circa 4 ore de convorbiri, dar dacă vă jucaţi cu câteva aplicaţii, mai ales radio sau tv, durata de viaţă se reduce destul de semnificativ.
Ecranul este un touchscreen de 3 inci pe care programele TV se pot vizualiza foarte confortabil şi care oferă feedback tactil atunci când se realizează o selecţie cu ajutorul widgeturilor, ce pot fi deplasate prin drag and drop. Cu ajutorul senzorului de mişcare se poate schimba wallpaper-ul, canalul TV, dar şi modul de afişare (portret sau peisaj), canalul radio, melodia din playlist, gestionarea jocurilor şi a apelurilor (de exemplu, opţiunea "turn to mute" opreşte soneria prin întoarcerea telefonului).
Camera de 3.2 megapixeli realizează fotografii decente, iar telefonul include şi opţiunea video, precum şi reportofon (în funcţie de mărimea cardului). Pozele pot fi stocate pe cardul T-Flash de până la 16 GB, alături de videoclipuri şi fişiere sunet. Pe site-ul companiei sunt disponibile pentru descărcare aplicaţii gratuite pentru travel, lifestyle, sănătate, internet, finanţe, divertisment, socializare, jocuri etc. F1 X-perience costă 699 lei şi se găseşte în magazinele de specialitate din toată ţara.