Opinii

Opinie Radu Maftei, Managing Director, Procter & Gamble South East Europe: De aproape 30 de ani creştem împreună cu România şi cu românii

12 dec 2023 163 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

În 2024, P&G va împlini 30 de ani de la începerea operaţiunilor pe piaţa locală. Din 1994 investim constant în ţară şi suntem mândri că România deţine acum o poziţie proeminentă pe harta globală a companiei. De asemenea, România joacă un rol cheie în P&G Europa, deservind 12 pieţe din regiune, reprezentând aproximativ 60 milioane de consumatori.

2010 a fost anul în care P&G a început producţia în România, deschizând fabrica pentru produse de îngrijire a părului. Această unitate este una dintre cele mai avansate din punct de vedere tehnologic şi mai prietenoase cu mediul din P&G, la nivel global. În 2021, am marcat o altă etapă importantă, sărbătorind inaugurarea, tot la Urlaţi, Prahova, a noii fabrici ce produce capsule de detergent Ariel PODS, o investiţie semnificativă în ţară. Aceste fabrici nu deservesc doar piaţa locală, ci exportă în multe ţări europene, consolidând rolul României ca centru de producţie pentru P&G şi adăugând valoare în economia locală.

Pe lângă cele două fabrici de ultimă generaţie, prezenţa P&G este completată de centrul logistic din Timişoara şi de sediul operaţiunilor şi centrul global de servicii din Bucureşti. Acesta a fost fondat în 2006, iar astăzi este al doilea cel mai mare centru de acest fel din Europa. Echipa este formată din aproximativ 330 de profesionişti, care vorbesc 15 limbi şi deservesc 66 de site-uri P&G şi peste 100 de ţări. Centrul joacă un rol important în operaţiunile globale, procesând peste 1 milion de facturi pe an şi furnizând servicii de achiziţii şi IT.

Succesul companiei pe piaţa locală şi, cel mai important, profilul excepţional al oamenilor din P&G, au făcut toate aceste lucruri posibile. Inspiraţi de misiunea noastră de a crea produse inovatoare superioare care îmbunătăţesc viaţa de zi cu zi, 1300 de angajaţi lucrează în aceste locaţii pentru a servi consumatorii care au încredere în mărcile P&G pentru a avea grijă de familiile şi casele lor.

P&G colaborează cu multe companii româneşti care aprovizionează fabricile şi birourile companiei cu materii prime pentru producţie şi alte bunuri şi servicii. Suntem mândri că investiţia noastră în Urlaţi a atras şi alţi investitori în oraş şi împrejurimi, multiplicând astfel impactul pozitiv asupra comunităţii locale. Totodată, prin portofoliul nostru de mărci de încredere şi prin operaţiunile noastre, am contribuit de-a lungul anilor la modernizarea retail-ului local, crescând categoriile prin aducerea celor mai recente inovaţii mai aproape de familiile din România.

Dar angajamentul nostru merge şi mai departe, întrucât ne dorim să fim o forţă a creşterii şi o forţă a binelui, contribuind la bunăstarea comunităţilor locale. Pornind de la premisa că nicio afacere nu poate prospera în comunităţile cu dificultăţi, P&G are o istorie dovedită în ceea ce priveşte sprijinirea celor aflaţi în nevoie: fie prin oferirea de produsele în caz de dezastre naturale, prin susţinerea sistemului medical şi a educaţiei copiilor sau prin îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale celor mai puţin norocoşi.

Privind înapoi la cei 30 de ani de istorie, suntem recunoscători consumatorilor români care răsplătesc P&G şi mărcile sale cu încrederea lor în fiecare zi. Şi, în acelaşi timp, ştim că nimic din toate acestea nu s-ar fi întâmplat fără parteneriate puternice - cu autorităţile centrale şi cele locale, mediul academic, partenerii noştri de afaceri şi comunităţile locale. Este încă o dovadă că atunci când companiile îşi unesc forţele cu părţile interesate relevante, se întâmplă lucruri mari pentru toţi – pentru oamenii pe care îi servim şi pentru comunităţile în care trăim şi ne desfăşurăm activitatea.