Lenovo este numărul unu mondial în producţia de PC-uri şi numărul 1 pe piaţa românească de PC-uri, cu o cotă de piaţă de 30,66% în 2024, conform datelor IDC pentru România, iar recent, compania a fost recunoscută ca Superbrand de prestigiosul program internaţional cu acelaşi nume. Distincţia Superbrands reflectă eforturile locale şi globale ale echipelor integrate ale Lenovo, de la design, cercetare şi dezvoltare, lanţuri de aprovizionare, producţie, logistică până la vânzări şi marketing, cu scopul de a oferi „tehnologii mai inteligente pentru toţi”.
Povestea Lenovo a început în 1984, când o mică echipă de ingineri din Beijing a fondat Legend, o companie axată pe furnizarea şi dezvoltarea de tehnologii informatice. Până în 1990, Legend a lansat primul său PC, devenind rapid un jucător dominant pe piaţa de tehnologie din China. În 2003, compania şi-a schimbat numele în Lenovo, marcând astfel intenţia de a se extinde la nivel global. Numele de brand Lenovo provine din două particule: Le – Legend şi novo - nou/inovaţie. Un moment cheie a fost reprezentat de achiziţia, în 2005, a diviziei de PC-uri a IBM, inclusiv a emblematicului brand ThinkPad. Această mişcare a permis transformarea Lenovo într-un competitor global, îmbinând expertiza de business a IBM cu capacitatea de producţie şi excelenţa operaţională ale Lenovo. În 2013, Lenovo a devenit cel mai mare producător de PC-uri la nivel mondial, o poziţie pe care o deţine şi în prezent. Expansiunea a continuat în 2014 cu achiziţia Motorola Mobility, compania consolidându-şi prezenţa pe piaţa smartphone-urilor, şi cu cea a diviziei de servere x86 a IBM, extinzându-se şi mai mult în domeniul soluţiilor de centre de date pentru companii.
În România, călătoria Lenovo a început în 2005, cu o echipă mică de cinci angajaţi cu atribuţii în vânzări şi marketing. Până în 2024, compania a dezvoltat propriul centru de date în Bucureşti, care a devenit unul dintre principalele centre de cercetare şi dezvoltare ale Lenovo la nivel global. În prezent, are o echipă de peste 300 de profesionişti cu competenţe avansate, inclusiv ingineri de top şi echipe specializate de suport tehnic, care contribuie la dezvoltarea de inovaţii şi la progresul tehnologic.
Inovaţie continuă
În ultimii ani, Lenovo s-a transformat dintr-un producător de PC-uri într-un furnizor de soluţii, servicii şi tehnologii de vârf cu inteligenţă artificială. În 2024, Lenovo a devenit primul brand de renume care a lansat PC-uri cu capacitate de procesare locală pentru soluţii AI, deschizând un nou capitol în domeniul sistemelor de calcul inteligente. În cadrul Mobile World Congress 2025, Lenovo a prezentat inovaţii în domeniul inteligenţei artificiale hibride prin intermediul dispozitivelor şi soluţiilor integrate care permit creatorilor, profesioniştilor şi companiilor să îşi valorifice întregul potenţial. Cele mai importante lansări Lenovo de la MWC includ: ThinkPad T14s 2-in-1, ThinkBook 16p Gen 6 şi Yoga Pro 9i Aura Edition, alături de concepte interesante precum ThinkBook „Flip” şi Yoga Solar PC, alimentat cu energie solară. De la un mic start-up la o putere tehnologică globală, povestea Lenovo este una a acţiunilor îndrăzneţe, a achiziţiilor strategice şi a inovării continue, dovedind că adaptabilitatea este cheia succesului pe termen lung.
Investiţiile continue ale Lenovo în inovaţii capabile să producă schimbări la nivel mondial contribuie la construirea unui viitor mai echitabil, de încredere şi mai inteligent pentru toată lumea. Lenovo deţine cu mândrie titlul de Champion ClimateĂ™ acordat de EPEAT, una dintre cele mai importante etichete ecologice globale pentru produsele electronice şi de tehnologie. Mai mult de 400 de produse Lenovo au fost certificate ClimateĂ, ceea ce demonstrează că au fost produse cu grijă, ţinând cont de schimbările climatice.
Lenovo a făcut parte din primul grup de companii care au primit validarea „Net-zero” din partea Science Based Targets Initiative, devenind astfel primul producător de PC-uri şi smartphone-uri cu obiective certificate de standardul „Net-zero”. Portofoliul Lenovo de echipamente pentru infrastructură de centre de date permite scăderea consumului de energie, reducerea amprentei de carbon şi a costurilor operaţionale, sporind în acelaşi timp eficienţa, fără compromisuri privind performanţa.
Cu o viziune ambiţioasă de a oferi „Smarter Technology for All”, Lenovo oferă mult mai mult decât dispozitive. Compania este un lider în domeniul noilor tehnologii precum client, edge, cloud, infrastructură hiperconvergentă şi AI, dezvoltând soluţii inteligente care ajută oamenii să-şi îmbunătăţească stilul de viaţă, să lucreze mai eficient şi să se dezvolte constant, contribuind în acelaşi timp la o schimbare reală a lumii.
