Info

Gemma Webb, CEO RetuRO: „Comercianţii joacă un rol esenţial în succesul Sistemului de Garanţie-Returnare”

20 sep 2024 197 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

Gemma Webb, CEO şi Preşedinte al Directoratului RetuRO SGR, a vorbit, într-un interviu acordat Ziarului Financiar, despre sprijinul oferit micilor comercianţi în adoptarea Sistemului de Garanţie-Returnare, dar şi despre provocările pe care aceştia le întâmpină, îndeosebi în zonele rurale. RetuRO îşi propune să accelereze adoptarea SGR de către comercianţi printr-o abordare flexibilă şi soluţii adaptate nevoilor lor specifice.

Câţi comercianţi sunt înregistraţi în prezent în sistem? Cum a decurs procesul de înscriere până acum?

Până în prezent, 75.000 de comercianţi s-au înscris pe platforma SGR, iar jumătate dintre ei au semnat deja contractul cu RetuRO, ceea ce înseamnă că pot colecta ambalaje SGR.

Implicarea şi participarea în continuare a tuturor părţilor interesate, inclusiv a comercianţilor, sunt esenţiale pentru succesul acestui program, o iniţiativă unică prin complexitate şi amploare. Sistemul de Garanţie-Returnare din România este cel mai mare sistem complet integrat din lume şi al doilea ca mărime, după cel din Germania.

Comercianţii joacă un rol esenţial în implementarea cu succes a sistemului, acţionând ca o verigă între public, producători şi RetuRO, fiind un canal important de colectare a feedback-ului. Ei contribuie, de asemenea, la optimizarea programului. Pe măsură ce tot mai mulţi comercianţi se alătură, eficienţa sistemului creşte. Acest lucru înseamnă că vom avea tot mai multe puncte de colectare pentru consumatori, fie că sunt manuale sau automate, ceea ce va face experienţa de returnare a ambalajelor mai uşoară şi mai rapidă, reducând presiunea pe punctele de colectare deja existente.

Mulţi comercianţi au înţeles deja importanţa rolului lor în sistem, s-au implicat şi participă astăzi activ. Cu toate acestea, ştim că există încă reticenţă, îndeosebi în rândul micilor comercianţi şi a celor din mediul rural, în ceea ce priveşte adoptarea sistemului.

Cum sprijină RetuRO comercianţii în adoptarea SGR?

Încă de la început, ne-am concentrat pe sprjinul acordat comercianţilor, să le facilităm aderarea la noul sistem. În acest sens, am lansat mai multe iniţiative concrete.

Am dezvoltat un ghid complet de înregistrare pentru comercianţi, disponibil online pe platforma RetuRO. De asemenea, am organizat webinarii pentru a prezenta informaţiile detaliate despre implementarea sistemului. Aceste resurse pot fi accesate în continuare online, atât pe platforma noastră, cât şi pe canalele de social media.

În plus, pentru a oferi  sprijin retailerilor direct în magazine, am desfăşurat o campanie amplă door-to-door, în cadrul căreia am vizitat peste 20.000 de comercianţi. Scopul principal al campaniei a fost să ajutăm comercianţii să depăşească barierele pe care le-ar putea întâmpina în procesul de înregistrare, semnarea contractului cu RetuRO şi plasarea comenzilor de ridicare a ambalajelor colectate de la conumatori.

De asemenea, am organizat şi o serie de conferinţe regionale dedicate comercianţilor, care ne-au oferit oportunitatea de a obţine feedback direct şi de a oferi asistenţă la faţa locului participanţilor, pentru a integra cât mai simplu sistemul în activitatea lor.

Eforturile noastre vor continua în această direcţie. Analizăm toate obstacolele care ar putea împiedica micii comercianţi să adopte SGR şi lucrăm permanent pentru a îmbunătăţi funcţionarea sistemului. În prezent, ne concentrăm pe identificarea de soluţii care să simplifice procesul de returnare pentru consumatori şi să asigure un flux de lucru eficient pentru comercianţi.

Iar rezultatele acestor acţiuni sunt deja vizibile. Săptămânal, sute de locaţii noi, inclusiv în zonele rurale, încep să colecteze ambalaje SGR.

Ce mesaj aveţi pentru micii comercianţi care încă ezită să se alăture sistemului, poate din cauza percepţiei că implementarea este dificilă?

Îi îndemn pe toţi comercianţii, mari şi mici, să se înscrie în sistem şi să organizeze puncte de colectare.

Adoptarea Sistemului de Garanţie-Returnare este o obligaţie legală pentru toţi comercianţii care vând produse de băuturi incluse în SGR, conform OG 1074/2021. Însă, mai presus de toate, cred că important este ca toţi cei implicaţi să înţeleagă că rolul fiecăruia este decisiv în succesul acestei iniţiative.

Orice schimbare poate părea dificilă la început, pentru că oamenii au o tendinţă naturală, firească de a opune rezistenţă la nou. Cu toate acestea, îi încurajăm pe toţi comercianţii să privească dincolo de provocările iniţiale. Aderarea la SGR înseamnă asumarea unui rol activ în protejarea mediului şi contribuţia la un bine comun.

RetuRO le este un partener de încredere în această călătorie, oferindu-le tot sprijinul necesar. Împreună, putem face România un loc mai verde şi mai curat.