Info

În 2025, 45% dintre companii au crescut valoarea beneficiilor acordate angajaţilor, conform studiului Up România şi Reveal Marketing Research. Cardurile cadou devin soluţia preferată într-un climat economic instabil

17 dec 2025 73 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

Într-un context economic marcat de incertitudine, companiile din România continuă să investească în angajaţi. Potrivit studiului realizat de Up România şi Reveal Marketing Research, 45% dintre companii au crescut valoarea beneficiilor de sărbători în 2025, comparativ cu anul precedent. Cele mai frecvente majorări sunt în intervalul 10-20%, un semnal clar al presiunilor financiare, dar şi al efortului constant de a menţine moralul echipelor ridicat.

Cardul cadou: soluţia preferată în 2025

Pe fondul unei atenţii crescute la eficienţa bugetelor, companiile se orientează tot mai des spre beneficii flexibile, predictibile şi uşor de administrat. Studiul arată că primele în bani rămân lider (49%), însă cardurile cadou câştigă teren (38%), devenind un standard tot mai utilizat în recompensarea angajaţilor. Popularitatea lor este susţinută de beneficii clare, precum flexibilitatea şi costurile optimizabile şi de avantajele percepute de angajaţi: reduceri suplimentare (52%), perioadă extinsă de utilizare (48%) şi o reţea variată de parteneri (35%).

Beneficiile de sărbători: un pilon important pentru cultura organizaţională

Studiul arată că 81% dintre companii oferă beneficii de sărbători în 2025, folosindu-le ca pe un instrument de consolidare a relaţiei cu angajaţii. Principalele obiective urmărite sunt creşterea sentimentului de apreciere (63%), întărirea loialităţii faţă de companie (50%) şi stimularea motivaţiei (47%). Impactul este vizibil imediat: companiile observă creşterea motivaţiei (51%), a implicării (44%) şi îmbunătăţirea wellbeingului echipei (35%) după acordarea beneficiilor.

Bugete flexibile şi soluţii inteligente pentru 2026

Pentru anul viitor, organizaţiile iau în calcul o adaptare şi mai mare a beneficiilor: 79% consideră oportun un buget flexibil pentru sărbătorile din 2026. Cele mai frecvente bugete estimate se situează între 300-400 lei (31%) şi 401-500 lei (27%), semn că predictibilitatea şi scalabilitatea rămân priorităţi.

„Rezultatele studiului confirmă ceea ce vedem zi de zi în colaborarea cu partenerii noştri: companiile îşi doresc să rămână aproape de angajaţi, chiar şi atunci când bugetele sunt sub presiune. Cardul cadou a devenit un mod simplu şi eficient de a spune «mulţumesc», oferind fiecărui angajat libertatea de a alege ce îi aduce cea mai mare bucurie. Iar această libertate se reflectă direct în motivaţia şi energia echipelor.”, declară Ionuţ Cătălin CONDRUZ, Chief Strategy & Operations Director, Up România.

„Companiile caută echilibrul între controlul costurilor şi nevoia de a menţine un nivel ridicat de motivare în echipă. Tocmai această orientare spre flexibilitate şi eficienţă transformă cardul cadou într-un standard al pieţei şi arată că investiţia în oameni rămâne una dintre cele mai sigure strategii în perioade de incertitudine. Rezultatele studiului arată foarte clar că ne aflăm într-un moment de tranziţie către beneficii mai inteligente şi mai adaptate.”, declară Marius Luican, General Manager, Reveal Marketing Research.

Despre studiu

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 493 de respondenţi B2B (manageri HR, directori generali, middle management şi antreprenori), cu vârste între 25-65 de ani, din mediul urban şi rural.

***

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piaţă reprezintă baza deciziilor corecte şi a poziţionării brandurilor. Soluţiile calitative şi cantitative ajută de 17 ani companii din România şi alte ţări din Europa.

Reveal Market Resources, studiul nr. 204: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicităţii, cu scopul de a susţine piaţa de marketing şi comunicare din România.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 13-19.09.2025 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, angajati (full time,  part time sau freelancing) utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eşantionului a fost de 803 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3.5% la un nivel de încredere de 95%.

Despre Grupul UpCoop

Grupul UpCoop este un grup internaţional şi solid. Prezent în peste 25 de ţări, Grupul UpCoop îşi adaptează expertiza la specificul local. Zi de zi este alături de 23 de milioane de persoane din întreaga lume, prin zeci de mărci de produse şi servicii.  

www.up.coop  

Despre Up România

Up România face parte din Grupul UpCoop, deserveşte peste 25.000 de clienţi şi peste 1.3 milioane de beneficiari pe Up Dejun, Up Cadou, Up Vacanţă, Up Cultură. La aceştia se adaugă peste 1.2 milioane de beneficiari pe Up Social din 150 de proiecte sociale naţionale şi locale care au fost realizate în ultimii 6 ani.  Cu o prezenţă de peste 22 de ani în România, compania oferă diverse instrumente de motivare şi soluţii financiare avantajoase pentru performanţa businessului companiilor, printre care se numără produse şi servicii pentru salariaţi, platforma de beneficii flexibile Up MultiBeneficii, servicii dedicate comercianţilor, precum şi soluţii personalizate pentru modernizarea sectorului de acţiune socială. 

Up MultiBeneficii este soluţia Up România dedicată companiilor, ce oferă gestionarea eficientă a beneficiilor extrasalariale puse la dispoziţia angajaţilor. Platforma Up MultiBeneficii prezintă un pachet atractiv de beneficii şi oferte speciale ce pot fi alese chiar de către angajat în funcţie de nevoile sale, generând un avantaj competitiv pe piaţă pentru angajator, iar pentru angajat, autonomie şi flexibilitate.   

Aplicaţia Up Mobil+ este un ecosistem digital pentru gestionarea beneficiilor extrasalariale şi acces la oferte exclusive, produse şi servicii de top, totul într-un singur loc. Cu peste 1 milion de utilizatori, Up Mobil+  se adresează atât celor care beneficiază de produsele Up România, cât şi publicului larg, care poate astfel să se bucure de avantaje speciale.  

Prin intermediul campaniei „Redefinim Munca”, Up România îşi propune să schimbe perspectiva asupra muncii, aducând schimbări semnificative în abordarea acesteia. 

Up România este certificată Great Place To Work, pentru al patrulea an consecutiv, în 2025. 

Mai multe detalii pe www.upromania.ro. 

Aplicaţia Up Mobil+ poate fi descărcată de pe App Store, Google Play sau Huawei AppGallery.