"Mă aşteptam la mai multă operativitate din partea Ministerului Transporturilor şi a premierului în ceea ce priveşte activitatea de taxi la aeroportul Henri Coandă (Otopeni). Până acum nu s-a găsit nicio soluţie, nu s-a făcut nimic în vederea amenajării unui loc special pentru taxiurile cu tarif normal (1,39 lei pe kilometru - n.red.) chemate de pasageri la comandă", spune Viorel Radu, preşedintele Asociaţiei pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi, care a cerut amenajarea unui spaţiu în perimetrul aeroportului pentru taxiurile la comandă.
În continuare însă, la ieşirea din zona sosiri pasagerii pot găsi doar taxiuri cu tarif de 3,5 lei pe kilometru, dat fiind că cei cu tarif normal preferă să efectueze curse de la aeroport doar la comandă.
Pasagerii care aterizează pe aeroportul din Otopeni trebuie să meargă câţiva zeci de metri cu bagajele în plină stradă pentru a lua taxiul chemat la comandă. În stradă însă staţionarea este interzisă.
Aeroportul din Otopeni, cea mai importantă poartă de intrare în ţară, este folosit anual de 5 milioane de pasageri. Se va implica şi Consiliul Concurenţei (CC) în situaţia taxiurilor de la Otopeni? Ieri CC nu a transmis niciun răspuns oficial solicitării ZF, însă, potrivit datelor de pe site-ul instituţiei, în aprilie anul acesta CC a demarat o investigaţie pe piaţa transportului de persoane în regim de taxi în Bucureşti şi Ilfov.
Aeroportul: Activitatea de taxi se desfăşoară în conformitate cu legea taximetriei
"Activitatea de transport în regim de taxi la şi de la aeroportul Henri Coandă se desfăşoară în conformitate cu prevederile secţiunii 2π "Executarea transportului persoanelor în regim de taxi la şi de la aeroporturi din cadrul Legii nr. 38/2003 (legea taximetriei - n. red.)", au transmis oficialii Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care administrează aeroportul Henri Coandă.
La solicitarea ZF cu privire la ce soluţii a găsit compania în vederea rezolvării problemei pasagerilor care trebuie să aştepte în stradă taxiul la comandă, oficialii aeroportului, prin serviciul de comunicare, au transmis: "Precizăm faptul că legea nu reglementează activităţile de preluare a clienţilor de la aeroport pe bază de contract, voucher, comandă pentru transportatorii autorizaţi din Municipiul Bucureşti sau Judeţul Ilfov".
Serviciul de comunicare al CNAB a mai transmis că în baza unor hotărâri din 2006 şi 2009 ale consiliilor de administraţie au fost dispuse măsurile necesare şi procedurale pentru blocarea, tractarea, depozitarea tuturor autoturismelor parcate neregulamentar şi autoturismelor cu inscripţii şi dotări taxi sau destinate transportului de persoane în regim de taxi sau privat, depistate în parcările publice aferente terminalelor de pasageri.
Excepţie fac doar acele autoturisme taxi care deţin autorizaţii emise de alte autorităţi decât cele din Municipiul Bucureşti şi Judeţul Ilfov, care aşteaptă preluarea clienţilor pe bază de contract sau pe bază de comandă realizată prin dispecerat taxi, CNAB punând la dispoziţia acestora, cu plata taxelor legale, o zonă amenajată din parcarea terminalului Plecări, potrivit CNAB.