Style

Recomandari de shopping- Editor's Picks

04 apr 2013 507 afişări de Radu Racu, Cristina Roşca, Ioana Mitu
Din aceeaşi categorie

EDITOR'S PICKS FOR HIM

„Nu poţi să repeţi trecutul? Cum aşa? Bineînţeles că poţi!“. Retorica naivă a lui Jay Gatsby, Marele Gatsby, este tiparul după care se ghidează recomandările „musthave-urilor“ masculine din acest sezon care - coincidenţă sau nu - debutează cu o nouă ecranizare a celebrului roman al lui F. Scott Fitzgerald.

Vero Napoletano

Două dintre cele mai importante accesorii vestimentare din garderoba unui dandy - pantofii şi sacoul - îşi iau inspiraţia din cele mai tumultuoase şi cele mai frumoase perioade ale secolului 20. Privit de jos în sus, în sensul în care sunteţi scanaţi chiar de la intrarea în birou sau cafenea, pantofii  Brogues definesc cel mai bine sezonul şi aduc cu sine câteva poveşti interesante- despre barurile de jazz ale anilor ’20 şi dezmăţul anilor ‘30 (de exemplu, pentru că adulterul era pe atunci greu de dovedit la proces, cei care voiau să scape de neveste îşi anunţau actul infidel lăsând la uşa bordelurilor perechea de Brogues).

 În privinţa sacoului, trendul acestui sezon vine de la o breaslă de croitori napoletani care s-au încăpăţânat decenii de-a rândul să traseze aceleaşi linii confortabile după care se dau în vânt acum chiar şi britanicii. Modelul napoletan este confortabil, nestructurat şi merge atât la pantaloni mai eleganţi, dar  şi la blugi. Jet-setterii pot cumpăra  un astfel de sacou chiar de la atelierele cu tradiţie din Napoli, dar şi în Londra la primul magazin Rubinacci deschis recent în oraş. În Bucureşti un astfel sacou, realizat  pe măsură, poate fi comandat la Royal Men Boutique, Sarto Made to Measure, Tudor Tailor sau Casa Frumoasă.

The Bag

Brazilianul Nivaldo de Lima este unul dintre artizanii luxului simplu şi fără vârstă  şi realizează de peste 40 de ani,  accesorii din piele în ediţie limitată, croite exclusive manual. De Lima îşi caută inspiraţia în piesele vintage pe care le găseşte în apropierea atelierului său din Mallorca, dar şi din călătorii, după cum afirmă artizanul într-un interviu pentru DA Premium. Printre accesoriile sale care sfidează trendurile sezoniere se găsesc genţi pentru bărbaţi şi femei, portofele şi alte accesorii care devin mai valoroase odată ce capătă patina timpului. Modelul Toronto poate fi alegerea primăverii - o geantă din piele maturată de bizon, cu căptuşeală de verde deschis, la 345 de euro. Comenzile se fac pe site-ul artistului, iar livrările se fac şi în România.

Despre statut

Ceasul a fost dintotdeauna un simbol de statut, mai ales dacă modelul purtat este şi unul dintre cele mai exclusiviste de pe piaţă la ora actuală. Modelul Grand Complication lansat de A. Lange & Söhne anul acesta la SIHH este o adevărată capodoperă de artă în ceea ce priveşte inovaţia în lumea orologeră. Ceasul dispune de funcţii dintre cele mai avansate printre care alarmă cu bătăi înalte şi joase, minute repeater, cronograf split-seconds şi calendar perpetuu cu fazele Lu­nii.

A. Lange & Söhne Grand Complication va fi produs  numai în 6 exemplare şi va avea  un preţ estimat de aproape 2 milioane de euro.

Buckle up

Şi pentru că am vorbit de blugi, regula spune că pantalonii nu se poartă niciodată fără curea. Steilmann are câteva modele clasice „with a twist“: curele simple din piele maro sau cu mici detalii precum trei cusături chic aproape de vârf,  şi în culori diverse, de la albastru închis până la verde şi roşcat. Liniile simple le fac potrivite şi pentru pantaloni de costum, iar culorile tari le scot din anonimat.

Wild thing

La capitolul pantaloni care nu se demodează niciodată şi merg aproape la orice eveniment, un „must have“ rămâne o pereche (de preferat mai multe) de blugi, eventual din gama Essentials de la Diesel.

Blugii Essentials par deja purtaţi, datorită tratamentelor speciale, dar asta (pentru cunoscători) e un lucru bun pentru că patina oferă personalitate. Nu degeaba fondatorul brandului Diesel, Renzo Rosso, a găsit în garderoba sa loc pentru peste 100 de modele de blugi în toate culorile şi formele.

On the road

În mod normal, la categoria „jucării“ pentru bărbaţi recomadarea firească anul acesta ar fi orice gadget care include tehnologia NFC, dar primăvara e perioada în care e cel mai bine să staţi departe de spaţii închise.

Alegerea firească în această direcţie vine de la bicicletele Zamboo, produse de Nicki Boyd, Richard Chapman şi Stuart Block, trei ciclişti amatori britanici pasionaţi de călătoriile în Africa.

Bicicletele Zamboo sunt construite din bambus, un material mai bun decât carbonul în termeni de absorbţie a şocurilor, conform producătorilor, şi sunt disponibile în două variante, Sasa şi Bambusa, de 1.400 şi 2.200 de euro, şi poti fi cumpărate de pe zamboobikes.com.

 

EDITOR'S PICK FOR HER

De la pălării la pantofi, ceasuri şi genţi fără vârstă, am patinat printre tendinţele de sezon şi am extras doar acele piese „must-have“, care vor rămâne şi pe viitor „a stylish classic“.

Murmurul permis

„De ce doar lenjeria intimă să complimenteze actul erotic şi nu ţinutele de zi cu zi?“ Este întrebarea pe care şi-a pus-o designerul Andreea Bădală când a lansat brandul de haine cu accente fetish, Murmur. Răspunsul afirmativ a venit repede prin succesul pe care l-a avut până acum lansând prima colecţie de pe piaţă care îmbină admirabil stilul, erotismul şi avangarda.

Sezonul acesta alături de colecţia primăvară vară 2013,  Murmur HELLCATS,  designerul a lansat şi colecţia Murmur Take Away, care se bazează pe produse accesibile, uşor de purtat, din materiale comode. Elementele de lenjerie şi perforaţiile, devenite elemente definitorii ale brandului, sunt reinterpretate pentru Murmur Take Away în piese de zi.

Prima colecţie Take Away are ca punct de inspiraţie inocenţa uniformelor şcolare de la 1900, transformate în piese fetish de street wear.

O piesă din noua colecţie sau chiar de anul trecut ar trebui să fie în garderoba oricărei femei care vrea să experimenteze cu un nou design şi poate o altă latură a propriei personalităţi.

Jos pălăria

E doar o coincidenţă că pălările şi mai ales bentiţele revin în trend pentru acest sezon, orice doamnă ar trebui să aibă în garderobă o pălărie pentru zile… cu soare sau pentru un eveniment cu pretenţii. Dacă Philipe Treacy nu e la îndemână, puteţi găsi ceva chic  şi în Bucureşti,  în colecţiile Kristinei Dragomir sau mai nou, ale Gabrielei Dumitran, care tocmai a lansat seria de pălării şi bentiţe „Nostalgia“.

De la sărutul cu ruj roşu-Marilyn pe un şervetel din mai 1962,  la semnătura feminină încărcată de emoţia celor 115 minute din filmul lui Vincente Minnelli, „Gigi“, la ritmurile din musicalul CATS, până la energia florală din refrenul roz-parizian, „La Vie en Rose“, toate piesele din colectia „Nostalgia“ alcătuiesc o lume-spectacol pentru 2013.

Materialele sunt la fel de pariziene: mătase franţuzească, dantelă de Calais, fetru din iepure, broderii manuale pe mătase, cristale Swarovski şi altele, procurate de la „cei mai buni producători artizani din lume“.

La vie en rose

În fiecare an Hermés lansează modele de ceasuri în ton cu sezonul. De data aceasta inspiraţia pentru nuanţele de primăvară a fost „Lipstick Pink“, rozul care nu va ieşi niciodată din tendinţe pentru simplul fapt că, purtat fără excese, e feminin.

Carcasa noului model rămâne cea desenată în 1978 de  Henri d’Origny şi care păs­trează detalii de design inspirate din lumea echitaţiei.

Cadranul este disponibil în două versiuni, cu diametru  28 şi 32 de mm, iar ambele mo­dele au mecanism automatic şi un afişaj pentru dată în dreptul orei 3.

Cureaua roz este cusută în aceeaşi tehnică folosită pentru realizarea şeilor de cal, în workshopul Hermés, deschis în 2006 şi specializat pe curele artizanale.

Pe tocuri fiţi gata

Zilele tocurilor cui au apus şi designerii care încă pariază pe înălţime au reinventat forma, culoarea şi materialul. Givenchy a folosit accente de lemn şi metal pentru tocurile groase, înclinate spre interior.

Dries van Noten a creat tocul-bilă, în nuanţe puternice de auriu. Iar la polul opus, Balenciaga a tăiat tocurile drept, le-a golit de conţinut şi le-a scos în afara pantofului cu câţiva centimetri, pentru a le da mai multă importanţă.

Dacă totuşi noile forme arhitecturale par prea extravagante pentru o fire pragmatică,  o  pereche de sandale albastre cu toc (sau fără) de la Louis Vuitton sau o pereche de „high heels“ de la Christian Lou­boutin (proaspăt aduşi în concept store-ul The Place din Bucureşti) sunt achiziţii fără vârstă, care nu trebuie să lipsească din garderoba niciunei doamne. Puterea unei perechi de pantofi cu stil nu trebuie subestimată.

Nu degeaba scriitoarea americană Danielle Steel deţine 6.000 de perechi de pantofi semnaţi de Christian Louboutin,  Imelda Mar­cos, politician filipinez şi fosta primă doamnă a statului asiatic deţinea 2.700, iar cofondatoarea Jimmy Choo, Tamara Mellon, şi-a amenajat o adevărată expoziţie de pantofi aşezând cele peste 1.000 de perechi pe înălţimi, forme şi culori.

Pour L

Simplitatea chic, cea atribuită de obicei pariziencelor şi tradusă în acel „je ne sais quoi“, este un etalon pentru stil, invocat des de creatori de modă, artişti şi admiratori de frumos, în general.

Nu e de mirare că brandul Lancel a dedicat întocmai pariziencelor noua sa colecţie de genţi denumită L. Colecţia L (de la franţuzescul „Elles“) este dedicată femeilor care care nu fac aproape nimic pentru a fi fermecătoare, dar în acelaşi timp, prin naturaleţea lor chic, atrag ca un magnet.

Modelul L îşi găseşte inspiraţia într-o geantă din arhivele Lancel din anii ’70, o perioadă reprezentată de altfel prin simplitate şi linii curate. Spiritul neoclasic al modelului de atunci este astăzi reinterpretat de Lancel într-o variantă mai încăpătoare, dar la fel de „curată“ în linii, care nu cere accesorizare cu bijuterii sau alte fantezii decorative.

Genţile L evocă figuri pariziene precum actriţa Anouk Aimée din filmul lui Claude Lelouch, din 1966, „A Man and a Woman“, sau stilul fără vârstă al lui Jackie Kennedy.  Jaqueline Bisset şi Charlotte Rampling sunt şi ele printre femeile cărora li se adresează noua colecţie de sezon de la Lancel.

Geanta L este realizată din cea mai fină piele de viţel şi ascunde în interior un buzunar mobil, un detaliu care face parte din ADN-ul companiei. Acest amănunt, la fel ca şi cusăturile discrete,  rămân un secret păstrat doar pentru cea care poartă o geantă L. 

Cele mai exclusiviste variante ale genţii L sunt realizate din piele de struţ, şarpe de apă şi ţipar şi se regăsesc în mare parte în magazinul Lancel din Bucureşti.

Bohemian Rapsody

Puţine lucruri sunt mai plăcute decât o ţinută stil safari din materiale uşoare şi croieli lejere într-o zi călduroasă de vară. Oricare ar fi stilul unei fashionista, garderoba de sezon nu trebuie să ducă lipsă de puţină „legerete“, cum se regăseşte sezonul acesta, şi de altfel în ADN-ul brandului, la Stefanel.

Pentru colecţia primăvară-vară 2013, Stefanel a creat, printre altele, ţinute pentru nomadele urbane, în linie cu tendinţele globale, dar care păstrează în acelaşi timp o croială simplă şi atemporală. Noua colecţie combină o serie de tricotaje simple cu o gamă de piese mai sofisticate, cu finisaje speciale şi detalii aparte. Tendinţele sport,  safari, tribal, dar romantice şi feminine se întrepătrund pentru un look contemporan şi urban, iar materialele şi firele folosite pentru haine sunt naturale - de la pânze, mătase, bumbac şi reintepretarea macrame-ului aplicat pe tul mixat cu pânză de in.

Nu mai rămâne decât să vină căldura.