Gastronomie

Cum a reuşit o antreprenoare să pornească de la zero în domeniul cofetăriei şi să ajungă astăzi la 150 de comenzi lunare şi la un atelier propriu? "Ţinta ar fi mai multe cofetării şi, de ce nu, francizarea mărcii"

30 dec 2022 614 afişări
Din aceeaşi categorie

Articol cu conţinut publicitar.
 

În urmă cu cinci ani, Roxana Tănase pornea pe drumul antreprenoriatului, creând Mousserie, un atelier de torturi, prăjituri şi macarons care a ajuns astăzi la cinci salariaţi şi peste 150 de comenzi lunare. Dat fiind că momentan operează un atelier de 100 mp care funcţionează pe baza comenzilor primite, fondatoarea spune că îşi doreşte ca următorul pas să fie o cofetărie propriu-zisă. Iar pe termen lung, ţinta ar fi mai multe puncte de desfacere şi, de ce nu, posibilitatea francizării mărcii Mousserie.

„Întotdeauna m-a pasionat arta cofetăriei şi mi-a plăcut să experimentez cât mai mult în acest domeniu, să testez reţete şi produse în propria bucătărie, delicii pe care le-am servit cu mare bucurie prietenilor“, îşi aminteşte Roxana Tănase începuturile.

De aici până la a-şi înfiinţa oficial o afacere în domeniu a fost doar un pas. Şi unul mic. Dincolo de investiţia emoţională în proiect, antreprenoarea a pornit la drum cu 60.000 de euro fonduri proprii şi 42.000 de euro fonduri nerambursabile prin Programul Start Up Nation 2017.

„Pe viitor, investiţiile sunt îndreptate către angajaţii mei. Îmi doresc să participe la cât mai multe cursuri de la noi din ţară şi din străinătate, să înveţe tehnici noi, să afle ultimele tendinţe în domeniul în care activăm.“

Pregătirea ei în acest domeniu a început prin urmarea cursului de formare a şcolii Stephane Glacier Bucureşti. A continuat cu o perioadă de practică de trei luni, în cadrul unuia dintre cele mai bune laboratoare de cofetărie din Bucureşti.

„Pentru că am simţit că îmi doresc să aprofundez mai mult şi să aflu cât mai multe informaţii despre cofetărie, am participat la cursurile de perfecţionare ale şcolii LENÔTRE Paris. Interesul meu nu s-a oprit aici, motiv pentru care majoritatea cursurilor care au loc în Bucureşti, cu chefi renumiţi la nivel internaţional, au reprezentat un punct de interes pentru mine, la care am participat.“

Spune că arta frumosului a făcut mereu parte din viaţa sa. Înainte de a profesa în domeniul cofetăriei, cariera Roxanei a fost una în modeling. Încă de la 14-15 ani a participat la prezentări de modă şi shootinguri, atât în ţară, cât şi în străinătate (Italia, Danemarca, Turcia, Franţa, Japonia). Acum, activează într-un alt segment al artei, gastronomia, mai exact cofetăria.

„Să discut despre evoluţia pieţei locale este unul dintre subiectele mele preferate! Îmi place să văd cum, odată cu evoluţia cofetăriei, se modifică şi preferinţele oamenilor în ceea ce priveşte dulcele.“

De când a pornit la drum cu Mousserie, Roxana a observat cum oamenii caută noutatea în produse. Din curiozitate, inspiraţi de călătoriile în străinătate sau datorită reţelelor de socializare, clienţii doresc să încerce noi texturi, noi compoziţii, îşi doresc să fie surprinşi şi să deguste ceva unic.

„Probabil, iubirea pentru gogoşi şi/sau plăcinte va rămâne mereu în inimile noastre, pentru că acestea sunt deserturile cu care am copilărit şi crescut. Însă secretul este să ştim cum să aducem aceste amintiri în contemporan. Să ştim cum să facem deserturi noi, ca reinterpretări ale deserturilor pe care le doream şi apreciam atât de mult cu ani în urmă.“

Clientul atelierului Mousserie este o persoană care apreciază un desert bun, de calitate. În total, compania a avut peste 1.200 de clienţi de la deschidere, valoarea medie a unei comenzi fiind de 700-900 de lei.

„Experienţa avută cu clienţii de până acum ne-a dovedit că nu există limită de vârstă. Am avut clienţi chiar şi de 90 de ani! Dragostea pentru dulce nu are limită pentru noi şi cu bucurie spun că nu are limite nici pentru clienţii noştri.“

Mousserie colaborează cu clienţi atât persoane fizice, cât şi persoane juridice, companii din domeniul bancar, farmaceutic şi imobiliar, precum şi cu restaurante renumite din Bucureşti.

„Cele mai multe comenzi sunt primite pentru zile de naştere, însemnând torturi aniversare personalizate.“ Candy-bar-urile de nuntă sau botez sunt dorite aproape în aceeaşi măsură, la fel şi cele pentru evenimente corporate. „Perioadele posturilor sunt cele care ne afectează puţin vânzările, însă, în restul anului, clienţii noştri sunt dornici să fie încântaţi de deserturi premium.“

Torturile sunt vedetele Mousserie, fiind cele mai comandate. Compoziţiile lor sunt variate şi acoperă toate gusturile. Accente de ciocolată – torturi în care domină aroma intensă a ciocolatei -, Rafinat şi echilibrat – torturi care creează perfecţiunea în gust, alăturând ideal gustul ciocolatei cu savoarea fructelor - şi Delicat şi fresh – compoziţii unicat, guvernate de fructe exotice, tonka parfumată şi fistic iranian pur - sunt câteva exemple, în total fiind 12 compoziţii posibile.

„Privind dintr-o perspectivă optimistă, întâmpinăm zilnic provocări pentru care suntem profund recunoscători. Aceste provocări sunt dorinţele clienţilor referitoare la comenzile lor. Torturile personalizate reprezintă un test al imaginaţiei, pe care îl iubim în profunzime.“

Realizând exclusiv dulciuri artizanale, procesele de producţie şi creaţie sunt provocările pe care le întâmpină echipa Mousserie, spune Roxana.

„Într-o perspectivă mai pesimistă, cu siguranţă perioada pandemiei a fost una dintre cele mai dificile perioade întâmpinate. A fost prima situaţie de criză majoră cu care s-a confruntat afacerea şi chiar şi angajaţii. A fost totul nou pentru noi şi am fost nevoiţi să învăţăm să lucrăm conform unor restricţii impuse.“

Dar vorba melodiei, The Show must go on!, aşa că povestea merge mai departe.