Gastronomie

La Bistropolitan ajung clienţi din toate categoriile: de la „fashion victims“, foodies sau trecători grăbiţi până la oameni de afaceri ori expaţi. Adică tot ceea ce ar cuprinde clientela unui bistrou cosmopolit. Ca un bonus, localul este şi „pet friendly“. Care îi este povestea?

20 iun 2023 432 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

La brunch, ca în vacanţă – aşa şi-a dorit să se simtă Roxana Anghel, chiar şi atunci când brunch-ul nu este pe vreo insulă exotică, în vreo mare capitală a lumii sau în vreun orăşel idilic de pe alte meleaguri. O vacanţă culinară chiar aici, în Bucureşti, unde să strângă la un loc gusturi, impresii şi senzaţii din cele mai marcante călătorii pe care ea le-a trăit până acum. A pus totul laolaltă şi a ieşit Bistropolitan, un local cochet din zona Dorobanţilor (re)deschis de curând cu o nouă identitate.

„Am fost mereu dornică de noi aventuri şi, călătorind foarte mult, am încercat să transmit din expe­rienţele mele. Fiind fermecată de designul interior, am vrut să îmi aduc contribuţia la deschiderea unui bistrou veritabil bucureştean“, spune Roxana Anghel, cea care a administrează Bistropolitan, un proiect pe care l-a fondat împreună cu soţul ei.

Cei doi au, din 1998, un business în alimentaţie publică, producţie şi comercializare de preparate şi produse din carne. Din 2007 au început o afacere şi în HoReCa, deschizând un restaurant şi un salon de evenimente, după care s-au extins cu mai multe centre de evenimente. Restaurantul din Dorobanţilor le-a atras atenţia în 2020, în timpul pandemiei, spaţiul fiind închis de fostul proprietar şi având o istorie pe strada Locotenent Radu Beller la numărul 6, unde este amplasat astăzi Bistropolitan.

„Investiţia a fost substanţială, având în vedere că la renovarea spaţiului am folosit doar materiale de calitate“, spune Roxana Anghel.

Pentru acest proiect de amenajare au fost cooptaţi oameni din rândul prietenilor şi ai familiei, responsabil fiind Cătălin Enache (alias „Cătălin de la Berlin“), cunoscut mai degrabă din lumea modei, cu care au mai colaborat şi în alte proiecte imobiliare.

De partea tehnică s-a ocupat arhitecta Diana Nitreanu, cofondatoarea Laboratorului de Arhitectură. Amenajarea spaţiului a fost o provocare întrucât locul a suferit o schimbare totală din punctul de vedere al conceptului şi al designului. În final, a apărut un bistrou minimalist, contemporan, cu elemente de design care te duc cu gândul la terasele din Tulum şi Mykonos.

„Conceptul este de reinterpretare a propriilor vacanţe. Am creat o oază de linişte pentru oamenii cool şi cosmopoliţi ai oraşului, pentru cunoscători şi pentru curioşii care vor să descopere o aventură culinară.“

Numele a fost gândit în aceeaşi cheie cu spaţiul şi designul, fiind, practic, un joc de cuvinte între bistro, metropolă, urban şi cosmopolit. Numele sugerează o perspectivă fresh şi modernă a oraşului, spune Roxana Anghel.

Astfel, clienţii Bistropolitan pot fi de la „fashion victims“, foodies sau trecători grăbiţi până la oameni de afaceri ori expaţi. Adică tot ceea ce ar cuprinde clientela unui bistrou cosmopolit. Ca un bonus, localul este şi „pet friendly“, aşadar animalele de companie sunt bine-venite la mic dejun, prânz, cină sau orice gustare.

„Adevărata vedetă a bistroului este meniul semnat de chef Răzvan Buruiană, un artist culinar pasionat de bucătăria mediteraneană modernă. Inspirându-se din tradiţiile culinare bogate ale regiunii, chef Buruiană a creat un meniu pe cât de inventiv, pe atât de delicios“, spune Roxana Anghel.

Răzvan Buruiană este şi unul dintre fondatorii restaurantului MOM din centrul vechi, deschis în octombrie 2021. Backgroundul lui este în modă şi design, iar când şi-a început parcursul culinar, şi-a găsit propriul mod de a face lucrurile, cu o atitudine calmă şi o mare atenţie la detalii.

Fiecare fel din meniul de la Bistropolitan vine cu o denumire aparte. Preparatele-vedetă sunt „The G is silent“, adică o lasagna reinterpretată, şi „A french painting“, un aperitiv ieşit din tipare. Aperitivele Bistropolitan sunt, de altfel, şi o alternativă la micul dejun. „Going Hollywood“ – pain perdu, pancetta, roşie coaptă, maioneză kewpie, salată verde, „Umani“ – ciuperci sălbatice duxelles, ou, foitaj pufos, sos hollandaise, legume, sau „You Fancy Huh?“ – omletă franceză, parmezan, salsa de roşii şi brânză feta, avocado, castravete, legume, sunt doar câteva alternative.

Proprietarii Bistropolitan promit însă că merită încercate şi deserturile, însoţite şi ele de nume corespunzătoare – „Fairytales under the lemon trees“ – o prăjitură pufoasă, cu chutney de ananas şi busuioc, mascarpone, zabaglione infuzat cu prosecco, fistic, felii de lămâie caramelizate, busuioc proaspăt, „Bistropolitan’s PB and J“ – prăjitură cu ciocolată neagră, cremă anglaise de unt de arahide, reducţie de cireşe, dar şi o combinaţie într-o prezentare neobiş­nuită, tagliatelle din clătite cu caramel sărat.

„Ce este inedit este că în fiecare fel de mâncare veţi întâlni arome îndrăzneţe şi o prezentare care vă va determina să «wish for more» (vă doriţi mai mult – trad.).“

Echipa Bistropolitan este formată momentan din treisprezece persoane plus colaboratori. Cum localul este încă în faza de descoperire, Roxana Anghel spune că nu se aşteaptă la creşteri rapide în termeni de business, însă se gândeşte deja la o dezvoltare a conceptului începând cu anul viitor. În ce fel se va produce? Doar timpul va putea să răspundă.