Gadget

Gadgeturi de ultimă generaţie, camere secrete şi promisiuni de business. Pe scurt, o întâlnire între un executiv “de lux” şi şeful Samsung România

04 nov 2014 1287 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Ce se întâmplă dacă aduci împreună un executiv din domeniul luxului pasionat de gadgeturi încă dinainte ca ele să devină un must şi CEO-ul Samsung România, care şi-a petrecut ultimii 25 de ani din viaţă în cadrul imperiului care a revoluţionat tehnologia? Rezultatul este o întâlnire la Berlin, la cel mai mare târg de tehnologie şi comunicaţii din lume (IFA), întâlnire piperată cu camere secrete şi produse care încă nu au fost încă prezentate publicului larg şi condimentată cu planuri de colaborare între industria luxului şi cea IT.

IFA Berlin s-a terminat deja de aproape două luni însă lansările şi evenimentele care au revoluţionat lumea tehnologiei la început de septembrie încă mai au ecou în lumea de business şi în rândul celor pasionaţi.

Srdjan Kovacevic, antreprenorul care deţine mai multe magazine de lux printre care Max Mara şi Alsa Uomo, a participat la târgul de la Berlin la invitaţia Samsung şi este de părere că o incursiune în lumea tehnologiei nu este doar apanajul curioşilor şi al pasionaţilor ci şi al oamenilor de business care pot găsi aici noi instrumente pentru creşterea businessului.

În prima vineri din septembrie, cândva aproape de apusul soarelui, telefonul sună furios. Vocea de la capătul firului era orice mai puţin furioasă, mai degrabă entuziasmată. “Avem o propunere. Am vrea să îl aducem pe dl Kovacevic (Srdjan Kovacevic, antreprenorul care deţine mai multe magazine de lux printre care Max Mara şi Alsa Uomo, n.red.) la Berlin, să îi prezentăm aici, în direct, toate produsele noastre cele mai noi şi mai revoluţionare”. La telefon era unul dintre executivii Samsung România care răspundea unei invitaţii a După Afaceri Premium.

Să ne întoarcem puţin în timp (faţă de momentul zile de vineri), cu două zile în urmă mai exact, când revista După Afaceri le propunea lui Srdjan Kovacevic şi lui Joseph Kim, CEO Samsung România, să se întâlnească pentru a discuta despre legăturile strânse dintre lumea luxului şi cea a tehnologiei de vârf şi despre cele mai impresionante gadgeturi ale momentului văzute prin ochii a doi pasionaţi.

“Mâine (4 septembrie, n.red.) plecăm la Berlin la IFA, aşa că trebuie să amânăm întâlnirea până revenim”, a fost răspunsul iniţial al reprezentanţilor companiei sud-coreene.

Revenind la ziua de vineri – 5 septembrie -, lucrurile au luat o altă turnură, mai exact o invitaţie la cel mai important târg de tehnologie şi comunicaţii din lume pentru omul care a pus bazele luxului în România în urmă cu mai bine de două decenii şi care deţine astăzi magazinele Max Mara, Alsa Uomo, Marella şi Emporio Armani de pe Calea Victoriei din Capitală.

“Avem însă nevoie de un răspuns cât mai rapid pentru ca apoi să începem să căutăm bilete de avion”, au completat reprezentanţii Samsung. În perioada IFA găsirea de bilete cu destinaţia Berlin devine o adevărată aventură, aşa că răspunsul trebuia să vină în doar câteva minute. Cu cât timpul se scurgea, scădeau şi şansele unei întâlniri în capitala Germaniei care adunase laolaltă pentru câteva zile cei mai importanţi vânzători şi cumpărători de tehnologie.

Srdjan Kovacevic nu a stat mult pe gânduri înainte de a accepta invitaţia, pentru că, după cum spunea chiar el la întoarcere, “am fost mereu un pasionat de tehnologie şi am fost totodată şi un cumpărător avid de gadgeturi de ultimă generaţie.”

Mai mult, antreprenorul sârb venit în România la începutul anilor ’90 pentru a pune bazele industriei de lux este din fire foarte curios, motiv pentru care face eforturi de timp sau de altă natură dacă acestea îi sunt răsplătite de informaţii sau experienţe. “Călătoresc mult, cel puţin o dată pe săptămână, aşa că nu am stat pe gânduri dacă să merg sau nu la Berlin, mai ales că este o călătorie unde împac şi businessul şi plăcerile proprii, respectiv pasiunea pentru gadgeturi.”

La Berlin ajunsese o singură dată, acum aproape 20 de ani, însă oraşul s-a schimbat semnificativ de atunci, în bine. Este un mix între vechi şi nou, între Paris şi Hong Kong. “A adunat tot ce era mai bun de peste tot.”

Deşi a bătut lumea în lung şi-n lat, acum totuşi, nu mai călătoreşte la fel de mult ca în anii de boom când businessul mergea de la sine. Atunci îşi lua vacanţe de trei-patru săptămâni şi colinda lumea, cucerind cele mai îndepărtate ţări şi continente. Astăzi nu îşi permite să piardă contactul cu businessul care nu mai merge de la sine, aşa că vacanţele sunt mai scurte şi pe tărâmuri mai apropiate. Cu toate acestea, cele 50 de pagini din fiecare paşaport le umple în continuare cu ştampile într-un an “pentru că eu sunt din Serbia şi încă avem nevoie de viză la intrarea în cele mai multe ţări.”

Spre deosebire de începuturi când pleca să se deconecteze, fără laptop tabletă, doar cu un telefon pe care îl folosea la nevoie, astăzi antreprenorul nu îşi permite să lase businessul de-o parte. În acest  context, gadgeturile nu-i lipsesc din bagaj, aşa că o vizită la IFA Berlin, unde să ia pulsul noutăţilor şi să simtă mirosul tehnologiei era de neratat.

După ce problema biletelor a fost rezolvată, executivul se îmbarca a doua zi la prima oră într-o călătorie cu destinaţia Berlin, o călătorie care avea să îl poarte un an în viitor, când vor fi lansate pe piaţă produse Samsung care momentan sunt încă în producţie.

“Am intrat într-o cameră secretă, unde se intra doar pe bază de invitaţie şi unde erau prezentate produsele ce urmează a fi lansate pe piaţă. A fost impresionant”, îşi aminteşte omul de afaceri care precizează că a văzut nu doar gadgeturi de interes personal ci şi produse care ar putea ajuta dezvoltarea industriei luxului.

El povesteşte că în trecut vitrinele magazinelor puteau fi decorate doar cu manechine pe care trebuia să înghesui cele mai impresionante produse ca să îi atragi pe clienţi. Astăzi, vitrinele pot fi însă decorate şi cu postere luminate şi cu ecrane LCD pe care rulează cele mai noi reclame ale unui brand. “Am văzut ecrane transparente care pot fi folosite în cabina de probă şi care iniţial pot prezenta o reclamă pentru ca apoi să se transforme în oglinzi, sau invers. Cele mai noi tehnologii ne ajută să ajungem mai repede şi mai direct la client.”

După ce i-a prezentat lui Srdjan Kovacevic cele mai noi produse Samsung, Joseph Kim spune că dacă ar fi să îi recomande acestuia doar câteva “must-have-uri” ar opta pentru un smartphone performant, un accesoriu smart şi o tabletă. Acestea ar fi pentru omul Srdjan Kovacevic. Antreprenorului  Srdjan Kovacevic i-ar recomanda “soluţii digitale de signalistică, care le oferă utilizatorilor o experienţă de cumpărături mai plăcută”. Soluţiile de retail ale Samsung includ printre altele ecrane cu luminozitate puternică, de şase ori mai puternice decât un ecran obişnuit, potrivite vitrinelor, spre exemplu, deoarece le oferă trecătorilor vizibilitate bună chiar şi în plin soare.

„Avem şi soluţii video care pot fi folosite pentru promovarea produselor premium într-o manieră unică, şi produse cu ecrane tactile care îmbunătăţesc experienţa utilizatorilor în cabinele de probă, oferindu-le acces uşor la întreaga colecţie.” Posibilităţile de dezvoltare sunt practic nelimitate, şi pot porni de la livrarea în timp real de informaţii personalizate la realitate augmentată.

Pentru un necunoscător, aceste produse pot părea mai degrabă rupte dintr-un film SF. Pentru toţi ceilalţi însă, lee reprezintă un pas normal către viitorul care va fi guvernat de tehnologie. „În urmă cu circa două decenii moda era cu câţiva paşi înaintea tehnologiei. În ultimii 20 de ani jucătorii din industria High-tech au recuperat diferenţa, au revoluţionat lumea. Sunt impresionat de Samsung spre exemplu, pentru că a reuşit să creeze un adevărat imperiu”, spune Srdjan Kovacevic, care îşi aminteşte că acum 15 ani îşi cumpăra primul calculator Apple pentru că pe vremea aia nu era la modă. Uitându-se astăzi în piaţă recunoaşte că a fost impresionat de produsele Samsung, care sunt adaptate nevoilor sale de muncă, mai exact ecran mai mare şi funcţii nenumărate. „Eu nu vorbesc foarte mult la telefon, însă dau câteva sute de sms-uri şi emailuri pe zi, aşa ca am nevoie de un ecran mare.” Dintre produsele testate la IFA el aminteşte de Galaxy Note Edge, pe care l-a testat după ce a aşteptat 15 minute la coadă. „Şi nu vorbesc de o coadă formată doar de curioşi, ci de oameni cu adevărat interesaţi de produs.”

Joseph Kim spune că produsul Galaxy Note Edge este recomandat de designul revolutionar şi de ecranul unic de pe marginea dispozitivului, ecran care oferă acces rapid la aplicaţiile folosite frecvent, precum şi la funcţiile dispozitivului, printr-o simplă atingere, chiar şi atunci când husa acoperă dispozitivul. „Mai mult, utilizatorii pot primi notificări direct pe marginea ecranului chiar şi atunci când se uită la videoclipuri, fără a fi întrerupţi.”

Executivul sud-coreean lucrează pentru Samsung de circa 25 de ani, dar îşi aminteşte că primul contact cu brandul l-a avut chiar mai devreme. „Pe vremea aceea televizoarele color abia se lansau, erau o tehnologie nouă pe piaţă, exact cum sunt televizoarele UHD acum”, îşi aminteşte el. Este dovada că tehnologia s-a schimbat mult în ultimele trei decenii. Acum, executivul Samsung România vrea să îşi cumpere un Note 4 şi unul dintre accesoriile smart lansate la IFA.  Ziua lui începe de altfel cu un dispozitiv Samsung, dar nu cu un telefon sau o tableta – deşi le consideră esenţiale pentru viaţa de zi cu zi - aşa cum s-ar putea crede că se întâmplă într-o lume a vitezei şi a internetului. „Sunt o persoană activă, de obicei merg la jogging dimineaţa, înainte de a veni la birou. Aşa că nu-mi pot începe ziua fără dispozitivul meu cu un Gear 2, care mă ajută să ţin evidenţa distanţei parcurse şi să îmi măsor pulsul la începutul şi la sfârşitul cursei, în timp ce ascult muzică.”

Aşa cum Srdjan Kovacevic nu-şi poate imagina viaţa fără modă, Joseph Kim este de părere că o zi fără telefoane mobile (deştepte sau nu), fără tablete şi alte gadgeturi ar fi o zi cu mai puţină socializare, cu mai puţine interacţiuni. „În timpul unei astfel de zile, ar fi mai dificil să ne punem la curent cu noutăţile sau să fim în contact cu cei dragi”. Tehnologia face acum parte din vieţile noastre şi din noi,a daugă el. „ De fapt, nu tehnologia propriu-zisă, ci ceea ce putem face cu ajutorul ei. Din acest motiv, o zi fără tehnologie ar fi ca şi cum ne-ar lipsi ceva important.”

În acest context, executivul sud coreean spune că viitorulva fi guvernat de tehnologie, mai exact, ne îndreptăm spre case conectate, spre casele viitorului. „ Peste 30 de ani cred că totul din jurul nostru va fi conectat, iar noi vom fi mai flexibili, vom lucra de oriunde, iar casele noastre vor fi extrem de inteligente.”

Până atunci însă, ne putem doar imagina că vom avea case precum cele din Iron Man şi va trebui să ne multumim cu gadgeturile momentului, care sunt deştepte, de neînlocuit şi deloc puţine.