Arts & Design

Electrocasnice la nivelul următor: Cum arată frigiderele decorate de Dolce & Gabbana sau ceştile de cafea create de mari studiouri de design? Galerie Foto

17 feb 2017 1112 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Liniile fluide nasc în buricele degetelor emoţii mii. Sunt dependenţa din fiecare dimineaţă, răsfăţul din fiecare seară şi deşi sunt rafinate şi inteligente, nu te contrazic nicicând. Tu eşti stăpânul, tu declanşezi magia. Nu, nu vorbim despre cupluri perfecte, ci despre micile şi marile aparate electrocasnice care prin design au trecut din tabăra obiectelor reci în cea a pieselor cu care utilizatorul construieşte relaţii. Şi da, tabăra lor este tot mai mare pentru că zilnic avem nevoie de parteneri frumoşi, tăcuţi şi pricepuţi.

„Smeg crede că obiectele pe care le folosim zilnic nu trebuie doar să umple un spaţiu. Ele tre­­buie să creeze o atmosferă“, spun italienii de la Smeg, poate unul dintre brandurile care au revolu­ţionat felul în care utilizatorul interacţionează cu electro­casnicele prin designul lor.

„Acesta este motivul pentru care tehnologia şi funcţionalitatea sunt în legătură puternică cu stilul şi estetica. Astfel, oamenilor le va plăcea mai mult să-şi petreacă timpul într-o atmosferă confortabilă“, continuă reprezentanţii Smeg.

În contextul în care timpul liber devine un fel de ingredient greu de găsit, necesitatea de a popula spaţiul initim cu obiecte frumoase creşte exponenţial, iar jucătorii din domeniul electrocasnicelor, cel puţin cei de la vârful lanţului trofic, au înţeles acest lucru.

„Clienţii chiar încep să se concetreze pe noţiuni de design interior şi este vizibilă tendinţa de a apela la culori ca modalitate de exprimare a personalităţii. Culoarea este modalitatea prin care personalitatea unui individ iese la iveală: Acesta sunt eu. Asta mă reprezintă“, mai spune Smeg, pentru După Afaceri Premium.

Odată înţeles acest lucru, în scenă pot intra Domenico Dolce şi Stefano Gabbana, oamenii din spatele megabrandului Dolce & Gabbana. Care este legă­tura dintre D&G şi Smeg? Un frigider! Da, chiar un frigider care poartă pe uşa lui elemente reprezentative din cultura siciliană, iar la interior, sperăm noi, bogăţii culinare la fel de reprezentantive pentru zestrea insulei din sudul Italiei. „Dolce & Gabbana şi Smeg au făcut echipă pentru o ediţie foarte specială a frigiderului FAB28, rezultatul fiind o operă de artă. Cele două companii aparţin unor sectoare creative foarte diferite, dar sunt unite prin valori puternice, prin excelenţa sloganului Made in Italy“, mai spun reprezentanţii Smeg, care precizează că frigiderele FAB28 au fost lansate într-o ediţie limitată de numai 100 de piese, ca nişte ceasuri elveţiene.

Parteneriatul dintre Smeg şi D&G nu reprezintă însă o premieră pentru producătorul italian de electrocasnice, tradiţia acestor colaborări începând din 1970. 

De atunci, arhitecţi şi vizionari din design s-au aliat cu Smeg pentru a scoate produsele albe din anonimatul casnic, realizarea unei singure piese putând dura chiar şi doi ani şi jumătatte.

Smeg nu este însă singurul brand care a făcut din design un fel de baghetă magică prin care a suflat viaţă în nişte obiecte altfel monotone. „Cafeaua Nespresso promite o experienţă plenară, care îşi dezvăluie mesajul la nivelul tuturor sim­ţurilor: văz, miros, gust. De altfel, filosofia Nespresso are în spate o redefinire senzorială a valorii şi luxului: oferim experienţa supremă a cafelei prin fiecare amă­nunt al fiecărui element al trilogiei cafea - aparate - servicii. În această trilogie de-signul joacă un rol essen­ţial“, spun repre­zentanţii Nes­presso.

Niciun detaliu nu este lăsat la voia întâmplării, iar cunoscătorii, aşa cum sunt împătimiţii de cafea, apreciază acest lucru. „De exemplu, în cazul capsulelor Nespresso, designul poartă semnificaţia unei întregi expertize de 30 de ani în a oferi o varietate de 24 de sortimente de cafea realizate din cele mai bune boabe din lume. Forma şi culorile capsulelor nu în­seamnă doar seducţie prin văz şi simţ tactil, ci sunt un limbaj descifrat cu usurinţă de cunoscători, reflectând intensitatea sortimentelor, originea acestora sau dacă se savurează lungo sau espresso.“

De la capsule, ajungem la ceşti, accesoriile pentru băutul cafelei fiind extrem de importante în contextul în care acestea pot avea un impact cât se poate de concret asupra întregii experienţe.

„Pentru rea­lizarea co­lecţiei de ceşti PURE, Nespresso a invitat studioul elveţian BIG-GAME, recunoscut pentru designul inovator. Cunoscuţi pentru reinterpretarea obiec­telor uzuale şi transformarea acestora într-unele frumoase şi funcţionale, BIG-GAME s-a inspirat din forma monogramei Nes­presso, deja iconică, pentru a da formă acestei colecţii, transformând unghiurile drepte în linii fluide.“

Şi mai este o vedetă în arsenalul Nespresso.

„Vedetele colecţiei noastre de accesorii sunt în prezent paharele Reveal, pentru realizarea cărora am invitat compania Riedel, o afacere de familie, cu o istorie de peste 300 de ani, recunoscută pentru produsele excepţionale din cristal, să realizeze pahare unice, destinate degustării cafelelor Nespresso. Paharele Reveal amplifică notele aromatice specifice şi complexitatea sortimentelor Grands Crus.“

Aparatele Nespresso sunt construite la rândul lor în jurul unor concepte de design inedit, rezultatul fiind un obiect funcţional care oferă şi un spectacol vizual, lucru de mare ajutor mai ales în anumite dimineţi de luni. „Viziunea spaţiului în intimitatea propriei case nu lasă loc dimensiunilor mari, nejustificate, de aici şi preferinţa pentru aparatele mici şi compacte, cu zgomot redus şi amprentă mică la nivelul blatului de bucătărie“, mai spun reprezentanţii Nespresso.

Pasiunea pentru astfel de camarazi tăcuţi şi frumoşi mai spune un lucru despre consumator. Într-o lume globalizată, standardizată, identică, în care toate clădirile arată la fel, hainele sunt trase după acelaşi tipar şi chiar şi mâncarea are acelaşi gust sintetic, mai puţin în Sicilia, uşile spaţiului intim se deschid doar pentru prezenţe inedite.

„Poate sună ciudat, dar ia gândiţi-vă un pic. Sunt atâ­ţia jucători mari, atâta ino­­vaţie, iar la final toate produsele arată la fel, toate au aceleaşi caracteristici, toate au aceleaşi forme şi culori“, spun reprezentanţii Smeg. Tocmai într-o astfel de lume, obiectele cu care interacţionăm zilnic şi cu care avem o relaţie pe termen lung trebuie să vină cu o personalitate uimitoare. Exact ca într-o relaţie de cuplu obişnuită.