Business Hi-Tech

Afacerile distribuitorului IT&C Asbis au crescut anul trecut cu 40% la 50 mil. dolari

04 mar 2014 780 afişări de Adrian Seceleanu
Din aceeaşi categorie
Subsidiara din România a companiei cipriote de distribuţie IT&C Asbis a înregistrat în anul 2013 o cifră de afaceri de 50 de milioane de dolari.

„Am înregistrat o creştere de 40%, la 50 de milioane de dolari“, a declarat John Cuşa, directorul general al companiei, fără a oferi alte detalii. Asbis este unul dintre cei mai mari zece jucători din  distribuţia IT&C - piaţă dominată autoritar de Network One Distribution, companie controlată de antreprenorul local Iulian Stanciu.

Unul dintre motoarele de creştere pentru rulajul Asbis a fost cel mai probabil şi intrarea companiei pe piaţa de smartphone-uri şi tablete cu platforma Google Android sub brandul propriu Prestigio. La jumătatea anului trecut compania raportase vânzări de peste 10.000 de unităţi doar pe segmentul de smartphone-uri.

Compania a lansat la finele lunii februarie şi o serie de tablete sub brandul Prestigio care utilizează platforma software Microsoft Windows 8.1, şi care are ca ţintă segmentul de business. „Opor­tunităţi pe piaţă există, putem vinde mii de uni­tăţi“, crede John Cuşa. „Problema care se pune atunci când o companie cumpără o tabletă ar trebui să fie ce se poate face de pe acel echipament? Pot face toate activităţile legate de business de pe tabletă? Tabletele cu Windows oferă acces la aplicaţiile business din firme iar împreună cu o tastatură pot fi utilizate cu uşurinţă şi pentru a edita fişiere precum cele realizate în Microsoft Excel. Vreau să văd şi eu un contabil care editează situaţia anuală a unei companii de o tabletă, folosind doar ecranul tactil“, a exclamat Cuşa.

Tabletele Prestigio Vis­conte lansate de companie au procesoare Intel, o capacitate de stocare de 32 sau 64 GB, şi includ - în funcţie de variantă conexiune Wi-Fi şi 3G, şi au preţuri între 1.400 şi 1.800 de lei. Cel mai ieftin model cu modem 3G încorporat costă 1.700 de lei.

Integrarea facilă cu politicile de securitate a companiilor, compatibilitatea cu aplicaţiile deja existente şi accesul la aplicaţiile de tip Office vor avea un impact pozitiv asupra vânzărilor de tablete cu Windows în mediul business, crede Cuşa. „Companiile vor echipamente care să genereze profit, eficienţă, productivitate“. Întrebat pe de altă parte cum comentează numărul mare de tablete cu Android vândute pe piaţa din România, unde şi Asbis are propriile modele, Cuşa a încercat să minimizeze impactul acestora pe segmentul de business. „Probabil că o jumătate din tabletele cu Android din România au fost cumpărate de gura copiilor“, a opinat el.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 05.03.2014